Postilaiset, älkää antako periksi RIISTÄJILLE - Suomen kansa on puolellanne
Kukaan meistä ei halua yleistä palkanalennusta omaa palkkaansa - jos postilaiset annatte heille periksi, muidenkin palkkoja poljetaan.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minimi tunti palkka on 11€ ja vaativampi työ kuin postilaisilla. Huolehdin ihmisistä, en kirjeistä.
Eikö postilaisilla sitten olekaan surkean huono palkka? Minä kun luulin niin.
Mikä niiden tuntipalkka sitten on? Ap.
Jatkakaan vaan lakkoa jossain sivussa, kyllä toisille työt kelpaa.
Tuossahan käy niin, että postinjakelu muutetaan omaksi yhtiöksi ja myydään ulkopuoliselle ja siinä on semmoinen näppärä juttu, että liikkeenluovutuksesta ei tarvitse järjestää edes yt-neuvotteluita.
Nykyiset postilaiset huomaavat olevansa entisiä postilaisia ja hyvä, että edes Teollisuusliiton sopparilla.
Vähennetään postin jakamista. Minun puolesta kerta viikossa riittää ihan hyvin. Ja sitten kausiapulaisia jouluisin. Näin voidaan potkia puolet pihalle ja loppujen palkkaa hieman nostaa.
Kukas postilainen se siellä aloituksia tekee? Miten niin kansan tuki? Eipä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma vaan on se että Postin palkat on aikanaan nostettu liian korkeaksi ja nyt maksetaan huomattavasti muita korkeampaa palkkaa samasta työstä kuin muualla joten miten ihmeessä siinä pysytään nykyisessä kilpailussa mukana?
Toinen vaihtoehto on vähentää entisestään työntekijöiden määrää ja kasata hommat jäljellejääville, mutta se suuri palkka ei vaan saa niitä tekemään yhtään sen enempää töitä joten sekin tuottaa sitten ongelmia. Postillahan on jo tätä tehty ja jakelu on ruuhkaantunut eikä esim. sairaspoissaoloille meinaa riittää sijaisia. Ratkaisuna on lopulta omien henkilöiden irtisanominen ja kokonaan vuokratyövoimaan siirtyminen.
No nyt on kyllä jäänyt kotiläksyt tekemättä, kilpailijoilla (Matkahuolto, PostNord) nimenomaan kalliimpi tes tällä hetkellä käytössä kuin Paun neuvottelema tes, joka käytössä vaan Postilla. Sun mielestä 2200€ kuukaudessa on liian kova palkka fyysisesti raskaasta työstä?
Meillä vanhustenhoitoon erikoistuneilla lähihoitajilla on monilla pienempi palkka kuin tuo, vaikka tehdään fyysisesti ja henkisesti erittäin raskasta työtä, kun ihmisiä hoidetaan.
Ainoa vaihtoehto on ottaa postitoiminta valtion haltuun. Nykyisellä postin määrällä ei voi tehdä voittoa, joten se ei toimi yrityksenä.
Vierailija kirjoitti:
Postin työntekijät! Koko kansa tukee lakkoanne, vaikka kokoomuscuckpersut yrittävät häiritä työtaisteluanne.
Älä höpsi persuista mitään - mä olen itse persu. Ap.
Nuo julkisuuteen annetut tiedot ovat hieman hm liioiteltuja. Postin palkat (paitsi ihan uusimpien työntekjöiden) ovat aika isot koulutukseen verrattuna. Valtio on ollut varsin höveli työnantaja sekä pomoille, että työläisille.
Lakossa ei voita lopulta kukaan, toki muutenkin yhteiskuntarauhan kaatamiseksi työskentelevät kommunistit ovat innoissaan. Retoriikkakin haetaan kansalaissodasta yli 100 vuoden takaa. Kenenkään riistetyn ei ole pakko olla töissä, sen kun vain lähtee läppäsemään.
Hauskaa tässä on se, että KAIKKI lakon osapuolet ovat demareita, niin työnantaja, kuin molemmat liitot ja suurin osa lakkoilijoistakin varmaan.
Persuolinkaiset miettivät taas pienillä aivoillaan mikä on kun niiden työpaikat viedään rodullistettujen toimesta. No olisikohan taas kerran se että te sohvalla makaavat vittupäät ette niitä tee!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaihtoehto on ottaa postitoiminta valtion haltuun. Nykyisellä postin määrällä ei voi tehdä voittoa, joten se ei toimi yrityksenä.
Voi ristus näitä vatipäitä.
Posti on valtion hallussa :D
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan näin. Viestintä siirtyy sähköiseksi ja maaseudun vanhukset kuolee pois. Pian koko postia ei tarvita. Valtion ylimääräiset rahat lapsiin, jos niitä on.
Olisitteko te itse valmiita luopumaan - 30% palkastanne?
Minä en ainakaan! Eikä meillä posti laisilla edes ole mikään hyvä palkka! Ei todellakaan ole varaa olla töissä tota halvemmalla!
Vierailija kirjoitti:
Posti on valtion yhtiö. Et taida paljon asioita seurata.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tue! Ilmoittakaapa itsenne niin saattaa alkaa pää pehmenemään :)
Suuri enemmistö tukee aivan varmasti! Ja ollaan valmiit vaikka yleislakkoon jos muu ei auta! Että revi siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin työntekijät! Koko kansa tukee lakkoanne, vaikka kokoomuscuckpersut yrittävät häiritä työtaisteluanne.
Ei todellakaan tue koko kansa, ehkä 5% tukee lakkoa.
Mitä sä jumakauta kuvittelet?! Ehkä 5% on niitä jotka EI tue! Lähes kaikki on sitä mieltä että on yksiselitteisesti VÄÄRIN leikata kenenkään palkkaa! Ja vielä noin paljon! Siksihän eri tahot puuhaavat tukilakkojakin! Kohta varmaan yleislakko edessä, mikä olisikin tässä tilanteessa enemmän kuin ok! Siis jumaka**a jos on varaa elättää valtion varoilla kaikenmaailman pummeja ja työnvieroksujia, niin kyllä on sitten varaa myös maksaa työntekijöille palkkaa!!!
Tarkoitatko hallitusta? paatero on omistajaohjausministeri.