Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojenpoistoleikkaus

Vierailija
10.11.2019 |

Eli kuinka helposti rintojenpoistoleikkauksen saa yksityiseltä? Minulla on lukuisia rintasyöpää aiheuttavia geenejä (geenitutkimuksen perusteella) ja lähisuvussa rintasyöpää. Olen melko hysteerinen tämän asian kanssa ja jo ennen kuin tiesin geeneistä, olin halunnut joka tapauksessa käydä nostattamassa rintoja (roikkuvat pahasti raskauksien jälkeen). Nyt siis mietin jos olisi mahdollista poistaa syöpäarat rintakudokset ja laittaa tilalle omaa rasvaa muualta. Kuinka vaikeita tälläiset leikkaukset ovat? Saako niitä ylipäänsä pelkästään pelon vuoksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään tietoa?

Vierailija
2/6 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vaan, että transmiehetkään ei voi marssia yksityiselle setelitukun kanssa, vaan tarvitsevat julkisen psykiatrin lausunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vaan, että transmiehetkään ei voi marssia yksityiselle setelitukun kanssa, vaan tarvitsevat julkisen psykiatrin lausunnon.

Tarkoitushan ei olisi poistaa rintoja kokonaan, vaan ”vaihtaa” täytteitä turvallisempiin,.

Vierailija
4/6 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin lausunto pitää olla, en tiedä riittävätkö nuo altistavat geenit, kun syöpää ei ole vielä löydetty. Suosittelen soittamaan ja kysymään yksityiseltä. Rintojenpoistoleikkauksia ei suomessa tietääkseni saa ilman syöpädiagnoosia, tai trans-/muunsukupuolisuus diagnoosia. Tsemiä, kyllä toi herkkyys rintasyöpään saisi olla syy tehdä keholleen mitä haluaa-eihän ne rintojen isontajatkaan mitään diagnooseja tarvitse!

Vierailija
5/6 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keltään Suomessa poistettu rintoja esim BRCA-geenin vuoksi?

Vierailija
6/6 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin rinnat perintötekijän vuoksi, mutta vasta rintasyövän toteamisen jälkeen. Silloinkaan ei ensimmäiseksi lähdetty koko rintakudoksen poistoon, vaan ensin tehtiin osapoistot ja tutkittiin syövän levinneisyyttä.

Vaan mistä tuota tietää, millainen käytäntö yksityisellä puolella on. Kannattaa selvittää asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi