Minulla ei yleensä ole kostofantasioita, mutta...
Mutta nyt... kun pääsin yhden työpaikkakiusaajan hampaista.... vuoden viiveellä kostofantasiani pulpahtelevat esiin ja ole hieman yllättynyt itsestäni. Ajattelen ajavani pyörällä vastaan ja kiusaajani ajaa samoin vastaan ja tönäisen tyypin (lumihankeen tiestysti). Autonrenkaiden tyhjentäminen yöllä on käynyt mielessä.
En yleensä haaveile kostosta ja olen oudoksuen kuunnellut ihmisten puheita ideoista, joilla kostaa. Esimerkiksi pakastekatkaravut verhotangon sisällä on yksi näistä (hitaasti sulavat ja alkavat mädäntyä eikä kohteella ole hajuakaan mistä löyhkä tulee).
Se tyyppi oli vielä semmoinen totaalisen kiero piilovittuilija, että juuri kukaan muu ei huomannut mitä tapahtui. Tietoisesti esim jätti minut pois jostain kivasta ideointitilanteesta ja siihen normaalisti sanoin, että olisin halunnut olla mukana, johon tyyppi sitten: "No ensi kerralla sitten, öttei tule paha mieli." Mitä tuohonkin sanoo? Vähitellen aloin tajuta, että se sivuuttaminen oli jatkuvaa ja tahallista ja kommenteilleni kuittailtiin ilkeästi.
Lomalta tai sairaslomalta palattuani yhtäkkiä minulla ei ollut tuolia eikä pöytää ja kun kysyin asiasta, muka teeskenneltiin että ei täällä mitään vakipaikkoja ole, vaikka käytäntö oli että kaikilla vakipaikat ja jokainen tiesim ihin mennä aamulla istumaan. Säännöt muuttuivat mielivaltaisesti. Onko kokemuksia?
En tunnista itseäni. Onko tämä normaalia vihan käsittelyä? Olisiko kevyitä kostoideoita? Harkitsen nyt jälkeen päin menemistä pomoni pomon luo kirjallisen raportin kanssa.