Millainen on Vapaa kirkko?
Kommentit (22)
Ihana paikka, jonka tilaisuuksiin voi kuka vaan mennä. Vapaakirkon nettisivuilta löytyy heidän uskonsa perustetietoa. Jeesus tärkeä. Itse kävin vapaakirkon Alfa-kurssin ja olen ollut uskossa siitä alkaen. En kuulu vapaakirkkoon, vielä.
Tarkoitatko yleisesti vapaata kirkkoa vai Vapaakirkkoa? Tämä kielellinen moka painii samassa sarjassa kuinnettikirppiksen myynti-ilmoitus vaarin kaljapullosta. Kuvassa oli kuitenkin se perinteinen kahden litran vaarinkaljapullo. Vapaata kirkkoa en ole koskaan tavannut, mutta muutama sukulainen kuuluu kyllä Vapaakirkkoon.
Siis onks tää joku lahko? Vietetäänkö kaste ja rippijuhlia?
Samaa hihhulisakkiahan kaikki uskovaiset ovat. Perusluterilaisissa tosin saattaa olla jokunen ihan fiksukin. Mutta kaikki nämä "lahkot" ja "suunnat" ovat aina sitä samaa.
Kaikkea muuta kuin vapaa. Vastustavat mm. homoja, naispappeutta ja avioeroa (paitsi tietenkin ne, jotka itse ovat eronneet).
Joo-o. Ei kun mä vaan mietin et mahtaaks yks mies kuulua tähän porukkaan. Olen hänestä kiinnostunut mutta mietin et millaista se mahtaa olla.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan rationaalisesti ja loogisesti. :-D
Treen vapis todella mukava ja lämminhenkinen seurakunta. Ei mikään överi karismaattinen.
Kristillinen yhteisö, jonka toiminta rahoitetaan vapaaehtoisilla lahjoituksilla. Vain hyvää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onks tää joku lahko? Vietetäänkö kaste ja rippijuhlia?
Ei ole lahko. Lapsikastetta ei usein vietetä. Tavallinen kristillinen seurakunta.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan rationaalisesti ja loogisesti. :-D
Juuri niin!
Joka perjantai maksetaan kymmenykset kirkolle. Kertoi eräs mies metrossa.
Poikani hoitaja oli Advetisti. Eli Seisemännen päivän advestisti..He odottavat Jeesuksen pikaista tulemista. Kristittyjä siis.
Ei näkynyt käytöksessä.
Löysin sieltä ensimmäisen aviomieheni. Hän oli uskovainen ja tosi väkivaltainen
Sosiopaattien ja narsistien temmellyskenttä.