Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroon alkoholista

Vierailija
12.11.2019 |

Miten pääsen eroon? Juon pullon viiniä lähes joka päivä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki porttari alkoihin.

Vierailija
2/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon joka päivä muutaman lasillisen viiniä ja yhden kaljan tai siiderin. Näin on mennyt pari-kolme vuotta. Tänään en sitten ottanut mitään. Jostain sain voimaa olla ilman eikä se vaikeelle edes tuntunut. Mutta huomenna varmaan sitten..

Vinkkejä otetaan vastaan, millä jokailtaisen tissuttelun saisi loppumaan!

n40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa miettiä miksi juot? Mitä jos keksisit muuta tekemistä iltoihin? Ostaisit alkoholittomia vaihtoehtoja? Hurjan paljon tsemppiä!

Vierailija
4/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla kokonaan. Ja keksimällä itselle terveempiä tapoja hoitaa pahaa oloa.

Vierailija
5/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se viinipullollinen mielestäsi ongelma? Niinkuin oikea ongelma, sellainen joka haittaa elämääsi?

Jos olet (oikeasti) sitä mieltä että on, lopetat.

Jos et lopeta, se ei ollut (vielä) oikea ongelma.

Ruotsin kuningas Kaarle X joi pullon tai kaksi viiniä joka aterialla, aamiainen mukaan lukien. No, hän kuoli 37-vuotiaana.

En kertonut Kaarlesta rohkaistakseni jatkamaan viinanjuomista.

Vierailija
6/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae antabus jos et muuta keksi

Vierailija
7/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta kotiin alkoholia. Lainkaan. Ei mennä baariin, kun alkoholin myyntiaika on illalla päättynyt.

Vierailija
8/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subulla, pirillä ainakin. Kumpikin toimii tohon.

Vierailija
9/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subulla, pirillä ainakin. Kumpikin toimii tohon.

Varmaan noilla pääsee ojasta allikkoon. Kaikista kovista aineista kuten viinasta on jonkin verran onnistunut vierottumaan kannabiksella. Siitä löytyy juttua netistä.

Vierailija
10/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla välipäivä 0.35 leijonaa. Normipäivä 0.5 leijonaa, vkl paljon enemmän. Olen halunnut lopettaa jo aikaa sitten, ei onnistu. Kun lopetan, kaikki työt jää tekemättä. Saan sen buustin siitä alkoholista. Mitä enemmän juon sitä enemmän teen. En ole löytänyt mitään mikä vastaisi tehoa. Aina kun lopetan, mies ihmettelee miksi vain istun sohvalla, hommat jää tekemättä.jäkä jäkä kunnes taas otan ja jaksan painattaa. Käyn siis normaalisti töissä, aamuisin puhallan nollat. Ei sairaspoissaoloja.

Vierailija
11/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti auttoi kun teki selkeän päätöksen. Olen juomatta yhden vuoden. Tätä ennen join lähes joka ilta lasillisen ja silloin tällöin enemmän. Halusin lopettaa. Juominen näkyi naamasta, sai nukkumaan huonosti, nostaa painoa ja oli liukumassa siihen suuntaan että enemmänkin olisi kiva juoda. Olen aiemmin pitänyt pari kertaa tipattoman tammikuun ja se on ollut vaikeaa. Sen loppumista on odottanut kuin kuuta nousevaa. Nyt kun päätin että se aika on vuosi, en odota sen loppumista. Rutiinit meni kerralla uusiksi. On ollut vain pakko keksiä muuta tekemistä. En usko että enää palaan ollenkaan siihen että tissutan kotona, mutta tämän vuoden tauon jälkeen voin ehkä juoda esim. jonkun synttäreillä tai häissä sen mitä nyt ihmiset normaalisti juhlissa juo. Tällä hetkellä sekään ei tunnu välttämättömältä, mutta se tavallaan motivoi että lupaa itselleen että jos sen vuoden jälkeen siltä tuntuu, voi pari kertaa vuodessa ottaa.

Vierailija
12/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on muuten ollut jännä huomata, että on paljon tilanteita, joita on tullut lääkittyä alkoholilla. Joku mielipaha jostain, ennen olen juonut lasin viiniä ja se on auttanut sen illan, mutta aamulla se on edelleen mielessä. Nyt kun ei ole sitä alkoholia, tunne vain tulee, se harmittaa sen illan, mutta aamulla ei tunnu enää siltä että sitä tarvitsisi märehtiä. En edes tiennyt harrastavani tällaista tunteiden turruttamista.

12

Vierailija
13/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvällä tiellä kun kerran jo harkitset lopettamista. Silloin olet jo huomannut sen haittaavan sinua. Lopeta todellakin nyt! Jos jatkat, määrät tulevat lisääntymään koska toleranssi kasvaa aina vaan. Nyt saat rentoutuneen ja raukean olon yhdestä viinipullosta. Seuraavaksi huomaat ostavasi kaksi pulloa, ja juot puolitoista. Sitten meneekin jo kaksi kokonaista. Tiedän tämän. Lopeta todellakin hyvän sään aikana kun vielä ei mitään peruuttamatonta terveydessä eikä sosiaalisissa- tai työsuhteessa ole tapahtunut. Tsemppiä!

Vierailija
14/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join vuosia aina iltaisin yhtä Koskenkorvapullollista vastaavan määrän alkoholia ja kävin normaalisti töissä ja joka ikinen aamu päätin, että nyt loppuu, mutta illalla kaikki oli taas toisin eikä krapula niin pahalta enää tuntunutkaan, joten uutta vain hakemaan. Kerran sitten olin luvannut mennä eräänä vappuna vetämään autotallin lattian yhdelle tutulle, eikä siinä mitään, lattia valettiin ja tuttu sanoi käyvänsä huoltoasemalla, sekä kysyi tuoko hän jotain minulle, jolloin pyysin tuomaan mäyräkoiran kaljaa. Minä sain kaljani mutta päätin, että juon ne vasta illemmalla. Illalla sitten puhuttelin itseäni ja kysyinkin itseltäni joko nyt on tullut se oikea aika lopettaa? Mietin että enhän minä ikinä lopeteta, jos en tosissani vain lopeta ja myös lopullisesti. Silloin kaljat jäi juomatta ja lopetin siltä istumalta Alkon ja myös tupakan, enkä ole katunut. Se oli yllättävän helppoa kun todella vain päätti, että juuri nyt on aika, eikä vasta juhannuksen jälkeen, tai heti syksyllä, tai uutena vuotena, tai pääsiäisenä tai heti vapun jälkeen tai, tai, tai...

Arkisin minulla tuo juopottelu rajoittui aina klo17:00 jälkeiseen iltaan ja viikonloppuisin koko ajalle, kun vain olin hereillä. Tämän vuoksi aloin harrastamaan liikuntaa juuri tuona aikana, ensin kävelyä, sitten hölkkää ja uimista. Nyt en voisi edes ajatella, että maistaisin jotain alkoholia. Se joka on perso viinalle ei ole syytä leikkiä, koska siitä lipsuu helposti ja huomaa pian juovansa kaksin käsin kaikki ne mitkä jäi välissä juomatta.

Eli neuvo kiteytettynä: Tee myös niin kuinka päätät ja tänään on yhtä hyvä lopettaa kuin mahdollisesti joskus hamassa tulevaisuudessa. Lisäksi järjestä itsellesi esim. juuri liikuntaa tuolle ajalle minkä ennen käytit siihen viinin lipittelyyn. Pian ne päivät ja viikot kuluu ja kohta huomaat ettet ole ajatellut esim. viiniä koko päivänä

Vierailija
15/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vielä sanomatta, että tuo lattian valu oli vuonna -91

Vierailija
16/26 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse join vuosia aina iltaisin yhtä Koskenkorvapullollista vastaavan määrän alkoholia ja kävin normaalisti töissä ja joka ikinen aamu päätin, että nyt loppuu, mutta illalla kaikki oli taas toisin eikä krapula niin pahalta enää tuntunutkaan, joten uutta vain hakemaan. Kerran sitten olin luvannut mennä eräänä vappuna vetämään autotallin lattian yhdelle tutulle, eikä siinä mitään, lattia valettiin ja tuttu sanoi käyvänsä huoltoasemalla, sekä kysyi tuoko hän jotain minulle, jolloin pyysin tuomaan mäyräkoiran kaljaa. Minä sain kaljani mutta päätin, että juon ne vasta illemmalla. Illalla sitten puhuttelin itseäni ja kysyinkin itseltäni joko nyt on tullut se oikea aika lopettaa? Mietin että enhän minä ikinä lopeteta, jos en tosissani vain lopeta ja myös lopullisesti. Silloin kaljat jäi juomatta ja lopetin siltä istumalta Alkon ja myös tupakan, enkä ole katunut. Se oli yllättävän helppoa kun todella vain päätti, että juuri nyt on aika, eikä vasta juhannuksen jälkeen, tai heti syksyllä, tai uutena vuotena, tai pääsiäisenä tai heti vapun jälkeen tai, tai, tai...

Arkisin minulla tuo juopottelu rajoittui aina klo17:00 jälkeiseen iltaan ja viikonloppuisin koko ajalle, kun vain olin hereillä. Tämän vuoksi aloin harrastamaan liikuntaa juuri tuona aikana, ensin kävelyä, sitten hölkkää ja uimista. Nyt en voisi edes ajatella, että maistaisin jotain alkoholia. Se joka on perso viinalle ei ole syytä leikkiä, koska siitä lipsuu helposti ja huomaa pian juovansa kaksin käsin kaikki ne mitkä jäi välissä juomatta.

Eli neuvo kiteytettynä: Tee myös niin kuinka päätät ja tänään on yhtä hyvä lopettaa kuin mahdollisesti joskus hamassa tulevaisuudessa. Lisäksi järjestä itsellesi esim. juuri liikuntaa tuolle ajalle minkä ennen käytit siihen viinin lipittelyyn. Pian ne päivät ja viikot kuluu ja kohta huomaat ettet ole ajatellut esim. viiniä koko päivänä

Kuulostaa hyvältä. Minäkin olen kehittänyt muuta tekemistä. Otin äänikirjapalvelun. Iltaisin siihen aikaan kun normaalisti tissuttaisin tv:n ääressä, menen nykyään petiin kuuntelemaan kirjoja.

Vierailija
17/26 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, se vaatii rutiinin rikkomisen. Mulla se oli kauan sohva, Netflix ja viini. Pakotin itseni rikkomaan kaavan ja nykyisin se on lenkki, sänky ja kirja. Huomasin nimittäin, että sohva ja Netflix sai aikaan viinin himon, mutta sänky ja kirja ei samalla, koska ennollut tottunut siihen. Lenkin jälkeinen olotila oli jotain ”sukua” sille viinin luomalle raukeuden tunteelle.

Ja jos oikein kovasti teki mieli, niin lupasin itselleni että perjantaina saan hakea sellaisen 0,5 litran viinin. Eli palkkio tulossa, mutta pienempi määrä. Muuta alkoholia ei kotona pidetä, koska joisin ne kaikki.

Vierailija
18/26 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratkaissut asian tekemällä viikon ruokaostokset kerralla ja jättämällä pankkikortit kotiin töihin lähdettäessä jottei kotimatkalla harhaudu kaljakauppaan. Tällä tavoin onnistuin lopettamaan arkijuomisen.

Vierailija
19/26 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,5l viinaa joka päivä töiden jälkeen ja aamulla nollat :D

Vierailija
20/26 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt vuosia siitä kun lopetin arkijuomisen. Se oli lähinnä yksi siideri tai vastaava, mutta alkoi ärsyttämään kuitenkin niin paljon se tapa, että kerran vaan päätin että nyt loppuu.

Miehen kanssa on tapana juoda viinipullo tai kaks viikonloppuna yhdessä ja sekin alkoi ärsyttämään, vaikka ihan mukava parin lasillisen kanssa rentoutua. Nyt neljäs viikko menossa ettei pisaraakaan alkoholia, eikä ole tehnyt tiukkaa. Ehkä halusin vain kokeilla onko tämä oikeasti jo ongelma vaiko ei. Onneksi näyttäisi ettei ole.

Mies on nyt juonut sitten pullon viiniä keskenään viikonloppuisin. Hän ei halua olla kokonaan ilman ja on myöntänyt olevansa siltä osin alkoholisti. Ei kuitenkaan juo isoja määriä tai tolkuttomaan humalaan, eli emme koe sitä ongelmaksi. Arkena ottaa sen yhden tai kaksi olutta.

Isoin asia on se oma päätös olla juomatta.