Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän kissat syö märkämuonan?

Vierailija
13.11.2019 |

Meillä kuivamuona maistuu tosi hyvin, mutta märkämuonasta syövät vain sen kastikkeen/hyytelön.

Eri merkkejä kokeiltu, aina vaan se hyytelö katoaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään kiltisti kaikki, sekä hyytelö että palaset. Pateet jne. Eivät oikein uppoa. Tosin aina pitää jaksaa laittaa se pussin sisältö palasiksi, jos laittaa kokonaisena, se hyytelölevy on jostain syystä aina kiskottava sieltä kupista matolle ja mässytettävä siinä. 🙄

Meillä on tuo ihan sama eli jos ei hyytelölevyä paloittele tarpeeksi pieneksi lusikka, se levy tai liian isot kappaleet raahataan lähimmälle matolle ja "raadellaan" siinä ennen syömistä :D. Mutta syödään kyllä sekä hyytelö että lihat.

Vierailija
22/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukalla. Joskus se käyttää myös lusikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette saaneet kissat syömään terveellisempiä ruokia? Haluaisin lopettaa Latzin yms antamisen, kun siinä niin paljon sokeria ja viljaa. Monenlaista eläinkaupan ruokaabolen tarjonnut, mutta kissa vaan nuuskaisee, ei edes maista.

Pitää vain kärsivällisesti kokeilla, mikä maistuisi. Jollain kissoilla auttaa se, että uuttaa lisää aina vähän kerrallaan vanhan joukkoon. Latzin märkäruoka muuten on ihan kohtuu laadukasta kamaa eli jos sitä syötät, niin ei suurta huolta - viljaa ei ole ja sokeriakin merkityksetön määrä. Markettiraksuista sitten todella harva on laadukasta - Primacat taitaa olla ainoa oikeasti hyvä markettitason kuivaruoka, jota saa melkein mistä vain.

Vierailija
24/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette saaneet kissat syömään terveellisempiä ruokia? Haluaisin lopettaa Latzin yms antamisen, kun siinä niin paljon sokeria ja viljaa. Monenlaista eläinkaupan ruokaabolen tarjonnut, mutta kissa vaan nuuskaisee, ei edes maista.

Itse olen onnistunut vaihtamaan epäterveelliset raksut terveellisiin vähitellen siten, että sekoittaa ruokia toisiinsa ja lisää vähänväliä terveellisemmän määrää. Yhdessä vaiheessa kokeilin märkäruoan vaihtamista raakaruokaan, mutta se ei onnistunut. Jostain syystä kisu ei kiinnostu edes raa'asta lohesta. Olen järkyttynyt. Jostain luin, että raa'assa ruossa ongelma on hajuttomuus, kun kissa haluaa ruokansa haisevana. En vain ole keksinyt, miten tehdä raakaruoasta kissan nenään tarpeeksi haisevaa. Pitäisikö sen olla jotenkin seisonutta?

No kissat nyt vaan on semmoisia. Meilläkin usein kun olen avannut lohipaketin, niin kyllä se hiipii piiloistaan sen näköisenä että kun selkäni käännän niin olisi lohi hävinnyt. Mutta kun heitän sille siivun niin ei koskaan syö. Eikä kelpaa seiti tai silakat. Maivaa se vähän ehkä maistelee, tai ainakin leikkii sillä jos kokonaisen saa.

Vierailija
25/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö yhden merkin yhtä makua, muista menee vain hyytelö tai kastike. Typerää muuten nuo isot pakkaukset joissa on paljon erilaisia märkäruokia, ei kannata ostaa kun kissalle kelpaa tasan yksi maku ja kolme neljäsosaa laatikosta menee roskiin.

Vierailija
26/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö lautaselta ruokapöydällä. Ei suostu syömään lattialla, onneksi syö siististi niin se on ihan ok. Markettiruokaa syötetään kun ei suostu muuta syömään. Syö kaiken, kastikkeessa olevaa ruokaa ostetaan.  Lihasuikaleita ostan silloin tällöin jos on kaupassa pieniä rasioita punalaputettuna. Raksuja saa herkkuina joskus ja Lidlin herkkutikut on hyviä. Niissä on lihaa peräti 90%. 

Vettä ei juonut ennenkuin siirrettiin vesikuppi toiseen huoneeseen. Nyt juo hyvin. 

Vierailija
27/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat on rescue-kissoja, joten nuoruus kodittomina ja nälkää nähneinä tarkoittaa sitä että melkein mikä vaan märkäruoka kelpaa: kastikkeellisista syödään kastikkeet ja palat, ja hyytelölaatat ahmaistaan myös alta aikayksikön. Pateekin menee, mutta se uppoaa hiukan hitaammin :D

Oletteko muuten huomanneet, että kaupoissa on nykyään kissoille keittoa? Se ei tosin ole täysravintoa, mutta itse olen tätä soppaa joskus tarjoillut "kastikkeena" esim. hyytelöannoksen päällä.

Joku jo kertoikin, että hyvä tapa totuttaa kissa uuteen ruokaan on sekoittaa sitä vanhaan. Jos on tosi nirso kissa kyseessä, se pitää tehdä erittäin hitaasti: ensin äärimmäisen pieni nokare uutta vanhan joukkoon, ja siitä sitten suurentaa erittäin hitaasti sen uuden ruoan määrää.

Vierailija
28/38 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koittanut nirsoja kissoja vieroittaa Latzin märkäruuasta (yhdistin kissan oksentelut tiettyyn makuun) ja Royal Caninin kuivaruuasta (haisee leivältä, eikä lihalta). 

Viljattomista kuivaruuista ovat nyt uponneet Bozita sensitive (zooplussasta saa) ja Golden Eaglen sensitive (megaeläimestä oon ostanut). 

Märkäruuista todellinen hitti on ollut nyt Bozitan hyytelöversiot. Ovat kätevissä pahvitetroissa, makuja on miljoona erilaista, laatu on hyvää, ei ole kallista ja molemmat kissat porsastelevat lautaset tyhjiksi alta aikayksikön. 

Vierailija
29/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä annan pussillisen märkäruokaa, joka on yleensä kanaa, nautaa tai lammasta, joskus jotain kalaa. Jos märkäruoka on yhdessä "löntissä", pilkon sen lusikalla pienemmäksi, koska muuten ei maistu. Melkein kaikki ruokamerkit kelpaa, mutta viimeaikoina olen ostanut primacattia, kun niissä tuntuisi olevan vähemmän "täyteaineita" kuin muissa kissanruoissa. Lisäksi meidän kissalla on aina kuivanapsuja erillisessä kupissa. Niitä menee noin pari kupillista viikon aikana eli aika vähän.

Vierailija
30/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran päivässä annan pussillisen märkäruokaa, joka on yleensä kanaa, nautaa tai lammasta, joskus jotain kalaa. Jos märkäruoka on yhdessä "löntissä", pilkon sen lusikalla pienemmäksi, koska muuten ei maistu. Melkein kaikki ruokamerkit kelpaa, mutta viimeaikoina olen ostanut primacattia, kun niissä tuntuisi olevan vähemmän "täyteaineita" kuin muissa kissanruoissa. Lisäksi meidän kissalla on aina kuivanapsuja erillisessä kupissa. Niitä menee noin pari kupillista viikon aikana eli aika vähän.

Kissasi saa aivan liian vähän ruokaa! Jos kissasi painaa 3 - 4  kiloa, märkäruokaa tarvitaan 3 pussia päivässä.

Ei se kissakaan pyhällä hengellä elä. Alahan ruokkia kissaasi enemmän. 

Vierailija
31/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissasi saa aivan liian vähän ruokaa! Jos kissasi painaa 3 - 4  kiloa, märkäruokaa tarvitaan 3 pussia päivässä.

Ei se kissakaan pyhällä hengellä elä. Alahan ruokkia kissaasi enemmän. 

Hänhän sanoi että aina on raksuja kupissa. Toki voi kokeilla menisikö märkäruokaa enemmän.

Meillä laitetaan yksi pieni märkäruoka, joskus kahdessa erässä eikä syö sittenkään kaikkea siitä n. 70g purkista. Välillä turhauttaa se kranttuilu niin että tekisi mieli tarjota vähän aikaa pelkkiä raksuja.

Vierailija
32/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat moista moskaa? Siinä on vettä 70% vähintään. Osta kanaa ja lihaa ja tarjoa niitä. Vesikuppi vierelle.

Vierailija
33/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kissa syö vain yhtä markettiruokaa hyytelössä, lisäksi eläinkaupan laadukkaita nappuloita. Syö siis kumpiakin vuorotellen ruokaillessa eli en voi jättää tuota märkäruokaa pois, koska sitten alkaa nälkähuuto kun ruokakippo on tyhjä...

Kissalla on kolme vesikippoa tarjolla, joista yksi on ruoka-astioiden vieressä, enkä ole koskaan nähnyt sen siitä juomassa. Nuo muut ovat myös keittiössä ja säännöllisesti lipittää niistä.

Kiinnostais tietää, miten muiden kissat, juoko vesikiposta ruuan vieressä?

Toinen kissa juo missä vaan se kippo on, mutta toinen käyttää juomalasia, joka on tiskialtaassa.

Tälle ei valikoivalle katille kelpaa myös suihkuvesi tai siis kylpyhuoneen lattia, josta vesi on valumassa lattiakaivoon.

Vierailija
34/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat kanssa nuolevat kastikkeen/hyytelön ja jättävät lihapalat koskematta marketti märkäruoista. Kokeilin almo naturen märkäruokaa jossa liha taikka kana on sen omassa liemessä niin mun kissat tykkäävät aivan hulluna siitä. Toinen kissa ei enää halua syödä raksuja ollenkaan vaan haluaisi elää pelkällä märkäruoalla. Kyllä se enemmän toki maksaa kuin marketin iso purkki märkäruokaa mutta markettiruokaa on melko turha ostaa jos siitä syödään ainoastaan se hyytelö.

https://www.bitiba.fi/esearch.htm#q=almo%2520nature

Vierailija
35/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kisut vissiin ajattelee, että vesi pilaantuu "saaliin" vierellä. :D

Olen kuullut sellaisen selityksen, että jos vesikuppi on ruokakupin vieressä, kissa ajattelee "mautonta ruokaa, en syö".

Ei meillä ainakaan ajattele. Hotalehtaa ruuan kuin ruuan.

Vierailija
36/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissi ei syö ruokaa, se vetää sen muutamas sekunnis suoraan mahalaukkuun niinkuin imuri. Röyh.

Vierailija
37/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat syö nykyään vain eläinkaupasta ostettavia laadukkaita naksuja ja Applawsin märkäruokaa.

Älkää syöttäkö kissoillenne Whiskasia tai Latzia. Niissä ei ole kissalle käytännössä mitään hyvää!

Kissan märkäruoan pitäisi olla vähintään 80 % lihaa. Noissa Whiskaseissa sitä on se 10 % mistä johtuu, että syövät vain liemen.

Vierailija
38/38 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämmittää ruokaa ihan vähän mikrossa, se alkaa haista enemmän ja pitäisi siten olla houkuttelevampaa. Eläinlääkäri neuvoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi