Psykoottinen narsisti
Miten reagoisit, jos joku "maatiainen" itseoppinut psykiatri sanoisi sinua psykoottiseksi narsistiksi? Ajattelisitko, että hän on itse sitä mistä toista syyttää, loukkaantuisitko vai lähtisitkö heti varaamaan aikaa psykiatrille?
Tuo on kuitenkin aika vakava syytös mielestäni.
Kommentit (100)
enäläm kolu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologia ei muuten ole mitään tiedettä.
Eli sitä voi kyllä tulkita aika vapaasti. Toki onhan meillä se "virallinen" osasto, joka on kuin keskiajalla kirkko.
Se määrittelee meille "virallisen" psykologian.
Ei siitä kannata välittää.
Toivottavasti tämä ei loukkaa. Halusin vain kertoa faktat tiskiin niin että läjähtää ;)
Psykiatri on sitten eri juttu.
Nuohan vain sun erittäin vääristyneitä mielipiteitä, ei mitään faktoja. Miksi minä niistä loukkaantuisin. Olen paremmin perillä asioista kuin sinä. Olet lähinnä säälittävä pelle.
en minä taida olla se sama kenelle kuvittelet kirjoittelevasi, mutta pelleily taisi naurattaa sinua melkoisesti.
Samalla kun pilkkasin toista kirjoittajaa, niin sain teidät mukaan nauramaan hänelle.
Miltä se tuntuu?
Siis jos luet tämän ketjun, niin olet tavallaan kiusaaja. Toivottavasti et ole psykologi :D
Antaa aika heikon vaikutelman alan "ammattilaisesta". He hee.
Sinulla on harhoja. Kannattaa kääntyä psykiatrin puoleen.
Olen ohikulkumatkalla ja luin... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sitä voi kyllä tulkita aika vapaasti. Toki onhan meillä se "virallinen" osasto, joka on kuin keskiajalla kirkko.
Toivottavasti tämä ei loukkaa. Halusin vain kertoa faktat tiskiin niin että läjähtää ;)
Se on totta että psykologia ei ole mitään matematiikkaa. Eli sitä ei ole todistettu mitenkään.
Sellaista uskomusta ja kokeilua lähinnä.
Sanoo ihminen joka ei ole eläissään lukenut yhtään psykologian kirjaa.
Akateemiselta ihmiseltä odottaisi rehellisyyttä myöntää faktat tiskiin.
Onhan nyt psykologia parempi kuin ei mitään, mutta biologia ratkoo jatkuvasti niitä asioita mihin psykologia vain kyselee ja hakee vahvistuksia.
Se tiede on biologia jonka varassa (niin ohuesti) roikutte.
Mieti nyt Freudiakin ja muita kumppaneita. Siitä on niin vähän aikaa ja Suomessa edelleen käytetään musteläiskätestejä.
Nehän ovat kärpäsenpaskaa. Eivät ne ole mitään tiedettä.
Kyseessä on lähes uskontoon verrattava "pseudotiede".
Akateemiselta ihmiseltä odottaisin vähän itsekritiiikkiä ja kriittisyyttä asiaa kohtaan mitä kenties opiskelee tai on opiskellut.
Onko tämä nyt selvä tältä erää, vai pitääkö vielä ojentaa?
Mielipiteesi on kuultu. Tosiasiat ovat sitten erikseen. Ei tarvi olla akateeminen ollakseen lukenut edes jonkin verran psykologiaa. Sitähän on lukiossakin muutama kurssi.
Sinun ei tarvitse ojentaa ketään. Meillä päin kurittaminen on ojentamista ja siihenhän sinulla ei ole valtuuksia. Kaikkia hörhöjuttuja ei pidä uskoa. Siitä olen samaa mieltä.
Oletko pohtinut elämänsuunnan muutosta?
Se että "saa" jonkun hassun remmiinsä tekemään jotain puolestaan on jo kaikille ihan tuttua.
Olet kai huomannut itsepalvelukassat?
Niitäkin joskus naurattaa...
Aloituksen jälkeen pari hyvää kommenttia. Muut...
Ettekö narsistien puolustajat voisi tehdä jotain rakentavaa?
Tulee oikeesti tajuttoman huono olo joistain kommenteista ja niin kai on tarkoituskin.
Minä etsiydyn parempaan seuraan.
Kiitos oivalluttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Se että "saa" jonkun hassun remmiinsä tekemään jotain puolestaan on jo kaikille ihan tuttua.
Voi sua pientä. Olet niin hakoteillä luuloissasi, vaikka vielä ultraherkkä. Tulkitset väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua pientä. Olet niin hakoteillä luuloissasi, vaikka vielä ultraherkkä. Tulkitset väärin.
😁
Vierailija kirjoitti:
Tulee oikeesti tajuttoman huono olo joistain kommenteista ja niin kai on tarkoituskin.
Minullekin tuli huono olo tuosta valehtelijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁
Varo ettei hampaat tipu. Et siis huomannut, että siinä oli sama kirjoittaja monessa viestissä. Helpottiko? Ei ollutkaan mitään kiusausremmiä, joka nauraa sulle.
Jos taas aiheeseen mennään, niin nolaamistahan narskut eniten pelkää. Kuulostaako tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä narsistien puolustajat? Vaikuttaa, ettei tässä ketjussa ole kuin yksi narsisti. Hän joka tuli tärkeilemään miten hänellä oikeus diagnosoida ihmisiä narsistiksi oman mielen mukaan. Häneen tämä aloitus osui, koska on ilmeisesti sanonut jostain ihmisestä noin. Nyt on niin pettynyt olo, kun ei saanutkaan peesaajia kuten reaalimaailmassa. Egokin sai kolauksen, kun joku nauroi kommentilleen.
Sitä saa mitä tilaa!
enäläm kolu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuohan vain sun erittäin vääristyneitä mielipiteitä, ei mitään faktoja. Miksi minä niistä loukkaantuisin. Olen paremmin perillä asioista kuin sinä. Olet lähinnä säälittävä pelle.
en minä taida olla se sama kenelle kuvittelet kirjoittelevasi, mutta pelleily taisi naurattaa sinua melkoisesti.
Samalla kun pilkkasin toista kirjoittajaa, niin sain teidät mukaan nauramaan hänelle.
Miltä se tuntuu?
Siis jos luet tämän ketjun, niin olet tavallaan kiusaaja. Toivottavasti et ole psykologi :D
Tuntuu, että siellä kirjoittaa erityisherkkä herkästi loukkaantuva ihminen, jolla on kuitenkin erityisoikeus loukata muita omilla sanoillaan mennen, tullen ja palatessa. Epävakaata menoa, etten sanoisi.
Täällä on niin epäuskottavaa sontaa kuin vain olla voi...
Ja jos hampaat vaikka putoiskin, saa niitä uusia.
Toisin kuin ominaisuuksia joita ei ole koskaan ollutkaan. 🥰🥰🥰🤪🤪🤪
Miksi olette noin täynnä vihamyrkkyä?
Ja sitten vielä oikein hakkaatte päitänne seinään?
Noh, ehkä pieni kipu opettaa... 🤕🤕🤕
😁😁😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin epäuskottavaa sontaa kuin vain olla voi...
Ja jos hampaat vaikka putoiskin, saa niitä uusia.
Toisin kuin ominaisuuksia joita ei ole koskaan ollutkaan. 🥰🥰🥰🤪🤪🤪
Miksi olette noin täynnä vihamyrkkyä?
Ja sitten vielä oikein hakkaatte päitänne seinään?
Noh, ehkä pieni kipu opettaa... 🤕🤕🤕
😁😁😁😁😁
Sä oot jotenkin pimee. Ei mulla muuta. Jatka irvistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Kun on elänyt ja nähnyt kaikenlaista ei tarvitse kauheasti altavastailla.
Kirjako pitäis kirjoittaa?
On niitä, paljonkin.
Sanotaanko näin että tunnistan jo manipulaattorit, vänkyttäjät ja huonot asiakaspalvelijat.
Kokemus näkemys tieto ja viistoista helsvettiä.
Intuitiokin kohillaan.
Jatkossakin hoidelkaa muita ihmisiä koskevat keskustelut keskenänne.
Ei ole tarvetta todisteluihin. Oon mikä oon.
Ja tykkään itsestäni tälläi just. 🥰🥰🥰
Siis voi vaude mikä ulosanti. Ihanko tunnistat manipulaattirit, vänkyttäjät ja huonot asiakaspalvelijat!
Kylläpä sulla onkin ollut rankkaa. Miten sä kestät?
Kirjaa ei tarvi kirjoittaa, mutta jos väittää esim. vänkyttämisen olevan pahaa narsismia, niin ois hyvä saada sille tukea vaikka netistä, vaikka joku linkki asia sivulle. Muutenhan täällä saa jokainen itse puoskaroida inhoamiaan ihmisiä narsistiksi, jos ei vaan pidä heistä.
Yyh, tuo ei leiki mun kans... Se on narsisti
Tuo mässyttää ruokaa... Narsisti tietenkin
Ärsyttävä puhetapa... Sanoisin narsisti
Jne.
Maallikot ei diagnooseja tee, vaikka olisi miten nähnyt elämää ja sata kirjaa lukenut aiheesta!Tää on jännä juttu. Mieheni on kokenut puutarhuri. Hän tapaa päivittäin ihmisiä joilla on tietoa ja taitoa.
Kyllä hän on todennut että tosi monet ovat paljon parempia harrastelijoina kuin esimerkiksi palkatut puutarhurit ovat. Eli tietoa ja taitoa löytyy.
Samaa täytyy todeta psykologina. En kyllä harjoita itse alaa, koska se on niin heikosti palkattu.
Teen ihan muita hommia, mutta kyllä esimerkiksi lääkärikirjoja lukemalla ja tietoa hakemalla saa aika hyvän pohjan tehdä tutkimuksia.
Sanoisin että erona on vain se sertifikaatti että saa laillisesti harjoittaa alaa.
Tässäpä se on.
Kylläpä olikin jännä ja paljastava juttu 🤣
Nauran tälle itsekseni tämän päivän.
Ja vielä elämää nähnyt...
Miten suloisen naiivia.
Kannattaisko käydä uudestaan koulut, kun luin tuon tekstin ja en löytänyt yhtään mainintaa elämää nähneestä.
Ihan oikeasti kannattaisi harkita lukuharjoituksia.
Laita mulle lainaus tummennettuna missä lukee että elämää nähnyt.
Toki olen minäkin kaikkea nähnyt. Varsinkin kolleegoja jotka ei sitten millään myönnä että ala on pseudotiedettä ja ei sitä egoa kannata lukemaansa perustaa.
Egon perusta on muualla.
Ihan hyvin se sua näpäytti. Otappa opiksi kun joku netissä vähän näpäyttää ja antaa oppia.
Muuten jäät dummyksi. Se on englantia ja tarkoittaa että käytä googlea jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
enäläm kolu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu?
Tuntuu, että siellä kirjoittaa erityisherkkä herkästi loukkaantuva ihminen, jolla on kuitenkin erityisoikeus loukata muita omilla sanoillaan mennen, tullen ja palatessa. Epävakaata menoa, etten sanoisi.
sun täytyy olla se erityisherkkä, ehkä olet juuri kirjoittaja.
En minä tuosta loukkaantunut.
On totta että psykologia ei ole perinteisessä mielessä tiedettä.
Osaan myöntää tämän, mutta kehittyvä ala se on.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tuttua, kun menit lankaan ja se on aina liikeidea ja logiikkasi ontuu pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Kun on elänyt ja nähnyt kaikenlaista ei tarvitse kauheasti altavastailla.
Kirjako pitäis kirjoittaa?
On niitä, paljonkin.
Sanotaanko näin että tunnistan jo manipulaattorit, vänkyttäjät ja huonot asiakaspalvelijat.
Kokemus näkemys tieto ja viistoista helsvettiä.
Intuitiokin kohillaan.
Jatkossakin hoidelkaa muita ihmisiä koskevat keskustelut keskenänne.
Ei ole tarvetta todisteluihin. Oon mikä oon.
Ja tykkään itsestäni tälläi just. 🥰🥰🥰
Siis voi vaude mikä ulosanti. Ihanko tunnistat manipulaattirit, vänkyttäjät ja huonot asiakaspalvelijat!
Kylläpä sulla onkin ollut rankkaa. Miten sä kestät?
Kirjaa ei tarvi kirjoittaa, mutta jos väittää esim. vänkyttämisen olevan pahaa narsismia, niin ois hyvä saada sille tukea vaikka netistä, vaikka joku linkki asia sivulle. Muutenhan täällä saa jokainen itse puoskaroida inhoamiaan ihmisiä narsistiksi, jos ei vaan pidä heistä.
Yyh, tuo ei leiki mun kans... Se on narsisti
Tuo mässyttää ruokaa... Narsisti tietenkin
Ärsyttävä puhetapa... Sanoisin narsisti
Jne.
Maallikot ei diagnooseja tee, vaikka olisi miten nähnyt elämää ja sata kirjaa lukenut aiheesta!Tää on jännä juttu. Mieheni on kokenut puutarhuri. Hän tapaa päivittäin ihmisiä joilla on tietoa ja taitoa.
Kyllä hän on todennut että tosi monet ovat paljon parempia harrastelijoina kuin esimerkiksi palkatut puutarhurit ovat. Eli tietoa ja taitoa löytyy.
Samaa täytyy todeta psykologina. En kyllä harjoita itse alaa, koska se on niin heikosti palkattu.
Teen ihan muita hommia, mutta kyllä esimerkiksi lääkärikirjoja lukemalla ja tietoa hakemalla saa aika hyvän pohjan tehdä tutkimuksia.
Sanoisin että erona on vain se sertifikaatti että saa laillisesti harjoittaa alaa.
Tässäpä se on.
Kylläpä olikin jännä ja paljastava juttu 🤣
Nauran tälle itsekseni tämän päivän.
Ja vielä elämää nähnyt...
Miten suloisen naiivia.Kannattaisko käydä uudestaan koulut, kun luin tuon tekstin ja en löytänyt yhtään mainintaa elämää nähneestä.
Ihan oikeasti kannattaisi harkita lukuharjoituksia.
Laita mulle lainaus tummennettuna missä lukee että elämää nähnyt.
Toki olen minäkin kaikkea nähnyt. Varsinkin kolleegoja jotka ei sitten millään myönnä että ala on pseudotiedettä ja ei sitä egoa kannata lukemaansa perustaa.
Egon perusta on muualla.
Ihan hyvin se sua näpäytti. Otappa opiksi kun joku netissä vähän näpäyttää ja antaa oppia.
Muuten jäät dummyksi. Se on englantia ja tarkoittaa että käytä googlea jos et usko.
Ei minua tässä mikään näpäyttänyt. Kehityn ihan eri tavoin kuin jonkun valehtelijan näpäytysyritysten avulla. En ole pyytänyt apuasi. Hoida vaan omaa päätäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enäläm kolu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu?
Älä esitä viisasta, kun et sitä ole. Uskotko itsekin juttusi? No ei vois vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enäläm kolu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu?
Älä esitä viisasta, kun et sitä ole. Uskotko itsekin juttusi? No ei vois vähempää kiinnostaa.
Sinähän tässä kerrot itsestäsi. Sinulle on tärkeää kuulostaa viisaalta ja arvostat ns. viisautta. Mitähän se viisaus on?
Voit itse pohtia näitä asioita ja kasvaa ihmisenä. Minä nimittäin olen sinua runsaampi ja olen itseasiassa sinä. Sinua ei oikeastaan ole, mutta et ole vielä käsittänyt sitä. Pidät peloissasi tiukasti kiinni itsestäsi.
Älä huoli, minäkin pidän sinusta ja siksi annan sinulle nämä 33 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enäläm kolu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu?
Millainen friikki tykkää omasta tekstistään?
Akateemiselta ihmiseltä odottaisi rehellisyyttä myöntää faktat tiskiin.
Onhan nyt psykologia parempi kuin ei mitään, mutta biologia ratkoo jatkuvasti niitä asioita mihin psykologia vain kyselee ja hakee vahvistuksia.
Se tiede on biologia jonka varassa (niin ohuesti) roikutte.
Mieti nyt Freudiakin ja muita kumppaneita. Siitä on niin vähän aikaa ja Suomessa edelleen käytetään musteläiskätestejä.
Nehän ovat kärpäsenpaskaa. Eivät ne ole mitään tiedettä.
Kyseessä on lähes uskontoon verrattava "pseudotiede".
Akateemiselta ihmiseltä odottaisin vähän itsekritiiikkiä ja kriittisyyttä asiaa kohtaan mitä kenties opiskelee tai on opiskellut.
Onko tämä nyt selvä tältä erää, vai pitääkö vielä ojentaa?