Miten eroon tunnesyömisestä?
Kommentit (6)
Älä osta kotiin ylimääräistä tunnesyötävää. Keksi itsellesi ohjelmaa. Käy vaikka uimassa ja neulo. Totuta itsesi terveellismepiin herkkuihin. Noin 4 kk ja makuaistisi on tottunut uuteen.
Kiitos kommenteista. En osta mitään ahmittavaa kotiin, mutta mies ostaa. Olen häntä pyytänyt mahdollisuiksien mukaan mässäilemään muualla, mutta ei onnistu. Eli jotenkin välttää nuo pakkasessa ja jääkaapissa olevat herkut :( Ap
Lasten kanssa aina jonnekkin lähteminen hieman hankalaa. Nyt ovat päiväunilla molemmat. Ap
Tunnesyömisestä en tiedä, mutta ajatus herkkujen syömisestä:
Toisilla toimii vain absolutismi. Ei saa edes maistaa. Täydellinen Karkkilakko.
Minulla taas se ei toimi. Sitten ajatukset kiertävät kielletyssä asiassa koko ajan. Minulla auttaa, että rajaan kielletyn asian. Annan itselleni luvan syödä pienen suklaapatukan päivässä, ei enempää. Jotta saan makukokemuksen. Tätä kautta pääsin suklaasta kokonaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa aina jonnekkin lähteminen hieman hankalaa. Nyt ovat päiväunilla molemmat. Ap
Juo vettä ja tee vähän jumppaa aina kun tekee tuollaisissa tilanteissa mieli mennä napostelemaan. Laita jumppavaatteet päälle ja katso itseäsi peilistä, älä pukeudu säkkiin että näet missä kuosissa oikeasti olet.
Anna tunteiden tulla. Ota selvää mindfulnessista. Keksi itsellesi jumpan lisäksi muitakin kehittäviä ja hyvää tekeviä puuhia niiksi hetkiksi kun on tylsää ja yrität torjua sitä syömällä. Jos on ihan pakko saada jotain pureskeltavaa, kuori porkkana.
Se pitää korvata toisella tekemisellä. Eli kun halu herää, niin tee jotain muuta. Älä vain istu.