Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä tapoja säästää joululahjoissa? Annatko eteenpäin työnantajalta saadun kynttilän? Naapurin leipoman taatelikakun?

Vierailija
12.11.2019 |

Minkälaisia härskejä temppuja teette joululahjoissa, jotta ei tarvitse itse ostaa tai hankkia muuten joululahjoja jollekin, jolle sellainen "kuuluu" antaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu lahjoihin. Meni jokunen vuosi, ennen kuin sitkeimmätkin uskoivat.

Vierailija
2/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just noita töistä ja miehen töistä saamia joululahjoja eteenpäin. Kauniiseen pakettiin vaan! Parhaita on viinipullot, mitä meillä ei kulu sitä tahtia, ja niitä voi roudata sopiviin tupareihin/illanistujaisiin/synttäreille/ you name it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vaan järkevää antaa lahjoja eteenpäin jos niille ei itselle tulisi käyttöä. Ei tokikaan mitään suoranaista paskaa mutta käyttötavaroita, elintarvikkeita (pakkauksissaan) jne. Ehkä en sitä taatelikakkua uskaltais antaa jos vaikka oiskin pahaa 😅

Harmi ettei meiltä saa töistä mitään lahjuksia, joutuu ostamaan kaiken jos meinaa lahjoa.

Vierailija
4/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä härskiä siinä on jos ei itse tarvitse ja antaa eteenpäin?

Vierailija
5/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luokanopettaja. Syön suklaat ja pidän kukat pöydällä, kunnes kuihtuvat. Muut lahjat menevät eteenpäin.

Jos tuntuu karulta, niin luokassa on noin 20 oppilasta. Kun jokainen tuo jotain, niin niitä mukeja, avaimenperiä, voiveitsiä, serviettipakkauksia, termosmukeja jne. jne., niin hukkuisin niihin muuten.

Vierailija
6/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä mistään "tuolle kuuluu antaa lahja" -jutuista. Jos joku odottaa minulta lahjaa, niin turhaan odottaa. Ja se on oma vika, ei kannata pitää liian korkeita odotuksia, tai haalia kädet tahmeina turhaa krääsää.

Vierailija
7/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luokanopettaja. Syön suklaat ja pidän kukat pöydällä, kunnes kuihtuvat. Muut lahjat menevät eteenpäin.

Jos tuntuu karulta, niin luokassa on noin 20 oppilasta. Kun jokainen tuo jotain, niin niitä mukeja, avaimenperiä, voiveitsiä, serviettipakkauksia, termosmukeja jne. jne., niin hukkuisin niihin muuten.

Herrantähden, onko tuo nykyään normaalia, että opettajalle viedään lahjoja?  Kyllä minäkin ymmärrän, jos johonkin erityisjuttuun oppilaat keräävät opettajalle lahjan, esim. kauppaopistossa kerättiin poislähtevälle opettajalle joku pieni muistolahja ja kukat, koska oli meistä niin kiva opettaja, ja koska ainakaan sillä ei voinut pinnoja kerätä itselle, kun lahja oli yhteinen ja opettaja sitä paitsi lähdössä pois.

Toihan on ihan törkeätä tuommoinen krääsän vieminen opettajalle.  Onneksi ei minun aikanani tarvinnut.  Sehän olis katsottu lahjomiseksi.  Tuo pitäisi jollain yhteisellä sopimuksella kieltää.  Joillakin voi olla sitä paitsi sellaiset vanhemmat, ettei kykene sitä servettipakkaustakaan hankkimaan tai ei yksinkertaisesti vain tajua sellaisesta mitään.  Tiedän joitakin vanhempia, joita ei pätkääkään kiinnosta lapsensa koulunkäynti eikä mikään siihen liittyvä, niin lapsi joutuu sitten häpeämään siinä toisten edessä.  

Vierailija
8/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kierrätän kaikki lahjat joille ei ole käyttöä. Esim anoppini ja oma tätini tekevät sitä että jemmaavat kaiken (pitivätpä niistä tai eivät) ja laittavat esille kun lahjan saaja tulee käymään. Toisin sanoen kaapit pursuaa turhaa tavaraa mutta kun pois ei voi heittää kun on lahjaksi saanut.

Vierailija
9/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olisi paljon mukavampaa, jos lapset toisivat opettajalle vaikka itse tehdyn joulukortin tai piirustuksen ja näin toivottaisivat opettajalle hyvää joulua.  Minusta se olisi paljon muistorikkaampi ja mukavampi tapa.  Eikö opettaja voisi ennen joulua pyytää lapsilta, että jos joku haluaa toivottaa opettajalle hyvää joulua, niin tämä olisi se mitä opettaja toivoo, ja että mitään tavaraa ei pidä tuoda.

Vierailija
10/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaksi saatua on jotenkin vaikea heittää pois tai antaa jollekin.  Suklaarasian nyt tietysti voi antaa edelleen ja viinipullon yms.  Mutta joku esine onkin sitten vaikeampi juttu.  Minulle kun tuppaa se tunne tulemaan siihen mukaan.  Siksi sellaista kaikenlaista tavaraa sitten kertyy.  Mutta en vaan raaski pistää poiskaan. 

Vierailija
11/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan lahjan inhoamaltani ihmiseltä (esim. vuokraemännältä), laitan sen aina kiertoon. Siis jos se ei satu olemaan joku ihana lahja jota todella tarvitsen, mutta todennäköisesti se ei ole sellainen.

Vierailija
12/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin annan "tarvittaessa" ihan suosiolla töistä tulleita lahjoja eteenpäin. Esim. koko viime vuoden jouduin elämään vähän penniä venyttäen, eikä mulla olisi ollut varaa antaa kovin kummoisia joululahjoja. Oli kuitenkin lähipiirissä monta ihmistä, joita halusin muistaa edes jotenkin. Töistä saatu viinipullo, puinen design-tarjoilusetti ja iso suklaarasia sattui onneksi olemaan ihan nappilahjoja tädille, siskolle ja yhdelle ystävälle. Samaan aikaan vaihdoin työpaikkaa ja sain vanhalta työnantajalta läksiäisinä 50e lahjakortin Stokkalle. Sillä sai juuri sopivasti fondue-setit veljen perheelle ja kummitytölle, eli tavallaan meni kiertoon sekin lahja.

Mitään ihan karmeaa krääsää en antaisi eteenpäin, mutta nuo nyt oli omasta mielestä ihan kelvolliset lahjat. Toivon että ajatus oli tärkein, enkä itse ainakaan osaisi loukkaantua jos jollakin läheisellä ei olisi varaa ostaa mulle lahjaa, tai ei vain harrasta niitä. Ite tykkään eniten aineettomista lahjoista tai pienistä, ajatuksella valituista jutuista. Esim. joku pieni viherkasvi tai pieni pussi kukansiemeniä olisi musta aivan ihana lahja saada :)

Vierailija
13/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän olisi paljon mukavampaa, jos lapset toisivat opettajalle vaikka itse tehdyn joulukortin tai piirustuksen ja näin toivottaisivat opettajalle hyvää joulua.  Minusta se olisi paljon muistorikkaampi ja mukavampi tapa.  Eikö opettaja voisi ennen joulua pyytää lapsilta, että jos joku haluaa toivottaa opettajalle hyvää joulua, niin tämä olisi se mitä opettaja toivoo, ja että mitään tavaraa ei pidä tuoda.

Pysytään asiassa, kiitos. Opettajien lahjoista valittamiseen on jo ketjuja, haulla löytyy ja lähempänä joulua varmasti myös tästä etusivulta.

Vierailija
14/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajan muistaminen on ihan kiva tapa ja ilahduttaa aina! Kaikki tulee käyttöön!

T. Yläkoulun ope, yläkoululaiset ei paljoa lahjoja enää tuo, mutta ne on kaikki sitäkin rakkaampia ne tuomiset (arvolla jne ei ole mitään väliä - ajatus lämmittää, varsinkin kun teini tuo!)

Vierailija
15/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrantähden, onko tuo nykyään normaalia, että opettajalle viedään lahjoja?  Kyllä minäkin ymmärrän, jos johonkin erityisjuttuun oppilaat keräävät opettajalle lahjan, esim. kauppaopistossa kerättiin poislähtevälle opettajalle joku pieni muistolahja ja kukat, koska oli meistä niin kiva opettaja, ja koska ainakaan sillä ei voinut pinnoja kerätä itselle, kun lahja oli yhteinen ja opettaja sitä paitsi lähdössä pois.

Toihan on ihan törkeätä tuommoinen krääsän vieminen opettajalle.  Onneksi ei minun aikanani tarvinnut.  Sehän olis katsottu lahjomiseksi.  Tuo pitäisi jollain yhteisellä sopimuksella kieltää.  Joillakin voi olla sitä paitsi sellaiset vanhemmat, ettei kykene sitä servettipakkaustakaan hankkimaan tai ei yksinkertaisesti vain tajua sellaisesta mitään.  Tiedän joitakin vanhempia, joita ei pätkääkään kiinnosta lapsensa koulunkäynti eikä mikään siihen liittyvä, niin lapsi joutuu sitten häpeämään siinä toisten edessä.  

No mutta herttaista tuo on jos lapset antavat pikkulahjan opettajalle. 🎁😻

Ei kai nyt joku avaimenperä vaikuta äidinkielen arvosanaan. Haloo.

T:Vela 45 v

16/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin ....... opettaja jot koskaan en mitään vienyt. Ja nykyistä pomoa en muista jouluna. Jos työt jatkuvat ensi vuonna niin passaa rahasta=palkasta.

Vierailija
17/17 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta herttaista tuo on jos lapset antavat pikkulahjan opettajalle. 🎁😻

Ei kai nyt joku avaimenperä vaikuta äidinkielen arvosanaan. Haloo.

T:Vela 45 v

No jos avaimenperä on itse tehty ja siinä lukee OPETAJA, niin päättele itse vaikuttaako se arvosanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi