Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet mustasukkainen

Vierailija
11.11.2019 |

Kerrotko sen kumppanille?
Miten kumppani reagoi?
Mitä odotat hänen tekevän tunteellesi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tunne on sellainen kun teillä on jo suhde ja pelkäät menettäväsi toisen kun hänellä muuta menoa tai ihmissuhteita. Mut saan itseni ymmärtämään et se kuuluu suhteeseen. Tosin silloin ollaan jo rakastuneita.

Kumppani ei välttämättä koe mustasukkaisuutta niin paljon kuin sinä itse. Mutta mun mustasukkaisuus laantuu kun olen suhteesta varma ja sitten en enää tunne sitä niin paljon. Mitä mies voisi tunteelle tehdä, ehkä vain tajuta että olen vain ihminen. Tunteet kyllä tasoittuvat.

Vierailija
2/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko kertonut vai työstänyt omia epävarmuuksiasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
4/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistun ja jätän sellaisen kumppanin joka on mustis!

Vierailija
5/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, kun kaksi oletettavasti aikuista ihmistä on vapaasta tahdosta yhdessä, miksi pitää olla mustasukkainen? Se on rumaa ja typerää, jos et voi luottaa toiseen, et voi olla parisuhteessa. Pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä, mutta jos siitä pitää alkaa puhua, niin se on jo sairasta!

Vierailija
6/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on mielestäni aiheuttanut tilanteen niin että on ollut syytä olla mustasukkainen niin toki olen sen hänelle tuonut ilmi. Mies ei ole mustasukkainen, minä olen mutta huomaan itsessäni kun ajatus alkaa laukkaa ja pidän tiedon ja tunteen (koska se ei perustu muuhun kuin tunteeseen, ei faktaan) itselläni. Voin kyllä avoimesti kertoa miehelle jos siltä tuntuu mutta en kuormita sitä typerillä ajatuksillani.

Luottamus on kaiken A ja O ja nyt kun tiedän että mies todella haluaa olla mun kanssa ja ei ole syytä olla mustis niin mustasukkaisuus on vähentynyt.

Vierailija
7/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin mustasukkaisen sian!

Vierailija
8/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, kun kaksi oletettavasti aikuista ihmistä on vapaasta tahdosta yhdessä, miksi pitää olla mustasukkainen? Se on rumaa ja typerää, jos et voi luottaa toiseen, et voi olla parisuhteessa. Pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä, mutta jos siitä pitää alkaa puhua, niin se on jo sairasta!

Jotkut yrittää tehdä toiset tahallaan mustiksesti nähty on ja lapsellinen kuva jää.

Kuten myös näistä jotka ovat aivan sairaalloisen mustasukkaisia ja se kenestä se on ihanaa niin kerrottakoon, että kyse on omistushalusta ja epävarmuudesta, ei mistään ylivoimaisesta rakkaudesta juuri sinuun.

Sellainen pieni mustasukkaisuus taas, niin voihan siitä puhua, mitä se haittaa ihan suloista ja helpottaa varmasti tätä mustasukkaistakin kun päästää ulos. Siis puhua ja vaikkapa nauraa yhdessä sille, ei kinata.

Vierailija
9/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut hieman huonompi parisuhde takana ennen kuin tutustuin nykyiseen mieheeni. Koska aiemmassa suhteessa oli ollut pettämistä, minulle tuli tietyissä tilanteissa mustasukkaisuuden tunnetta, mutta puhuin tästä miehelleni. Selitin hänelle, että ymmärrän kyllä itsekkin, että tilanne ei johdu hänestä vaan omasta mielentilastani mutta ajattelin että onhan hänen tärkeää tietää, mitä päässäni liikkuu jos ahdistun ja usein myös puran pahan oloni häneen tiuskimalla tai mököttämällä. 

Oli kyllä ihana tunne kun pystyi asiasta puhumaan ja nykyinen mies oli ymmärtäväinen tilanteeseeni. Mitään mustasukkaisuuden tunnetta ei ole enään pitkiin aikoihin ollut ja tiedän, että mies ei koskaan kohtelisi minua niin kuin minua on aiemmin kohdeltu. Suosittelen siis ehdottomasti asiasta puhumista! Moni asia suurenee omassa päässä helposti, jolloin tilannetaju voi kadota kokonaan :) 

Vierailija
10/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. Ensitreffit -ohjelmassa ja keskustelussa on neuvottu katsomaan omaa menneisyyttä, omia tunteita ja omia reaktiotapoja eikä syyttää toista

Vierailija
11/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkaa puolustella että nainen on vain ystävä ja mököttää loppupäivän.

Vierailija
12/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin miehen puhelimen mutta en näytä mustasukkaisuuttani.

Vierailija
13/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksi, mä itse ainakin tajusin jättää suhteen missä en saanut osakseni mitään aitoa rakkautta, mustasukkaisuus voi olla sairaus...

Vierailija
14/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta esim. Ensitreffit -ohjelmassa ja keskustelussa on neuvottu katsomaan omaa menneisyyttä, omia tunteita ja omia reaktiotapoja eikä syyttää toista

Kuka siinä oli mustis?

Vierailija
15/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkin miehen puhelimen mutta en näytä mustasukkaisuuttani.

Suhteenne kuulostaa kypsältä ja tasapainoiselta.

Vierailija
16/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siinä oli mustis?

Yhden parin liitto kaatui kun miehellä oli ollut elämä ennen avioliittoa.

Vierailija
17/30 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) en kerro

2) varmaan hätääntyisi

3) en osaa odottaa mitään

Vierailija
18/30 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin ja olen kertonut, minusta aiheesta on hyvä puhua, ainakin jos ongelma alkaa olemaan pidempiaikainen.

Kumppani reagoi ymmärtäväisesti.

Sain oikeastaan mitä toivoinkin: vastauksen ettei ole mitään syytä tuntea mustasukkaisuutta, kuitenkin ymmärsi tunteeni menneisyyteni ja menneisyytemme vuoksi.

Epävarmuudestahan tuo tunne kumpuaa. Toinen voi jossain määrin pyrkiä helpottamaan epävarmuuden tunnetta olemalla ainakin avoin ja kannustava ja osoittamalla että kumppani on tärkeä, mikä voi taas vähentää mustasukkaisuutta. Isoin työ on tottakai itsellä tunteidenkäsittelyssä.

Vierailija
19/30 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjostan miestäni.

Vierailija
20/30 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut ja sama myös toisinpäin, eli just hyvä näin. Muista että mustasukkaisuus on myös välittämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme