Ajatelkaapa jos esim. kaikille julkisen puolen lääkäreille työnantaja vaatisi 40%:n alennusta palkkoihin
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin homma julkisella puolella on paskahommaa. Niska limassa saa painaa ja kauhea stressi kun aika ja rahat ei riitä tarjota järkevää hoitoa potilaille. Muutoin en ota kantaa koska en tietenkään haluaisi 40% palkanalennusta ja toimisin kuten postin työntekijätkin. T:julkisen puolen lääkäri
Kiitos kohteliaisuudesta, t. Julkisen puolen paskapotilas. Kävisin oikein mielelläni hoidattamassa mitättömät vaivani yksityisellä sektorilla, mutta palkkani on niin pieni ettei ole varaa.
Eläisit terveellisesti niin et rasittaisi terveydenhuoltojärjestelmää. Lääkärit ovat muutenkin todella väsyneitä ja rasittuneita kun pikkuasioiden vuoksi raahaudutaan terveyskeskukseen. Sen verran kunnioitusta tulisi jokaisella olla toisen työtä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin homma julkisella puolella on paskahommaa. Niska limassa saa painaa ja kauhea stressi kun aika ja rahat ei riitä tarjota järkevää hoitoa potilaille. Muutoin en ota kantaa koska en tietenkään haluaisi 40% palkanalennusta ja toimisin kuten postin työntekijätkin. T:julkisen puolen lääkäri
Kiitos kohteliaisuudesta, t. Julkisen puolen paskapotilas. Kävisin oikein mielelläni hoidattamassa mitättömät vaivani yksityisellä sektorilla, mutta palkkani on niin pieni ettei ole varaa.
Missä luki että potilaat on paskoja? Kirjoitit sen ihan itse, oman tulkintasi pohjalta. Julkisen terveydenhoidon puolella mättää joku ihan muu kuin ne potilaat. 30
Paskahommiin sisältyy paskapotilaat ja paska-asiakkaat. Ainahan täällä naureskellaan (lääkäritkin) köyhille ja kipeille, jotka joutuvat käyttämään julkista terveydenhuoltoa.
Ok sähän sen päätät, mä menen pois. 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläisit terveellisesti niin et rasittaisi terveydenhuoltojärjestelmää. Lääkärit ovat muutenkin todella väsyneitä ja rasittuneita kun pikkuasioiden vuoksi raahaudutaan terveyskeskukseen. Sen verran kunnioitusta tulisi jokaisella olla toisen työtä kohtaan.
Elän. Se ei silti estä esimerkiksi työperäisiä vaivoja, toki siihen löytyy ratkaisu jättäytymällä työttömäksi. Ps. Työterveys on julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä lääkäri tienaa alle 1000€ kuussa.
Se on venäläisittäin ihan hyvä palkka. Venäjällä lääkäreitä vielä pidetään arvossa, toisin kuin Suomessa, jossa julkisen puolen potilaat marssivat sisään googlediagnoosien kanssa komentelemaan. Venäjällä kun lääkäri karjahtaa potilaalle, on potilas hiljaa pissit housussa. Ja siinä maassa uskalletaan potilaalle todellakin sanoa mikä on potilaan asema.
Vierailija kirjoitti:
Nepalissa vielä vähemmän.
Palkonkos siivooja tienaa venäjällä verrattuna suomen 1500-1700€/kk -palkkoihin?
Lääkäri on palkkansa ansainnut ja vielä enemmänkin olisi rahaa maksaa. Löytyisi niitä lääkäreitä terkkareihinkin kun otettaisiin mallia syrjäkunnista, niissä lääkäri saa 15,000 kuussa että pysyy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on venäläisittäin ihan hyvä palkka. Venäjällä lääkäreitä vielä pidetään arvossa, toisin kuin Suomessa, jossa julkisen puolen potilaat marssivat sisään googlediagnoosien kanssa komentelemaan. Venäjällä kun lääkäri karjahtaa potilaalle, on potilas hiljaa pissit housussa. Ja siinä maassa uskalletaan potilaalle todellakin sanoa mikä on potilaan asema.
Tämäkö on märkä unelmasi? Tervemenoa Venäjälle lääkäröimään. Mikä estää?
Minä en koskaan ole valittanut vaikka hoitovirheitäkin olen kokenut. En halua leimautua lääkärin silmissä ns. hankalaksi potilaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan ole valittanut vaikka hoitovirheitäkin olen kokenut. En halua leimautua lääkärin silmissä ns. hankalaksi potilaaksi.
Minä olen valittanut ja saanut siitä korvauksiakin. Lääkärit eivät ole jumalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy itse kuusi vuotta opiskelemassa arvostetuimmassa tiedekunnassa, jonne pääsee vain hyvin harva. Koulutuksen ja ammatin tarpeellisuuden tuleekin näkyä palkassa. Lääkärit nauravat näille palkanleikkauksille, koska kukaan ei koskaan uskalla alkaa leikkaamaan lääkärin palkkaa. Lääkäri lähtee nimittäin silloin pois.
Oli miten oli.
Yhteiskunta ei voi tukea yrityksiä maksamaan liian pientä palkkaa jossa jäädään asumistuen ja toimeentulotuen varaan joka kuukausi.
Puhumattakaan mikäli tekee lapsen tai kaks jolloin palkka ei riitä edes leipään.
Lääkäreiden palkkaa pitäisi oikeasti laskea hieman, sillä lääkäreitä tarvitaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään pakko ei ole lähteä näihin potilaan kouhotuksiin mukaan. Lääkäri määrää tutkimukset ja hoidon, ei potilas. Lääkemääräykset ovat syystäkin vain ja ainoastaan lääkärin takana. Toki voi yrittää ehdotella kaikenlaista, mutta missään tilanteessa lääkärin ei tarvitse niihin suostua.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreiden palkkaa pitäisi oikeasti laskea hieman, sillä lääkäreitä tarvitaan lisää.
Käytännössä palkkaa ei voi laskea, koska tulijoita ei ole. On maksettava se mitä pyydetään. Isotkin sairaalat painivat lääkäripulan kourissa ja silloin ei auta muu kuin raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy itse kuusi vuotta opiskelemassa arvostetuimmassa tiedekunnassa, jonne pääsee vain hyvin harva. Koulutuksen ja ammatin tarpeellisuuden tuleekin näkyä palkassa. Lääkärit nauravat näille palkanleikkauksille, koska kukaan ei koskaan uskalla alkaa leikkaamaan lääkärin palkkaa. Lääkäri lähtee nimittäin silloin pois.
Heippa! Olisit käynyt maanpuolustuskorkeakoulun jos haluat äkseerata.
Heh, jos olette lääkäreille kateellisia niin ei muuta kuin lääkikseen pyrkimään itse.
Vierailija kirjoitti:
Heh, jos olette lääkäreille kateellisia niin ei muuta kuin lääkikseen pyrkimään itse.
Veronmaksajien rahoilla loisivia turhakkeita.
On naurettavaa lääkäreiltä itkeä, kun on kiire töissä ja samalla vaatia se 10000e palkkaa. Eikö olisi parempi maksaa vaikka 5000e ja töissä olisi toinenkin lääkäri, jolloin ei olisi niin kiire. Lääkäreitä pitäisi kouluttaa lisää, se on ainut keino. Ei ne mihinkään ulkomaille lähde (vaikea saada edes oikeuksia toimia lääkärinä), mutta sitten työmarkkinat olisi niin kuin muillakin eli jos et pääse sinne mihin haluat töihin niin sitten menet mihin pääset. Nyt lääkäreitä on niin vähän, että vaikka olisi mikä tunari niin voi valita mihin haluaa mennä töihin ja kyllä siellä osa tekee niitä hommia ihan rahankiilto silmissä ja palaa loppuun. Kaikkien kannalta olisi parempi, jos lääkäreitä olisi enemmän vaikka palkka vähän laskisi. Kyllä lääkärille pitää vähän enemmän maksaakkin kuin perus duunarille, mutta joku järki niissäkin palkoissa.
Postin toiminta on aivan hävytöntä. Jos palkalla ei yksinkertaisesti pärjää niin se on on orjatyötä. Orjiakin on pidetty ruokapalkalla, joten jos palkka riittää siihen, että jotenkin hengissä pysyy niin miten se eroaa orjatyöstä? Tässä se nähdään mihin maailma on taas menossa, orjatyöllä rikkaat rikastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin se tyyppivastaus kun lääkäreiden palkoista aletaan keskustella. Ei mikään muu ammattiryhmä nylje työnantajia 300 % ilta- ja yölisillä, etenkin kun lääkäreilla iltalisät alkavat juosta klo 15. Vakiovastaus "alkakaa itse lääkäreiksi" kertoo vain kyseisen ammattiryhmän luonnevikaisuudesta ja yleisestä mulkkuudesta, joka siinä pesii. Palomiehet, sairaanhoitajat ja poliisit päivystävät ihan 30 % lisillä ja ei tämä yhteiskunta ilman heitä toimisi.
Ei kai kukaan itseään kunnioittava lääkäri noin pienellä liksalla töitä tee. Vähemmän kuin kansanedustajalla. Joku kandi ehkä.