Miksi lesbopareista toinen on usein miehekäs?
Lehdissä ja tv:ssä tulee useinkivastaan lesbopareja, ja ihmettelenkin sitä että usein se toinen on kaunis nainen pitkine hiuksineen, ja toinen pareista on hyvin miehekäs, on leikannut siilitukan, vaatteet on miesmäiset, ja sattuipa eräässä hääohjelmassa toisella naisista olemaan smokki ja toisella valkoinen hääpuku. Miksi nainen pukeutuu mieheksi? En ole koskaan nähnyt homopareja jossa toinen miehistä pukeutuisi naismaisesti.
Kommentit (44)
Miesmäiset lesbot näyttää pikkupojilta, silleen lapsilta.
yäk.
Ne on just niitä jotka tunkee lääppimään ja tuijottelee avoimesti kenen vaan rintoja.
Tuijottaisivat omiaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän miespareissakin toinen on aina neiti.
Mielisairauttahan se on.Pyh. Tuo ei ole mitenkään yleistä. Nämä tuureboeliukset ovat femakoita ja vihaavat miehekkäitä homoja. Heidän mukaansa se on misogyniaa, jos ei halua meikata eikä käyttää naismaisia vaatteita.
Miehekkäillä homoilla taas on hyvin vahva 'masc4masc' preferenssi. Itsekin poistun paikalta jos siellä on tuureja paikalla, eli esim. Pridet on täysin ei-ei.
Minulla taas homomiehenä on sellainen kuva, että nämä "tilulilut", kuten Tuure Boelius, Cristal Snow ja Juha Immonen, vaikka taitaa olla Sofia nykyään, haluavat nimenomaan miehekkäitä miehiä panijoikseen, mutta harva miehekäs homo, itseni mukaan lukien, on tuollaisista meikkinaamoista kiinnostunut, Pride-kulkueet sen sijaan ovat minulle OK, koska siellä on mukana yleensä koko kirjo ja näen heidän toiminnan merkityksellisenä koko sateenkaariyhteisölle.
Vierailija kirjoitti:
Butch- ja femmelesboudelle on löydetty tieteellinen selitys:
” Pohjimmiltaan kaikki selittyy sillä, kuinka tyttösikiöt äidin kohdussa altistuvat eri määrin eri hormoneille, väittävät evoluutiobiologit Markus J. Rantala, Aucklandin yliopistossa työskentelevä Severi Luoto ja Tarton yliopistossa työskentelevä Indrikis Krams Archives of Sexual Behavior -tiedelehdessä.
Juuri julkaistussa artikkelissa he viittaavat 472 psykologiseen, biologiseen ja lääketieteelliseen tutkimusartikkeliin ja johtavat niiden perusteella teorian butch- ja femme-lesbouden synnystä.
Tiivistetysti teoria on seuraava: Jos tyttösikiö saa äidiltään yliannoksen testosteronia, hänestä tulee butch-lesbo. Jos tyttösikiö saa yliannoksen estrogeenia, kehittyy femme-lesbo.”
Mutta sitten kysymys siitä, miksi butch ja femme pariutuvat, onkin eri juttu. Ehkä sama kuin heteroilla eli vastakohdat viehättävät?
Eli jos vaikka e-pilsuja vetänyt raskausaikana tai juuri ennen, tulee femme-lesbo? Mielenkiintoista.
Tästä olen täysin eri mieltä, että henkilön tekemä työ määrittelisi hänen mieheyttään tai naisellisuuttaan vaan kyllä se on nimenomaan henkilön habitus, eleet, puhetapa ja jossain määrin pukeutuminen, naisilla erikoisesti miesmäiset vaatteet ja tukka. Minun on mahdoton hyväksyä ajatusta, että tyypillisesti naisellisesta naisesta tulisi miehekäs vain siksi, että hän on esim. rakennuksella töissä ja vastaavasti miehestä naisellinen, jos hän on ammatiltaan esim. kätilö, miehisyys ja naisellisuus näkyy päällepäin, ammatti/työ ei.