Miten puhdistatte lasten kuravaatteet kerrostalossa?
Lähes joka päivä on kahden lapsen vaatteet ja kengät yltäpäältä ravassa ja hiekassa. Huuhtelen ne suihkussa ja heitän koneeseen tai ripustan kuivumaan, mutta pelkkään että hiekka tukkii lattiaviemärin.. vinkkejä? Tilat likaisten säilytykseen on tosi rajalliset...
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Noin se tehdään omakotitalossakin. En oikein tiedä mitä muuta ajattelit?
No itse odotin että ne kuivahtaa vähän ja sit ravistelin takapihalle/ harjailin. Monella kaverilla on khh jossa tähän tatkoitukseen viemärit nykytaloissa.
Nyt en uudessa kodissa jaksa kuudennesta kerroksesta lähteä ravistelemaan hiekkoja pihalle.
Mutta tarkoitatko siis että viemäri ei tukkeudu hiekasta ja niin voi tehdä?
Harjaan kurat ja hiekat pois alaovella. Minulla on tarkoitusta varten sopiva harja porraskäytävässä.
Usein myös riisutaan kuravaatteet jo siellä alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse odotin että ne kuivahtaa vähän ja sit ravistelin takapihalle/ harjailin. Monella kaverilla on khh jossa tähän tatkoitukseen viemärit nykytaloissa.
Nyt en uudessa kodissa jaksa kuudennesta kerroksesta lähteä ravistelemaan hiekkoja pihalle.
Mutta tarkoitatko siis että viemäri ei tukkeudu hiekasta ja niin voi tehdä?
Samanlainen viemäri se kodinhoitohuoneen viemäri on kuin kylppärin viemäri. Näin ainakin meidän talossa, vaikka siinä kodinhoitohuoneessa viemärin päällä on lattiakaivon sijaan kurasyöppö. Kyllä ne putket viemäriverkkoon ovat ihan samanlaiset.
Roikotan vaatteita parvekkeen kaiteen yli toisella kädellä ja toisella kädellä kaadan vaatteiden päälle kastelukannulla vettä.
Ja siis tuo harjaaminen on ollut käytössä meilläkin, ei täysin kuraisia ja hiekkaisia kurahaalareita ole tuotu sisälle asti vaikka omakotitalossa asutaankin. Kotioven pielessä säilytin harjaa, jolla pahimmat kurat harjasin pois, vaikka siis olisivat ihan märkää kuraa vielä.
-4