Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pidetään älykkäänä ja silti saan älykkyystesteistä huonoja tuloksia

Vierailija
11.11.2019 |

En tajua netin kuviopäättelytesteistä kuin ne helpoimmat. Numerotehtävät menee kyllä hyvin. En ole koulussakaan ollut kuin vähän päälle keskitason, matikassa vain hyvä, mutta siinäkin ysin tasoa, en kympin. Tämä on tavallaan ongelma, sillä minulta tullaan kysymään kaikkea, ihan kuin olisin joku tietopankki. Ainoa missä olen hyvä, on googlesta tiedon etsiminen ja olen aika nopea ja muistan hyvin asioita, jotka kiinnostaa. Jos asia ei kiinnosta, muisti ei suostu lokeroimaan sitä lainkaan uumeniinsa. En haluaisi, että minua pidetään älykkäänä, sillä nämä tilanteet kun minulta kysytään jotain, mistä en tajua mitään, ovat kiusallisia ja minua aletaan pitää ylimielisenä, jos sanon, etten tiedä, vaikka se on totta. Tämä lähinnä harrastustoiminnassa tulee esiin toistuvasti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vastauksia odotat tähän? Et kysynyt mitään.

Vierailija
2/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole älykäs, jos nettitestejä nysväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa

Vierailija
4/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle sanoo sitten että olet älykäs? Katsos kun luultavasti tunnet vain todella tyhmiä ihmisiä, varsinkin jos eivät itse osaa googlesta etsiä, niin sekin puhuu jo sen puolesta.  Asioiden muistaminen ei ole älykkyyttä ja normi älyllä ja sen allekin osaa googlettaa kuka tahansa.

Vierailija
5/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa tässä on vastata itselle.

Vierailija
6/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama! Saan huonot tulokset noista älykkyystesteistä, mutta mua pidetään älykkäänä ilmeisesti, koska mulla on todella laaja yleissivistys, utelias mieli ja hyvä muisti. Olen siis aidosti kiinnostunut monista asioista pintapuolisesti, mutten jaksa syventyä niihin. Kuitenkin hyvin laaja pintapuolinen tieto yhdistettynä hyvään verbaliikkaan antaa ilmeisesti ihmisille väärän kuvan. Elämässäni olen tosin menestynyt huonosti, erinäisistä syistä.

Vierailija
7/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyystestiälykkyys on vain yhdenlaista älykkyyttä.

Vierailija
8/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys = aivojen tiedonprosessointiteho. Ei ole sama asia kuin että tietää paljon.

Siispä kirjoituksesi perusteella sinua pidetään lähinnä tietoviisana.

Vierailija
9/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran joutunut tekemään sen palikkatestin, tai kuviotestiksikö sitä sitten sanotaan. Mulla oli vaikeuksia tajuta jopa esimerkkitehtävää. Sen testin perusteella olisin varmaan imbesilli! Tämä oli muuten työpaikkahaastatteluun kuuluva osio. Sain kuitenkin sen paikan :D Outoa!

Vierailija
10/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin. Saan täydet niistä testeistä.

Minua pidetään tyhmänä, koska yleistieto ei vain kiinnosta. Hyvä kun edes tiedän kuka on pääministerimme nykyään...

Olen fiksu krkseliäisyyttä vaativissa jutuissa, en muistamisessa. Ei kiinnosta muistella mitä joku teki joskus...

Vierailija
11/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älykkyystestit" eivät mittaa oikeaa älykkyyttä eli niiden mukaan et ole se joka selviää pulmasta kuin pulmasta elämässä hienosti. Ne perustuvat matemaattiseen ajattelutapaan. Mensan testin mukaan olen huippuälykäs mutta keskiarvo koulussa oli aina alle 8. Tuon testin tein parikymppisenä. Nykyään olen jo yli nelikymppinen ja normaalia menestyneempi elämässäni.  

Vierailija
12/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinulle sanoo sitten että olet älykäs? Katsos kun luultavasti tunnet vain todella tyhmiä ihmisiä, varsinkin jos eivät itse osaa googlesta etsiä, niin sekin puhuu jo sen puolesta.  Asioiden muistaminen ei ole älykkyyttä ja normi älyllä ja sen allekin osaa googlettaa kuka tahansa.

Oikeastaan laiskat. "Katso sinä, kun sinä tajuat..." tai "mitä ne nyt tehdään tämän kanssa, voisitko sinä tehdä kun sinä ymmärrät tästä..."

Vierailija
13/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tai saan niistä matemaattisista testeistä ihan keskiverron äo:n. Yleistietämykseni on kuitenkin melko laaja, tiedän kaikesta vähän kaikkea, mutta en mistään mitenkään erityisemmin syvällisesti. Tykkään myös kuunnella muiden keskusteluja aiheesta, mistä en tiedä yhtään mitään. Viimeksi tämmöinen keskustelu oli moottoripyöristä, vähän kuin olisin kiinaa kuunnellut, yhtä paljon ymmärsin asiasta. Sosiaalisella tasolla osaan kuitenkin vaikuttaa hieman fiksummalta, kuin koen oikeasti olevani.

Vierailija
14/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeneisuus ja testiäly ovat kaksi eri asiaa. Tiedän monia sellaisia ihmisiä, jotka menestyvät kuviopäättelytesteissä ja useimmilla heistä on vielä erittäin hyvä muisti. Sillä pärjää hyvin lukiossa ja mahdollisesti yliopisto-opintojen alussa. Sitten kun aletaan vaatia syvällisempää perehtymistä asioihin, voi älykkyydeltään keskinkertainen opiskelija tulla takavasemmalta ja yllättää kaikki osaamisellaan johon on päästy sitkeydellä ja tekemällä töitä.

Vierailija
15/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin ns. negatiivista älykkyyttä että osaa huijata toisia.

Vierailija
16/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tuloksen sitten sait? 100 on ns. Normaali, keskiarvo

Vierailija
17/17 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että älykkyys on niin yksinkertainen asia. Esim. yksi kaverini on kaikkien mielestä tyhmä, mutta matikassa hän on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä