Mitä mieltä nelikymppisestä miehestä joka tykkää leikkiä Legoilla?
Kommentit (36)
Itse ihastelen aina legoja lastenlelu osastoilla. Suunnitelmissa rakennella palapelejä ja pienoismalleja. Figuurit myös kiinnostaa. Ehkä tämä kaikki siksi että kaikissa meissä asuu lapsi ja en ole lapsena saanut rakennella kyseisiä asioita ja nyt voin niin sen teen.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee!! Rakennetaanko yhdessä? Jos laitetaan Legot yhteen, niin saadaan TOSI iso linna 😃
Hyvä ajatus!
Ap
Tykkääthän Star Wars - legoista ja eihän haittaa, jos joukkoon eksyy tyttölegoja (Lego Friends)?
T: kommentti nro. 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee!! Rakennetaanko yhdessä? Jos laitetaan Legot yhteen, niin saadaan TOSI iso linna 😃
Hyvä ajatus!
Ap
Tykkääthän Star Wars - legoista ja eihän haittaa, jos joukkoon eksyy tyttölegoja (Lego Friends)?
T: kommentti nro. 3
Ei haittaa, sehän on mukavaa jos Star Wars-legoilla on tyttölegokavereita.
Ap
No Legot on ihan mahtavia ja niitähän on aikuisillekin sellasia pienempikokoisia arkkitehtuuri-Legoja. Just ajattelin yksi päivä että tekisi mieli rakentaa jotain, olen säilyttänyt lapsen kaikki Legot. Sama kuin palapelin tekeminen, rentouttavaa ja mukavaa.
Toisaalta, kyllähän Legojen suunnittelijatkin ovat aikuisia. Vaikka ovat lapsille suunnattuja, uskon että brändin kuvaan kuuluu nykyään, että kaikki voi niillä rakennella.
Kadehdin lapsena veljen tekniikkalegoja, miksi vieläkin niissä on sukupuolettuneesti usein autoja tms. kulkuneuvoja? Miksei voisi rakentaa robottinukkea?
Ihan ok, pelaavathan monet aikuiset jopa tietokonepelejä.
Vierailija kirjoitti:
Rakentelen usein lapseni kanssa legoilla ja joskus saatan yksinkin tehdä lapselle jonkun vaativan rakennelman. Kun olin itse aikanaan lapsi, pidin legoista. On ollut hienoa saada tehdä oman lapseni kanssa samat jutut uudestaan. Jos tämä jotakuta häiritsee, niin ei kiinnosta pätkän vertaa. M41
No siis ainakin insinööri-isät ostavat lapsilleen tietynlaisia rakennussarjoja ja härpäkkeitä, jotta pääsevät itse kokoamaan niitä. Nähty oman isän kanssa ja ystävän mies tekee samaa nyt, kun heillä on alle kymmenvuotiaita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
No Legot on ihan mahtavia ja niitähän on aikuisillekin sellasia pienempikokoisia arkkitehtuuri-Legoja. Just ajattelin yksi päivä että tekisi mieli rakentaa jotain, olen säilyttänyt lapsen kaikki Legot. Sama kuin palapelin tekeminen, rentouttavaa ja mukavaa.
Linkkiä? Voisin hankkia itselleni joululahjaksi, jos ei ole kovin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lego.com
Aikuisille suunnattuja on arkkitehtuurijuttujen lisäksi myös mm. sarjoissa Lego Creator Expert ja Lego Ideas. Itse rakastan erityisesti CR-sarjan moduulitaloja (ikäsuositus 16+), eli monikerroksisia taloja, joissa kunkin kerroksen voi nostaa näppärästi pois paikaltaan. Nuo ovat kauniita ja voi nostaa leikkien jälkeen kerrokset paikalleen ja koko talon lattialta kirjahyllyyn. Itse keskityn siis rakenteluun, lapset leikkimiseen. Eipä noita lapsi saisi rakennettuakaan, mutta leikkiminen heiltä onnistuu. T: N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lego.com
Aikuisille suunnattuja on arkkitehtuurijuttujen lisäksi myös mm. sarjoissa Lego Creator Expert ja Lego Ideas. Itse rakastan erityisesti CR-sarjan moduulitaloja (ikäsuositus 16+), eli monikerroksisia taloja, joissa kunkin kerroksen voi nostaa näppärästi pois paikaltaan. Nuo ovat kauniita ja voi nostaa leikkien jälkeen kerrokset paikalleen ja koko talon lattialta kirjahyllyyn. Itse keskityn siis rakenteluun, lapset leikkimiseen. Eipä noita lapsi saisi rakennettuakaan, mutta leikkiminen heiltä onnistuu. T: N40
Meillä yksi lapsista on hulluna juuri tuohon Creator Expert -sarjaan. Taisi olla 7-vuotias, kun rakensi ensimmäisen noista itsenäisesti. Eiväthän ne tavallista legotaloa vaikeampia ole, työläämpiä ainoastaan, kun on tuhansia paloja.
Kiva harrastus, mutta kalliiksi tulee.
En oikeen mitään, kiva että on mieleistä tekemistä.
Tästä me kyllä saadaan puhua, mutta jos yritetään keskustella esim. siitä mikä 'kommunismissa viehättää vasemmistolaisia' niin se onkin meille
(...ilmeisesti kai joksikin aivan 'henkisiksi lapsosiksi' täällä käsitetyille) jo niin raju aihe, että meitä sensitiivisiä täytyy siltä ja sen vaikutuksilta ehdottomasti suojella ja varjella .
Miten hellyyttävän ihanaa ajattelua ja huolenpitoa ylläpidon taholta meitä poloisia keskustelijoita kohtaan täällä ...
Pikku Ironisti kirjoitti:
Tästä me kyllä saadaan puhua, mutta jos yritetään keskustella esim. siitä mikä 'kommunismissa viehättää vasemmistolaisia' niin se onkin meille
(...ilmeisesti kai joksikin aivan 'henkisiksi lapsosiksi' täällä käsitetyille) jo niin raju aihe, että meitä sensitiivisiä täytyy siltä ja sen vaikutuksilta ehdottomasti suojella ja varjella .
Miten hellyyttävän ihanaa ajattelua ja huolenpitoa ylläpidon taholta meitä poloisia keskustelijoita kohtaan täällä ...
No voidaan kyllä jakaa legot tasan niin ei tule kenellekään paha mieli.
Aå
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 37-vuotias nainen ja kerään legoja. En kuitenkaan koe leikkiväni niillä. Rakennan sen ohjekirjan mukaan ja yritän epätoivoisesti löytää jonkun hyllynkulman, johon rakennelman laittaa. Lapsivieraat on painajainen, koska luonnollisesti haluavat leikkiä niillä, mutta eipä nuo suuritöiset 14+- tai 16+ -legot kestä leikkimistä.
On kyllä sellainen harrastus, että en ihan ensimmäisenä ole uusille tuttavuuksille kertomassa. Naiset lähinnä vaivautuu ja ehkä alkavat kertomaan, kuinka paljon duploja heillä on. Miehet suhtautuu ymmärtäväisemmin.
Ymmärrän. Minullakin on ketoja ja joitakin muita leluja, joita en ole omalle lapselle vielä näyttänyt, etteivät ne mene rikki. Ystävät eivät todellakaan käsittäneet, kun ulkomaanreissuilla halusin aina levykauppaan silloinkin, kun minulla ei lasta vielä ollut.
Olisi kyllä hauska löytää mies, joka myös ymmärtää lelujen hauskuuden aikuisenakin.
T. Se aiemmin kommentoinut 44v
Mihin perhanan "LEVYKAUPPAAN" ??
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 37-vuotias nainen ja kerään legoja. En kuitenkaan koe leikkiväni niillä. Rakennan sen ohjekirjan mukaan ja yritän epätoivoisesti löytää jonkun hyllynkulman, johon rakennelman laittaa. Lapsivieraat on painajainen, koska luonnollisesti haluavat leikkiä niillä, mutta eipä nuo suuritöiset 14+- tai 16+ -legot kestä leikkimistä.
On kyllä sellainen harrastus, että en ihan ensimmäisenä ole uusille tuttavuuksille kertomassa. Naiset lähinnä vaivautuu ja ehkä alkavat kertomaan, kuinka paljon duploja heillä on. Miehet suhtautuu ymmärtäväisemmin.
Ymmärrän. Minullakin on ketoja ja joitakin muita leluja, joita en ole omalle lapselle vielä näyttänyt, etteivät ne mene rikki. Ystävät eivät todellakaan käsittäneet, kun ulkomaanreissuilla halusin aina levykauppaan silloinkin, kun minulla ei lasta vielä ollut.
Olisi kyllä hauska löytää mies, joka myös ymmärtää lelujen hauskuuden aikuisenakin.
T. Se aiemmin kommentoinut 44v
Mihin perhanan "LEVYKAUPPAAN" ??
Kuinkahan surkea elämä on minua alapeukuttaneella ? En vain ymmärrä levykaupan asiayhteyttä tässä, eihän levykaupassa teoriassakaan pitäisi olla mitään lapsellista...
Voi helvetti teidän kanssa, tuli hirveä himo rakentaa legoilla. Olisipa niin paljon legoja, että saisi tehtyä jonkun hienon monikerroksisen kartanon.