Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein viikonloppuna aloituksen lapseni vatsakivusta, en löydä sitä joten...

Vierailija
11.11.2019 |

..Päivitystä. Tuossa toisessa ketjussahan lauantaina  siis kerroin lapsella olevan vatsa kipeä ja huono olo ,ilman oksentelua tai ripulia. Tänään aamulla jatkoi valitusta ennen kouluun lähtöä ja laitoin opettajalle Wilma-viestin, että käyttää tyttöä terkkarilla. No, oli sitten mennyt sinne terkkarille ja vain maannut pidellen vatsaansa jolloin terkka oli päättänyt että lapsi pitää saada sairaalaan. Minulle soitettiin töihin. Sairaalassa tyttö sanoi vastasi "ei " lääkärin kysellessä onko vatsa ollut kipeä . Joi myös hoitajan antaman pillimehun. Lääkäri totesi ettei hän voi tehdä mitään, kun potilas sanoo ettei koske! Autossa tyttö sitte totesi että "äiti mahaan koskee".

En ymmärrä onko tämä nyt jotain ihme valtapeliä. Vai pelkääkö mennä kouluun, mitä en kyllä usko koska menee mielellään eikä mikään viittaa että kiusattaisiin tms.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyitko silta lapselta etta miksi sanoi laakarille, ettei mahaan satu? 

Minka ikainen tytto kyseessa? Menkkakivut? 

Vierailija
2/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minua sattunut lääkärissä " oli vastaus kun kysyin autossa, miksi väitti lääkärille ettei maha olekaan kipeä.

7v joten tuskin kuukautiset.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiinko lapselta kuitenkin pika-CRP? Jos ei otettu, niin sitten on kyllä idioottimaista toimintaa ja täydellinen hukkakäynti. Jos otettiin, eikä CRP ollut selvästi koholla, tilannetta voi jäädä seurailemaan joksikin aikaa. Onko lapsella pissavaivoja tai ummetusta? Ummetus voi aiheuttaa epämääräisiä ja välillä pois meneviä kipuja.

Vierailija
4/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykä hyppimään? Sattuuko oikealle alavatsaan jos hyppii? Silloin on umpisuoli.

Vierailija
5/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lääkäri siis vähän paineli vatsaa muttei tehnyt sen kummempia tutkimuksia . Ei tietenkään kun potilas väittää olevansa kunnossa...

AP

Vierailija
6/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittää sinulle että on kipeä mutta lääkärille ei kehtaa.

Vierailija
7/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minua sattunut lääkärissä " oli vastaus kun kysyin autossa, miksi väitti lääkärille ettei maha olekaan kipeä.

7v joten tuskin kuukautiset.

AP

Mulla on ollut tuommiusta jo pari viikkoa, että vatsaa nipistelee ajoittain. Välillä eitunnu mitään, mutta yölläkin voin sitten herätä siihen, että mahaa koskee.

Kyl tämä joku tartunta on, virus- tai esim. listeria.

En ole minäkään vaivautunut lääkäriin, kun olo ei nyt ihan kehno olo. Kuumetta eiole ollut, mutta minulle ei tyypillisesti nouse kuume edes flunssassa. Huonompi homma sekin.

Vierailija
8/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crp olisi ollut aiheellinen tutkimus, mutta mitäs nykyään enää tehdään. Asiakkaan pitää vaatia kaikki - ja sitten oletkin hankala.

Vierailija
9/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Äiti mahaan koskee

- No  sitten mennään heti takaisin sille lääkärille, jolle äsken sanoit ettei koske

Vierailija
10/10 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lääkäri siis vähän paineli vatsaa muttei tehnyt sen kummempia tutkimuksia . Ei tietenkään kun potilas väittää olevansa kunnossa...

AP

"Ei tietenkään"... Ok. Se nyt vaan sattuu olemaan ihan yleinen ilmiö, että lapsen kivut loppuvat, kun pitäisi ruveta tutkimaan. Kyllä meillä vaan yleensä otetaan se CRP, kun sillä saadaan useimmiten suljettua pois se, ettei vaiva vaadi kiireellistä hoitoa nyt ja heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi