Onko kukaan niin allerginen ettei voi muuttaa asuntoon jossa ollut lemmikkejä?? Itse allergisena en koskaan ole edes kysynyt onko aiemmilla vuokralaisilla ollut lemmikkejä?????
Kertoo varmasti ihmisestä aika paljon, liian tiukka vuokranantaja karkottaa asukkaat....
Poika etsii asuntoa ja pari tuollaista osunut kohdalle. Kyse häkkieläimestä, joka ei tekisi tuhoja. Silti tiukka "ei".
Kun aikoinaan itse etsin asuntoa (olen pahasti allerginen), en edes kysynyt "onko edellisellä vuokralaisella ollut joskus lemmikkejä...". Enkä ole mitään oireita missään saanut, vaikka selvästi patterin takana mukavat vuosikausien karvapallot löytyneet siivouksen edetessä...
Tässä nyt sitten mietin, kysyykö kukaan muukaan....?
Kommentit (10)
Olen todella allerginen liki kaikelle eläinpölylle mutta ostanut kaksi asuntoakin joissa ollut koira. Siivousfirma on käynyt pesemässä lattiat ja pyyhkimässä seinät, katot ja kaiken. Ei ongelmia vaikka sinänsä yleensä valkuaisaineen täydellinen katoaminen kestää vuoden verran. Vuokrakämppien lemmikkikieltoon lienee kuitenkin useimmiten syynä eläimen mahdollisesti aiheuttama vahinko (raavinta, jyrsintä jne). Ja kielto on kategorinen minkä kyllä ymmärrän.
Valitettavasi osa ei kykene tai halua pitää lemmikkejään aisoissa ja huolehta esimerkiksi siiä etä ne tekisivät tarpeensa asian mukaiseen paikkaan. ja tai jätää nakertelenatta nurkkia ja sähköjooja jne. .. Joten on vain helpompi sanoa kategorisesti ei kaikille lemmikeille kun voi valita sellaisenkin, jolla ei ole lemmikkejä.
jätää = jätttäävt nakertelematta nurkkia ja sähköjohtoja...
Joko lemmikit on sallittu tai kielletty, ei vuokrakantaja voi rajoittaa vuokralaisensa elämää ja valikoida, että mitä eläimiä tämä saa pitää ja mitä ei. Jos nyt on hamsteri, niin tulevaisuudessa voi ottaa vaikka koiran.
Älä nyt sano että pikku hamsterikin häiritsee
Hamsterikin kielletty
ap (ihmettelee, taitaa olla takana muut syyt kuin "allergian takia"....)
Jos ilmoituksessa on "ei lemmikkejä" niin todennäköisesti siellä ei ole ennenkään niitä ollut. Siksi ei tarvitse kysellä vuokranantajalta "onko?". Ja harva ottaa asunnon näkemättä. Viimeistään silloin huomaa ne pienet oireet jotka sieltä saattaa tulla, jos asunnossa on ollut lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt sano että pikku hamsterikin häiritsee
Se päästetään jaloitteleman. Pussaa ja kakkaa. Jää jälkiä laminaattiin ja haisee.
Ei jaksa vääntää, mikä lemmikki on ok ja mikä ei.
Selkeämpää kieltää kaikki.
Joo, kyllä on, se on itse asiassa hyvin yleistä. Ne eläimen karvat ja hilseet säilyvät asunnossa vuosikausia, ja saattavat aiheuttaa oireita. Niitä ei normaalilla siivoamisella saa pois. Jotkut firma tekevät allergiasiivousta tyhjiin asuntoihin. Siihen kuuluu esim. se, että kaikki listat poistetaan, ja koko asunto puhdistetaan aina kattoa myöten. Ilmanvaihtokanavatkin joudutaan joskus puhdistamaan perusteellisesti. Se on iso ja aikaa vievä prosessi, ja hommaan tarvitaan ammattilainen. Hintakin on kaikkea muuta kuin pikkusumma.