Onko tämä masennusta?
Nukun nykyään jatkuvasti. Olen 21-vuotias opiskelija. Päivisin mikään tekeminen ei motivoi, vaan menen suoraan päiväunille koulun jälkeen. Illalla syön ja teen kaikista pakollisimmat kouluhommat ja menen takaisin nukkumaan. Yöllä uni on tietenkin katkonaista ja kevyttä, aamulla väsyttää taas ja tuntuu välillä tosi vaikealta pakottaa itsensä kouluun. Luulen, että yritän jotenkin vältellä stressiä ja kouluahdistusta nukkumalla. Välillä tosiaan tuntuu melkein siltä, etten pääse sängystä ylös.
Kommentit (2)
Kuulostaa jonkin asteiselta masennukselta. Jos mikään ei oikein motivoi, elämästäsi on ilmeisesti niin sanotusti kadonneet "värit". Hyvä juttu on se, että pystyt käymään koulussa ja tekemään kouluhommista ainakin välttämättömät. Tuo voi myös olla mielesi "hätähuuto". Niin kuin itsekin kirjoitit yrität vältellä negatiivisia tunteita. Tämä voi myös olla ohi menevä vaihe. Jokaisella meistä on kausia jolloin tuntuu, että mieli on todella maassa ja miettii, että miten sieltä enää nousee ylös. Tämä vuodenaika myös on pahin mahdollinen tällä hetkellä. Olen myös huomannut, että nuoret kärsii juuri tämän tyyppisestä oireilusta eniten. Ehkä kannattaisi käydä juttelemassa asiasta. Kouluissa on ainakin terveydenhoitaja ja kuraattori.
Up