Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehden haastatteli päiväkotilaisia - "Isi ei tee ikinä mitään, se vaan kattoo kännykkää"

Vierailija
10.11.2019 |

https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/f9feff09-1c34-4de3-a206-cb384a5b…

Melko surullista, että tuollainen on ensimmäinen asia, joka tulee isästä mieleen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin isänpäiväjutun loppusanat oli ihanat: lapsi muistaa aikuisena yhdessäolon isän kanssa, ei puhdasta tiskipöytää.

Olisi kiva tietää, että kuka ne tiskit tiskaa, jos isä on kotona vain aktiivisesti lasten kanssa. Ei kai sentään äiti?

Kyllä ne muistaa. Poikakin sanoi yks päivä kun olin kokkaillut enempi ja tiskiä oli hetken ajan keittiössä joka tasolla, että täällähän on yhtä likaista kuin isillä. Joten muistaa lapset tiskit.

Vierailija
42/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ruudun tuijottaminen mikään uusi asia ole, Aikaisemmin isät ja aika pitkälti äiditkin istuivat olkkarissa ja tuijottivat zombina telkkaria kaiket illat. Nyt on vaan eri ruutu, kännykkä,

Se on ihan eri asia, seurataanko yhdessä samaa ohjelmaa, keskustellaan siitä ja sen juonikuvioista, henkilöistä yms. Se on zombie-käyttäytymistä kun jokainen sulkeutuu yksin oman erillisen ruutunsa pariin, eikä näe tai kuule mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin isänpäiväjutun loppusanat oli ihanat: lapsi muistaa aikuisena yhdessäolon isän kanssa, ei puhdasta tiskipöytää.

Olisi kiva tietää, että kuka ne tiskit tiskaa, jos isä on kotona vain aktiivisesti lasten kanssa. Ei kai sentään äiti?

Samaa mietin.

Jos ollaan vaan aktiivisesti lasten kanssa, niin kukas tosiaan hoitaa ne kotityöt?

Lapset voi ottaa ikätasonsa mukaan jopa osallistumaan niihin kotitöihin, jos nyt ei mistään vauvoista puhuta (juttu koski päiväkoti-ikäisiä) 

Oudompi juttu, että media kertoisi nuorista aikuisista, jotka muistelee, miten isän kanssa aina yhdessä siivosi keittiötä. Ehei, isän kanssa yhdessäolo on keinumista, kiipeilyä, retkeilyä ja rakentamista, ei kasvissosekeiton valmistusta ja tiskaamista. Kun sitä siistiä tiskipöytää ei aikuisena enää muistele kukaan, se nyt vaan on itsestäänselvyys, että kotona on sellainen.

Jep. Ei puhettakaan jutuista "onneksi äiti oli tekemässä meille siistin kodin, hoitamassa terveellisen ruoan pöytään, hössöttämässä lämpimästä pukeutumisesta, ottamassa syliin jos tuli paha mieli jne".

Tätä minä teen äitinä. En leiki raisuja leikkejä, en jätä tiskipöytää siivoamatta leikkimisen takia jne.

Olen aina paikalla kun tarvitaan.

Vierailija
44/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.

Jos ollaan vaan aktiivisesti lasten kanssa, niin kukas tosiaan hoitaa ne kotityöt?

Lapset voi ottaa ikätasonsa mukaan jopa osallistumaan niihin kotitöihin, jos nyt ei mistään vauvoista puhuta (juttu koski päiväkoti-ikäisiä) 

Oudompi juttu, että media kertoisi nuorista aikuisista, jotka muistelee, miten isän kanssa aina yhdessä siivosi keittiötä. Ehei, isän kanssa yhdessäolo on keinumista, kiipeilyä, retkeilyä ja rakentamista, ei kasvissosekeiton valmistusta ja tiskaamista. Kun sitä siistiä tiskipöytää ei aikuisena enää muistele kukaan, se nyt vaan on itsestäänselvyys, että kotona on sellainen.

Jep. Ei puhettakaan jutuista "onneksi äiti oli tekemässä meille siistin kodin, hoitamassa terveellisen ruoan pöytään, hössöttämässä lämpimästä pukeutumisesta, ottamassa syliin jos tuli paha mieli jne".

Tätä minä teen äitinä. En leiki raisuja leikkejä, en jätä tiskipöytää siivoamatta leikkimisen takia jne.

Juuri niin. Lapset tarvitsee aikuista ihmistä turvaksi, kavereita saa muista lapsista. 

Vierailija
45/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisten juttujen takia olen ilmoittanut, että mikään lapseni hengentuote -  tarina, piirros, askartelu - ei saa päätyä valokuviin tai sosiaaliseen mediaan. Harmi, että varhaiskasvattajat eivät aina tajua, että tuo koskee myös lapsen haastatteluja. Paikallislehden kiva toimittaja ei kysele lapseltani yhtään mitään ja julkaise sitä olettaen, että kyllä ne päiväkodissa tietää, kenen kuva ja jutut ei saa lehteen tulla.

Jokaisen päiväkotilasten vanhemman täytyy täyttää lupalappu, jossa voi kieltää tai antaa luvan kuviin, haastatteluihin jne. Niitä joilla lupaa ei ole ei myöskään haastatella.

Vierailija
46/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Iltalehti nostanut otsikkoon takuuvarman "provosoivan" yhden lapsen mielipiteen isästä. Voisi olla jonkun lapsen mielipide äitienpäivähaastattelussakin 😊

Vierailija
47/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.

Juuri niin. Lapset tarvitsee aikuista ihmistä turvaksi, kavereita saa muista lapsista. 

Tässä olikin hyvin tiivistetty se mitä hain, kiitos.

Jotta lapsi voi leikkiä huolettomasti, tarvitsee hän taustalleen turvalliset puitteet. Se on se hiljainen työ, josta ei pahemmin kiitellä, ainakaan samaan tapaan kuin näistä lapsien kanssa leikkimisistä.

Minä en ole leikkikaveri, vaan olen äiti, huoltaja, arkielämän kunnossapitäjä.

Vierailija
48/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama lapsi sanoi myöhemmin, että käy isän kanssa uimassa ja kalassa.

Vierailija
49/49 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isi on paska isi, huutoa ja raivoa jokaisena arkena

Olispa meidänkin isi sipsipussin syöjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä