Mistä huomaat sen että joku ihminen on keskivertoa lyhyempi?
Kommentit (9)
Ei sitä näe mistään yksittäisestä asiasta. Jollakin voi olla lyhyet jalat, mutta sitten vaikka pitkä selkä. Ja joku voi vaikuttaa ensin pitkältä, mutta hänellä onkin korkkarit. Ja pöydän ääressä jotkut oikeasti pitkät saattavat vaikuttaa lyhyiltä. Monesti toisen pituutta ei voi päätellä mistään.
Tää on kyllä paha. Esim itse olen keskivertoa lyhyempi, mutta kun tapaan jossain tasan itseni pituisia, kuvittelen olevani heitä ainakin 5 cm pidempi. Arvioisin siis varmasti jonkun 170-senttisen naisen keskivertopituiseksi, vaikka tosiasiassa keskiverto taitaa olla 166 cm.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä paha. Esim itse olen keskivertoa lyhyempi, mutta kun tapaan jossain tasan itseni pituisia, kuvittelen olevani heitä ainakin 5 cm pidempi. Arvioisin siis varmasti jonkun 170-senttisen naisen keskivertopituiseksi, vaikka tosiasiassa keskiverto taitaa olla 166 cm.
Tiedäthän, että keskiverto ja keskiarvo tarkoittavat eri asioita?
Mä olen vaan 160 pitkä, mutta luullaan aina 170 pitkäksi. Seison aina ryhdikkäästi ja kaula pitkällä kuin Lenita Airistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän, että keskiverto ja keskiarvo tarkoittavat eri asioita?
Puhut matemaattisesta termistä. Minä taas käytän keskivertoa kuten sen merkitys on yleiskieleen vakiintunut. -edellinen
Minäkin luin sen aloituksen ensin niin.
Hänen pituudestaan?