Onko mahdollista, että klamydia ei olisi tarttunut?
Seurustelin puoli vuotta miehen kanssa. Eromme jälkeen minulla oli yhdenyön suhde miehen kanssa, jonka kuulin myöhemmin olevan parisuhteessa ja odottavansa tyttöystävänsä kanssa lasta. Noin parin viikon kuluttua minulla alkoi erilaisten oireiden suma, joiden vuoksi jouduin tutkimuksiin moneksi päiväksi. Kyseessä ei ollut klamydialle ne tyypillisimmät oireet, joten sitä ei heti osattu epäillä.
Kun sain tartunnasta tietää, ilmoitin heti eksälleni ja tälle miehelle. Kävin ennen suhdettamme testeissä, joista ei löytynyt mitään poikkeavaa. Tämä mies, jolta epäilen saaneeni tartunnan kuitenkin kieltää, että se olisi häneltä. Hän sanoo minun tartuttaneen häneen ja odottavaan tyttöystäväänsä klamydian. Tuntuu tosi pahalta. Olenko tosiaan voinut olla pitkässä suhteessa negatiivisen sp-tautitestien jälkeen ja kuitenkin jotenkin onnistunut tarttuttamaan tuohon mieheen (en kuitenkaan eksääni) klamydiaa? Tämä mies ei ikinä itse käynyt ilmoitukseni jälkeen testeissä, vaan sai ilmeisesti antibiootit klamydiaan jotain muita reittejä. Kyseessä ei ole Suomi, vaan eräs toinen maa, jossa antibiootteja saa hyvin heppoisin perustein.
Tämä ei todellakaan ole provo.
Kommentit (20)
Kävit ennen mitä suhdetta testeissä?
Eksälläni ei ollut mitään kun kävi testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Kävit ennen mitä suhdetta testeissä?
Siis ennen eksääni. Sori tämä sekavuus. On tosi pska olo tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän tiedät mistä?
Se varattu mies kusettaa. Eiköhän ole dipannut kikkeliään muuallakin ja tauti tullut häneltä.
Todennakoisimmin mies vaan yrittaa pistaa sita sun syyksi, saa katevasti yhtenevan tarinan minka voi kertoa myos tyttoystavalleen.
Aika epatodennakoista etta olisit puoli vuotta hommaillut klamydian kanssa sen tarttumatta eksaasi, ja sitten kuitenkin mystisesti just tuon miehen tartuttanut kertalaakista. Eli todennakoisesti siis sait sen silta yhden yon hoidolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän tiedät mistä?
Hän ei olisi valehdellut tällaisesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän tiedät mistä?
Hän ei olisi valehdellut tällaisesta asiasta.
Eipä tietenkään. :D
Mitä väliä sillä enää on ketä on tartuttanut ja kenet? Osaat varmaan nyt ottaa opiksi ja käytät kondomia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä enää on ketä on tartuttanut ja kenet? Osaat varmaan nyt ottaa opiksi ja käytät kondomia?
Kyllä. Todellakin otin tästä opikseni. Itse tauti oli niin kammottava, että en sellaista toivo kenellekään ja tämä syyllistäminen ja nöyryytys on sietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Todellakin otin tästä opikseni. Itse tauti oli niin kammottava, että en sellaista toivo kenellekään ja tämä syyllistäminen ja nöyryytys on sietämätöntä.
Niin makaa kun petaa, joten turha hakea sympatiaa ja hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, taalta saat ainakin sympatiaa! Ikava tilanne. Tsemppia. Ja hienoa etta kuitenkin vastuuntuntoisesti otit molempiin seksikumppaneihisi yhteytta ja informoit tapahtuneesta.
Se siitä seuraa kun sidu kka valaat antaa pesää kaiken maailman mogga kiggeleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä pitääkin sakottaa.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, taalta saat ainakin sympatiaa! Ikava tilanne. Tsemppia. Ja hienoa etta kuitenkin vastuuntuntoisesti otit molempiin seksikumppaneihisi yhteytta ja informoit tapahtuneesta.
Jolta olisi voinut välttyä käyttämällä kondomia.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minulta ei. Uusissa suhteissa käytetään AINA kondomia.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minulta ei. Uusissa suhteissa käytetään AINA kondomia.
Niin olen minakin aina kayttanyt, ihan siihen asti etta ollaan molemmat kayty testeissa. Se ei kuitenkaan tarkoita sita, ettenko pystyisi samastumaan AP:n tilanteeseen ja siihen, miten kamalalta tuon taytyy tuntua.
Voihan se kondomikin menna rikki ja jotkut taudithan tarttuu myos ilman, eli ei se kondomi mikaan jumalan lahja ja 100% seksitauteja ehkaiseva ihmevempele ole.
Tai sitten se vanhan suhteen tuttu kumppani kompastuu alasti kannissa pikkujouluissa just naispuolisen sinkkukollegan kohdalla ja tuo tuliaisiksi kutsumattoman sp-taudin. Siinahan olet kayttanyt uusissa suhteissa sita kondomia sitten.
Onko kasite "empatia" noin niinkuin yleisella tasolla sulle muuten mitenka tuttu?
Onhan se nyt ihan selvä juttu, että tuo yhden illan kaveri on sarjapettäjä, ja vielä paljaalla panija. Ties kuinka moneen on tartuttanut.
No siis jos ei miehen kanssa ole sovittu mitään selviä pelisääntöjä niin ei se siitä voi valittaa.
Olet voinut olla pitkässä suhteessa ja saada tartunnan ex mieheltäsi.