Posti perui joulun kaikilta
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ei posti, vaan Postin työntekijät.
Turha lakkoilla jos työsopimukset ovat ajalta kun oli monopoli Postilla.
Ei mikään muukaan ammattiryhmä ole valmis leikkaamaan palkkoja. Miksi siis postilaisten pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään muukaan ammattiryhmä ole valmis leikkaamaan palkkoja. Miksi siis postilaisten pitäisi?
Sempä takia työpaikat valuu itään.
Minulla ei koskaan ole palkka ollut kynnyskysymys.
Vaan muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
maapallo kiittää kun kiinasta tilataan vähemmän muovista tehtyä rojua.
Kiina kiittää ympäristöhysteerikkojä
Vierailija kirjoitti:
Ei helposta työstä voi edes maksaa paljon.
Paljonko olet valmis antamaan pois omista tuloistasi? Kokeillaanko alkajaisiksi se 30%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sempä takia työpaikat valuu itään.
Minulla ei koskaan ole palkka ollut kynnyskysymys.
Vaan muut asiat.
Postilaisten palkat tuppaavat olemaan jo valmiiksi niin alhaisia, ette niillä enää leikkausten jälkeen tule toimeen.
Postinjakajien hommat eivät yksinkertaisesti voi valua itään, työ pitää hoitaa täällä. Eikä sillä leikatulla palkalla tule toimeen idästä tänne tuotu työläinenkään.
Todellako jonkun joulu kärsii siitä, ettei kotiin tule sitä niin ainutkertaista "hyvää joulua, t: Kirsi" -joulukorttia? Pienestäpä se ihminen menee raiteiltaan. :D
Vierailija kirjoitti:
On sikäli hankalaa, jos ei pysty lähettämään joulupakettia, toisella puolella Suomea asuville omille vanhemmille ja kummilapselle.
Mä olen just lähdössä hakemaan pakettia matkahuollon pakettilokerosta. Kummipojalle joululahja. Ei Kiinasta.
Mulle on ainakin tullut 2 pakettia tällä viikolla postin pakettiautomaattiin. Tein tilaukset viime viikolla, eli eipä siinä kauan kestänyt. Joulu ei mene lakon vuoksi pilalle. Voin käydä isossa kauppakeskuksessa hakemassa ruuat ja lahjat samalla reissulla, matkaa alle 1 km. Toivon lakkolaisille voimia pitää pintansa, luovuttaa ei nyt kannata.
Vierailija kirjoitti:
Posti totaalisesti pilasi joulun.
Joulumieli kateissa, raha huolet ahdistaa, miten jatkaa kun palkka laskee n. 1600 euroon kuukaudessa? Työterveys huononee, kuluttava työ on nytkin aiheuttanut paljon vaivoja ja kulumaa olkapäihin. Lomat lyhenee, työaika pitenee, niin sanottu pekkaspäiväjärjestelmä poistuu.
Olen lakossa ja nämä palkattomat päivätkin syövät, jää joulu laittamatta. Oma valinta - mutta toivon että sen arvoinen.
Jatkossa täytyy palkan lisäksi hakea tukia, jotta pärjää taloudellisesti.postilainen
Et sä saa 1600 eurolla mitään tukia, hölmö!
Mutta tuo on totta, että fyysisesti raskaasta työstä pitäisi maksaa enemmän! Ja eläkkeelle pitäisi päästä aiemmin, ihan vaan koska paikat on hajalla.
HOX SDP!!!
T: Muu osa-aikainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helposta työstä voi edes maksaa paljon.
Paljonko olet valmis antamaan pois omista tuloistasi? Kokeillaanko alkajaisiksi se 30%?
Tämä "helppo työ!!" -hullu päivystää palstalla haukkumassa kaikki duunarityöt merkityksettömiksi aina siivoojasta lähihoitajaan ja posteljoonista roskakuskiin. Lienee selvää, että hän itse pyörii palstalla tukien turvin ja on jo työkkärin 30% karensseilla.
Tilasin viimeviikon lopulla kaksi pakettia, postiin ja matkahuoltoon. Postin paketti oli silti aiemmin perillä.
Vierailija kirjoitti:
On sikäli hankalaa, jos ei pysty lähettämään joulupakettia, toisella puolella Suomea asuville omille vanhemmille ja kummilapselle.
Matkahuolto vie. Itse olen laittanut jo useampana jouluna sen kautta, on nopeasti ja varmasti perillä.
Kaikkia lahjat tulee Kiinasta, mutta nyt ei kulje.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia lahjat tulee Kiinasta, mutta nyt ei kulje.
Tuleeko joulumielikin Kiinasta? Eikö se riitä? Taatusti lähes kaikilla muilla paitsi postilaisilla on kuitenkin joulumieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksette osta lahjoja kivijalkaliikkeestä? Annatte joulun monelle yrittäjälle
Jälleen kerran,yksinkertainen suomalainen..Ei ole tullut mieleen ettei kaikki pääse sinne teidän "kivijalkaliikkeeseen" ? Se että sinä,sinun perheesi jne hurautatte autolla kaupunkiin tai hyppäätte iloisena bussiin ja siitä kauppaan ei tarkoita sitä että kaikki haluavat tai edes voivat. Jos otetaan se pää taas pois perseestä ja mietitään vähän..Kaikki eivät voi asioida ruuhka kaupoissa. Monia tavaroita ei edes saa suomesta tai maksavat kaksinkertaisesti eurooppalaisiin hintoihin verrattuna. (suihke-rauta,briteistä noin 11puntaa plus muutaman punnan pp..suomiliike 25e plus 5e pp)
Toisekseen,kukaan ei tule mulle sanomaan saanko odottaa joulukortteja vai ei. MINÄ pidän oikeista käsinkirjoitetuista korteista. Se,että uusio vajukit haluavat eroon kaikesta aidosta ja siirtyä pelkästään nettiin ei hetkauta minua. Jokaiseen sivistysvaltioon kuuluu toimiva posti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette osta lahjoja kivijalkaliikkeestä? Annatte joulun monelle yrittäjälle
Jälleen kerran,yksinkertainen suomalainen..Ei ole tullut mieleen ettei kaikki pääse sinne teidän "kivijalkaliikkeeseen" ? Se että sinä,sinun perheesi jne hurautatte autolla kaupunkiin tai hyppäätte iloisena bussiin ja siitä kauppaan ei tarkoita sitä että kaikki haluavat tai edes voivat. Jos otetaan se pää taas pois perseestä ja mietitään vähän..Kaikki eivät voi asioida ruuhka kaupoissa. Monia tavaroita ei edes saa suomesta tai maksavat kaksinkertaisesti eurooppalaisiin hintoihin verrattuna. (suihke-rauta,briteistä noin 11puntaa plus muutaman punnan pp..suomiliike 25e plus 5e pp)
Toisekseen,kukaan ei tule mulle sanomaan saanko odottaa joulukortteja vai ei. MINÄ pidän oikeista käsinkirjoitetuista korteista. Se,että uusio vajukit haluavat eroon kaikesta aidosta ja siirtyä pelkästään nettiin ei hetkauta minua. Jokaiseen sivistysvaltioon kuuluu toimiva posti.
Mitäs helvetin alapeukuttamista tässä on? Ei se ollut mikään mielipideasia vaan kylmää faktaa. Minulla kuuluu olla oikeus lähettää postikortteja ja vastaanottaa paketteja jos siltä tuntuu. Se on postin tehtävä eikä minkään kuriirifirman. Tuohon hintavertailuun en edes viitsi vastata, palstalaisen mielestä on kivaa jos suomessa vedetään kaksinkertaiset hinnat kaikesta? Ai niin, kun itse voi vinguttaa korttia tai maksaa käteisellä mitä vaan ja terveyskin on mainio että voi painella sinne massiiviseen kauppakeskukseen ostoksille niin tottahan toki nyt muutkin voi.
Pojat on 15 ja 18 vuotta. Ostan jotain heille Verkkokaupasta. Yleensä tilaan mutta nyt käydään siellä.
Onneksi ei tarvitse ostaa paljoa mitään.
Pienten lasten kohdalla eri asia.
Höpö, höpö! Joulusi epäonnistuminen on siis kiinni postilakosta? Taidat olla provo.