Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisy petti ja 3 lapsi tuloillaan. Vertaistukea ja stemppiä kaipaan!

Vierailija
10.11.2019 |

Olen syönyt melkein vuoden Qlaira pillereitä. Lapset ovat 6v ja 1v 5kk nyt. Koska heillä oli iso ikäero, minua hirvittää millaista oikein tulee kun ikäero jää pieneksi. Olimme kyllä miehen kanssa puhuneet, että vielä yksi lapsi olisi ihana saada. Tosin olisimme halunneet odottaa siihen asti kun nuorimmainen on esim 3v tai 4v.

Meillä on lähipiirissä kyllä perheitä, missä lapsia on 3 tai joillakin enemmänkin. Onneksi itse olen hyvässä kunnossa ja jaksan varmasti, mutta silti pelottaa oma jaksaminen, parisuhteen tila ja millaista arki tulee olemaan.

Voisitteko kertoa tsemppaavia ja ihania asioita teidän arjesta, kellä samanikäisiä lapsia ja miten itse olette selvinneet.

Oma pää on vain yhtä myllerrystä ja ahdistusta. Voin pahoin ja en keksi mitään hyvää tästä. Varmasti kiinnyn vauvaan raskauden edetessä, vaikka nyt ajatukset aika negatiivisia onkin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kätkeehän tuo nuorin jo 2 täyttää ennen ku vauva syntyy..jos oot ihan alussa nyt?Hyvin kaikki menee:)

Vierailija
2/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kätkeehän tuo nuorin jo 2 täyttää ennen ku vauva syntyy..jos oot ihan alussa nyt?Hyvin kaikki menee:)

Luulisin, että alussa mennään. Viikko ollut vasta raskausoireita, tosin qlairat jätti kuukautiset pois kokonaan, mutta uskon silti että ihan alussa ollaan. Niinhän se ehtii, mutta varmaan aikaisemman ikäeron takia tuo tuntuu hurjalta. Onneksi kuopus on kyllä rauhallinen ja helppo lapsi ainakin tähän asti, mutta hirvittää silti. :) ap

Vierailija
4/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit tehnyt abortin. Se on ihan laillinen homma Suomessa. Saisit olla paljon onnellisempi ja ennen kaikkea saisit päättää elämästäsi itse. Aivan naurettavaa olla tekemättä aborttia, jos ei halua lasta. Tiesitkö, ettei se alkio kärsi yhtään? Siinä ei kertakaikkiaan ole kuin voittajia, abortissa siis.

Vierailija
5/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisit tehnyt abortin. Se on ihan laillinen homma Suomessa. Saisit olla paljon onnellisempi ja ennen kaikkea saisit päättää elämästäsi itse. Aivan naurettavaa olla tekemättä aborttia, jos ei halua lasta. Tiesitkö, ettei se alkio kärsi yhtään? Siinä ei kertakaikkiaan ole kuin voittajia, abortissa siis.

Jos emme haluaisi enää lapsia tekisin abortin. Mutta mikä järki tehdä nyt abortti ja sitten esim vuoden päästä yrittää raskautta? Niinkuin kirjoitin, olemme yhdessä tuumineet, että yksi lapsi olisi vielä kiva saada. Tosin olimme toivoneet, että sitten kun kuopus on hieman isompi, siksi ollut ehkäisykin käytössä. Ap

Vierailija
6/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos emme haluaisi enää lapsia tekisin abortin. Mutta mikä järki tehdä nyt abortti ja sitten esim vuoden päästä yrittää raskautta? Niinkuin kirjoitin, olemme yhdessä tuumineet, että yksi lapsi olisi vielä kiva saada. Tosin olimme toivoneet, että sitten kun kuopus on hieman isompi, siksi ollut ehkäisykin käytössä. Ap

No se juuri, että haluaa lapsen myöhemmin. Itse tein abortin, kun en enää halunnut lisää lapsia ollenkaan. Siinä ei ollut toki pakko punnita riskiä siitä, etten enää niitä saisikaan.

Vierailija
7/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee. Älä pelkää. Lapsissa on Jumalan siunaus.

Vierailija
8/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, mäkin odotan kolmatta lasta suunnitellusti. Lapset olisivat vauvan syntymähetkellä 2v4kk ja 3v8kk. Kyllä pienestä ikäerosta selviää. Mutta tarkoituksella en tosin halunnut ihan niin pientä ikäeroa kuin ekalla ja tokalla lapsella oli.

Vierailija
9/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mitä tuossa ikäerossa voi tapahtua (omasta kokemuksesta) on huonosti nukkuva vauva ja 2-vuotiaan voimakas uhma ja mustasukkaisuus (jos nyt ei mietitä sairauksien ym mahdollisuutta). Mun ihana, rauhallinen, iloinen esikoinen muuttui "yhdessä yössä" pieneksi riiviöksi ja myös huonosti nukkuva vauva oli pieni shokki, koska esikoinen oli nukkunut aina hyvin. Jos tähän olisin voinut jotenkin etukäteen valmistautua, olisin varmaan selvinnyt paremmin, nyt kaikki vain tipahti niskaan.

Mutta muutenhan tuo ikäero on mitä mainion! Myöhemmin ovat parhaat leikkikaverit toisilleen. Kehitys kulkee ihan peräkkäin ja vähän molemmin päin joustaen tuolla ikäerolla voi tehdä paljon saman ikätasoisia asioita. Meidän kuopus on syntynyt 5 vuoden ikäerolla keskimmäiseen, 7 vuoden erolla esikoiseen ja jatkuvasti luovitaan tilanteissa, että isojen jutut on liian vaikeita kuopuksella, kuopuksen jutut on ihan "vauvamaisia" isommille. Isosisarukset ovat kulkeneet aina vähän ns. käsikädessä, olleet seurana ja rohkaisuna toisilleen, kun kuopuksen kanssa on istuttu monissa lastentapahtumissa, kaverisynttäreillä, kavereiden luona ym kun ei yksin uskalla mennä ja jäädä.

Alku voi siis olla hankalaa - tai sitten ei ollenkaa! - mutta myöhemmin on vain hyviä puolia pienestä ikäerosta.

Vierailija
10/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tsemppaan sua täysillä täältä!❤️

Olen lapseton sinkku, mutta kasvanut suurperheessä ja nykyisinkin hoitanut muiden lapsia. Kyllä te pärjäätte, kun pidätte avoimen keskusteluyhteyden ja toistenne huomioimisen tärkeinä suhteessanne... Arvostan sitä, ettet ole ensimmäisenä pohtimassa aborttia. Ihanaa talven odotusta koko perheelle!

Vierailija
11/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla oli ikäeroa 20 kuukautta, ihan hyvin meni. Hetken aikaa oli vähän rankempaa, mutta ne on olleet niin hyviä kavereita keskenään, ei ole juuri riitoja ollut ja yhteiset leikit on ollu niin ettei ole vanhempien tarvinnut viihdyttää juurikaan. 

Vierailija
12/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti kerta et lasta halua. Mikä helvetin pakko se on pitää??

Vierailija
13/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppaavista viesteistä! Minulla molemmat vauvat nukkuneet onneksi hyvin, mutta muuten olleet päivisin itkuisia. Onneksi meillä on hyvät turvaverkot ja mies on osallistuva isä ja puoliso, tekee siis kotihommia ja myös itse saan mennä ja ottaa omaa aikaa. Joten ehkä selviämme, onhan meillä tässä kuukausia aikaa valmistautua. Ja Kuopuksen vauva tavarat vielä säilössä, joten oikeastaan vaatteita vain tarvitsee jos tulee eri sukupuolta. :)

Ja siis pillerit olen ottanut ajallaan joka ilta. Ensiksi luulinkin, että olenkohan nyt sairas kunnes tuli mieleen tehdä testi varmuuden vuoksi vaikken raskauteen uskonutkaan. Ymmärrän kyllä joidenkin abortti ehdotukset, se voisi olla silloin oikeasti mietinnän arvoinen asia, jos olisimme päättäneet lapsiluvun jäävän kahteen ja olisimme ehdottomia asian suhteen. Meillähän oli haaveissa vielä yksi, mutta olisimme halunneet odottaa ja jättää ehkäisyn sitten pois kun kuopus olisi ollut hieman vanhempi. Joten tuon abortti ehdotuksen sijaan olisin kaivannut vinkkejä ja kertomuksia omasta arjesta kellä lapsia on 3 tai on noin pieni ikäero. Ap

Vierailija
14/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta joiden ikäero on 1,5v. Tyttö ja poika. Ovat edelleen kuin paita ja peppu vaikka ikää on nyt 20 ja 19. Ihanaa kun heillä on toisensa ❤️

Vierailija
15/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee abortti kerta et lasta halua. Mikä helvetin pakko se on pitää??

Ei sunkaan kohdalla tehty vaikka tuskin sua kukaan halus!

Vierailija
16/16 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen "3 lapsi" ?

Peruskoulu käymättä?