Kysynkö nyt exältä, että mikä homma?
En koskaan ajatellut kirjoittavani tälle palstalle, mutta nyt taidan todella tarvita ulkopuolisten apua..
Erosimme mieheni kanssa pari kuukautta sitten. Johtui miehen henkilökohtaisista ongelmista (lievä masennus + paljon huolia, joita halusi selvittää yksin) sekä minun luottamuspulastani häntä kohtaan.
Ensimmäisenä eron jälkeisenä viikkona juttelimme miehen kanssa samaan tapaan kuin ennenkin, sillä sovimme edelleen olevamme ystäviä. Mies kertoi aina välillä ikävöivänsä minua paljon. Vastasin niihin takaisin. Sitten koko juttelu loppui miehen osalta kuin seinään, emmekä puhuneet sitten muutamaan viikkoon mitään. Yhtäkkiä viikko sitten mies tuli multa kyselemään kuulumisia ja juteltiin muutamana iltana. Toivotti joka ilta aina hyvät yöt sydämmellä. Yksi ilta sit kysyi, että onko mulla ketään uutta kiikareissa. Vastasin että ei, joten mies kysyi mua syömään kanssaan.
No, suostuin ja kävimme sitten yksi ilta syömässä. Koko illan koitti ottaa katsekontaktia. Autossa (hän haki mut) otti kädestä kiinni samalla kun ajoi. Hipsutteli myös mun kättä. Laittoi kaikkia rakkausbiisejä soimaan ja katsoi mua ikään kuin laulaisi niitä mulle. (Teki tuota myös silloin, kun oltiin vielä yhdessä ja oltiin jossain ajelulla).
No, tuon illan jälkeen ei ole kuulunut juuri mitään. Tai on jotain puhuttu, mutta huomaa ettei ole kovin innokas puhumaan.
Ärsyttää, kun en nyt tiedä mitä se meinaa. Toki sillä on ollut nyt myös kiireitä töissä (työskentelee alalla, jossa tällaisena vuodenaikana on nyt erityisen paljon töitä), mutta ei se nyt sielläkään kuitenkaan 24/7 ole. Tekisi mieli kysyä, että mikä tämä homma nyt on, mutta en halua vaikuttaa sellaiselta takertujalta tai ylipäätään siltä, että olen heti takaisin hänen sylissään kun vähän osoittaa kiinnostusta...
Toivoisin asiallisia neuvoja, jotka hyödyttäisivät tätä tilannetta jotenkin.
Kommentit (22)
Niin ja ap siis edellinen, en huomannut kirjautua käyttäjälle.
Kysyin tosiaan jo heti eilen, että miksi halusi viedä mut syömään. Vastasi vain että halusi nähdä mut ja miettiä meitä. Kysyin, että mitä se nyt haluaa, niin sanoi, että olla ystäviä. Oli ottanut kädestä kiinni siksi, että välittää musta ja tietää että minäkin hänestä, eikä ajatellut sen olevan huono juttu. Minä käsitin sen siis väärin ja nyt sen takia otin erosta ylipääsemisessäkin jonkin verran takapakkia.
Hän ikävöi ja kertoi että rakastaa edelleen ihan älyttömästi ja haluaisi siksi pitää mut lähellä, ettei menettäisi kokonaan. En tiedä kumpi olisi itselle helpompi keino päästä yli - se, että olisimme yhteyksissä ja näin ollen olisi lohduttavampaa, kun tietää ettei toista ole menettänyt kokonaan, vai se, että ei oltaisi missään yhteyksissä.
Aiemmissa eroissa olen kyllä pysynyt eksien kanssa väleissä ja jutelleet silloin tällöin, eikä itselläni ole ihan hirveästi mennyt aikaa ylipääsemiseen. Eli siinä mielessä haluaisin kyllä pysyä yhteyksissä, että saisi vähän pehmeämmän laskun. Mies on kuitenkin hyvä tyyppi, joten haluaisin kyllä häntä nähdäkin vielä.
Sanoin kuitenkin hänelle, että ystävyys ja seurustelu on erikseen, eikä niistä voi olla välimuotoa ainakaan tässä tapauksessa. Eli jos ollaan vaan ystäviä, niin silloin ei mitään kädestä pitämisiä tai muuta hellyyttä.