Vaihdoin kirkon jäsenyyden Unicefin maailmanlapsilisään
Maksoin ennenkin maailmanlapsilisää, mutta nyt enemmän. Ja aina kun avustajille lähetetty lehti tulee, olen hirveän tyytyväinen päätöksestä! Lisäksi olen lisännyt summia eläinsuojelutyöhön. Suosittelen muillekin, jotka saavat näppylöitä kirkon typeristä ja lainvastaisista päätöksista, mutta haluaisivat auttaa lähimmäisiä. Rahan tuotto on moninkertainen verrattuna diakoniatyöhön, johon kirkon varoista käytetään muutama prosentti. Suurin osa kuluu henkilöstökuluihin ja kiinteistökuluihin. Lähes 800 eurolla, mikä oli kirkollisveroni määrä sinä vuonna kun erosin, saa aikaan aika paljon hyviä asioita sen sijasta, että rahoittaa homojen syrjintää ja tyhjien seurakuntatilojen lämmitystä ja joutavanpäiväisiä vikoja tuomiokapituleissa. Oikein kivi putosi rinnalta, kun ei tartte enää seurata kirkon typeryyksiä rahoittajan roolissa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä lainvastaisia päätöksiä kirkko on tehnyt? Mulla mennyt ohi.
Etkö ole lukenut kuluneen vuosikymmenen uutisia Pävi Räsäsestä, rahapetoksista, lasten hyväksikäytöstä sekä vihamielisistä kannanotoista vähemmistöryhmiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tärkeää, että näen konkreettisesti mitä se avustustyö, diakoniatyö, on mikä osaltaan minun kirkollisveroillani maksetaan, työssäni näen sitä joka päivä. Esimerkiksi diakoniatyön järjestämä joka viikkoinen kerho on monelle yksinnasuvalle vanhukselle tärkeää, paikalle mennää tuntia ennen tapaamaan ystäviä. Ja paljon muuta.
Arvostan todella paljon kirkon diakoniatyöntekijöitä, jotka raatavat minipalkalla sillä aikaa kun hiippakuntaneuvokset tai mitä lienevätkään saavat isoja palkkoja ihan turhasta. Kirkon rahat menee vääriin asioihin, sen takia en maksa enää killinkiäkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta kirkon kiinteistökulut ei ole turhia, vaan niillä ylläpidetään suomalaista rakennusperintöä.
Kaunis ajatus, mutta ei ne kaikki kirkot ole kauniita ja historiallisia. Esim. Kouvolan Keskuskirkko on rakennusperintöä 70-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain mukaista vihkimisoikeutta käyttävä raho kieltäytyy vihkimästä homoja. Ja työsyrjintää on sekin, että uskontoa vaatimattomiin kirkon virkoihin ei voi hakea kirkkoon kuulumaton. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta kirkon kiinteistökulut ei ole turhia, vaan niillä ylläpidetään suomalaista rakennusperintöä.
Kirkon omistamat ovat huonossa kunnossa. Todella huonossa ja suurin osa kiinteitöistä on purkukunnossa. Esimerkiksi oletko käynyt Pälkäneellä, hienosti on pidetty kiinteistöstä hyvää huolta kun koko rakennuksessa ei ole edes jäljellä enää lattiaa ja kattoaa vaan pelkät kiviseinät seisoo keskellä soista peltoa. Joutavat siis ihan hyvällä omallatunnolla jyrän alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon omistamat ovat huonossa kunnossa. Todella huonossa ja suurin osa kiinteitöistä on purkukunnossa. Esimerkiksi oletko käynyt Pälkäneellä, hienosti on pidetty kiinteistöstä hyvää huolta kun koko rakennuksessa ei ole edes jäljellä enää lattiaa ja kattoaa vaan pelkät kiviseinät seisoo keskellä soista peltoa. Joutavat siis ihan hyvällä omallatunnolla jyrän alle.
Niinpä. Ihmiset kuvittelevat rahoittavansa kaunista kotikirkkoa ja diakoniatyötä, mutta tosiasiassa rahat menee ihan muualle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa helvettiin.
En ole ap, mutta kiitos :) Avautukoot helvetin portit minulle, olen vieläpä homoseksuaali, eronnut kirkosta jo 9v sitten :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole lukenut kuluneen vuosikymmenen uutisia Pävi Räsäsestä, rahapetoksista, lasten hyväksikäytöstä sekä vihamielisistä kannanotoista vähemmistöryhmiä kohtaan?
Mutta siis eihän Räsänen ole kirkko. Hän on rivijäsen ilman virallista asemaa. En ole huomannut, että muitakaan yhteisöjä tuomitaan yhden rivijäsenen perusteella?
En ole evlut kirkkoa käräjillä havainnut, siksi kysyin. Eli mistä rikoksia kirkko on siis tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Kirkot ovat rumia ja vievät turhaa tilaa. Mieti vaikkapa Helsingin keskustassa tapittavaa Tuomiokirkkoa. Jos kirkko purettaisiin ja siihen Senaatintorin laidalle pykättäisiin sen harmaan kivikasan tilalle vaikkapa puolen kilsan eli 500 metrin korkuinen pilvenpiirtäjä niin saataisiin kunnolla asuntoja jopa sadoille ja sitä megapilvenpiirtäjää tulisi katsomaan takuu varmasti kymmeniä kertoja enemmän turisteja kuin yhtäkään kirkkoa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis eihän Räsänen ole kirkko. Hän on rivijäsen ilman virallista asemaa. En ole huomannut, että muitakaan yhteisöjä tuomitaan yhden rivijäsenen perusteella?
En ole evlut kirkkoa käräjillä havainnut, siksi kysyin. Eli mistä rikoksia kirkko on siis tehnyt?
Et sitten seuraa uutisia. Tuomiokapitulille tuli oikeuden päätös, että varoituksen antaminen homoja vihkineille papeille on laiton. Ja työsyrjinnästä tulee tuomio myös heti kun joku haastaa oikeuteen, koska ketään ei voi syrjiä työnhaussa uskontoon kuulumattomuuden takia. Ap
Nykyisin ev-lut kirkko jo tunnustaa homoseksuaalisuuden luonnolliseksi seksuaalisuuden muodoksi, ja hyväksyy homot papistoon
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ev-lut kirkko jo tunnustaa homoseksuaalisuuden luonnolliseksi seksuaalisuuden muodoksi, ja hyväksyy homot papistoon
Valtava edistysaskel :D En tosin ymmärrä miksi kukaan saati homo haluaisi kirkkoon kuulua ja tulla vihityksi siellä, mutta onhan tuo väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa helvettiin.
En ole ap, mutta kiitos :) Avautukoot helvetin portit minulle, olen vieläpä homoseksuaali, eronnut kirkosta jo 9v sitten :)
Tuskinpa hymyilet enää, kun sielusi on ikuisessa kärsimyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on ihan oma lukunsa, ei Räsänen vaikuttanut päätökseeni erota kirkosta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole evlut kirkkoa käräjillä havainnut, siksi kysyin. Eli mistä rikoksia kirkko on siis tehnyt?Päivi Räsänen on ihan oma lukunsa, ei Räsänen vaikuttanut päätökseeni erota kirkosta. Ap
Mutta Räsäsen lausunnot Ylen homo-illassa ovat minun eroamisen syy. En halua kuulua samaan taloon hänen kanssaan sillä en jaa hänen arvojaan.
Suurin osa kirkon rakennuskannasta on ihan tavallisia taloja. Homeremontteja, purkukustanuksia lahonneista leirikeskuksista jne. Ap