Saatteko kiitosta työstänne (työpaikalla)?
Välillä tämä asia mietityttää. Koen, että en saa koskaan kiitosta tekemästäni työstä. Arvostelua kylläkin ja tunnetta, että en tee tarpeeksi ja tekemääni työtä ei kokonaan nähdä.
Sitten välillä mietin, että kiitetäänköhän muita minkä verran? Olen miesvaltaisella alalla ja ainoa nainen firmassa. Asiakkailta saan kiitosta usein. Työkavereilleni annan hyvääkin palautetta kyllä ja kerron aina, jos minulle joku asiakas kehuu jotakin työntekijää.
Kommentit (5)
Saan kiitosta ja paljon, liikaakin. Olen yrittäjänä vanhuspuolella ja kiitosten tulva on välillä jo ihan vaivaannuttaavaa.
Saan välillä kiitosta joltain asiakkaalta, esimieheltä en saa. Yritän sanoa työtovereidelle kivat asiat ja kiittää.
Itselleni on palkitsevaa, kun saan hommat hoidettua.
terv. myyjä
Joskus, mutta en pidä sitä merkityksellisenä. Aina joku tykkää. Se on fakta, tuli sitten kiitosta tai ei. Ja aina joku toinen inhoo. Sekin on fakta.
Pidän siis kiitoksia mitäänsanomattomina. Tulipas onnistuttua tällä kertaa. Entä sitten? Joku toinen päivä sitten epäonnistun.
Vähän sama minulla. En saa työstäni mitään kiitosta. Kyllä me työkavereiden kesken tsemppaamme ja kehumme toisiamme, mutta toivoisin kiitosta esimiestasolta. Olisi kiva joskus tuntea olevansa merkityksellinen ja tärkeä työntekijä. Meillä esimiehet ovat todella etäisiä ja kaukaisia, eikä heiltä kuule koskaan mitään palautetta. Työpaikalla käydessään he juttelevat parin äänekkäimmän kanssa ja eivät edes huomaa muita. Minulla menee joskus monta kuukautta, etten vaihda sanaakaan pomojen kanssa. Edes joku pieni kysymys "miten sinulla on mennyt?" saisi tuntemaan, että on merkityksellinen työntekijä ja joku on kiinnostunut minusta.
Mitään joululahjoja tai bonuksia ei kannata edes ajatella. Ja lahjoja enemmän kaipaisin kuitenkin kiitosta ja että esimiehillä olisi aikaa työntekijöille. Ja vaikka jouluna edes suklaalevy kahvipöytään. Ihan pienikin muistaminen piristäisi.
Itsetuntoni on vähän huono ja ehkä sitten kaipaan muita enemmän kiitosta ja positiivista palautetta. Tunnen joskus olevani turha työntekijä.
Saan kiitosta. Joka kuukausi vähän yli 3000€.