Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen elatusmaksuja mieheltä saava, lähetätkö lämpimåt isänpäivätoivotukset lapsesi isälle?

Vierailija
10.11.2019 |

Hyvät tavat edellyttäisivät sitä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kyllä. Muuten ei olla kauheasti tekemisissä ja hyvä niin. Pojan aika hänen kanssa tuntuu olevan nykyisin ok ja se on mulle tärkeää. Poika on nyt melkein aikuinen, näyttää siltä että miehet ei tiedä miten lasten kanssa ollaan. Olisi halunnut viikko-viikko järjestelyä, mitä en anna hänelle ikinä anteeksi. En suostunut ja näin on ollut hyvä.

Vierailija
22/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin isänpäiväonnittelut isäpuolelleni ja lapsi saa laittaa isälleen, mikäli haluaa. Muistutan kyllä, mutta ei tuo silti välttämättä laita, koska näkee isäänsä niin vähän. Muutaman kuukauden välein, koska isä on niin kamalan kiireinen. Miksi minä hänelle mitään toivittelisin? Vaikuttaisi varmaan lähinnä v**tuilulta, kun olen yrittänyt aktivoida olemaan enemmän läsnä ja haukkunut hänet pystyyn siitä, ettei lastaan näe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taitaisi haluta, että uudet lapset saavat tietää, että kykenee unohtamaan yhden lapsistaan.

Vierailija
24/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit tulee kelalta eikä tuo isukki ole useampaan kuukauteen lapsia tavannut tai ollut edes heihin yhteyksissä. Yleensä ehkä 4-6 kertaa vuodessa tapaa parin tunnin ajan. Ei yhtään synttäri- tai joululahjaa hanki tai noina päivinä lapsia muista. Ei edes niinä jouluina ja synttäreinä kun olen hänet ja tyttöystävän tänne kutsunut että lapset saisivat isänsä noihin päiviin mukaan.

Fb:ssa kyllä mielellään esittelee kalliimpiakin lahjoja joita osteskelee tyttöystävälle ja tämän (jo aikuisille) lapsille. Ja nyt tuli heti aamusta esille päivitys jonka mukaan on viettämässä pitkää viikonloppua ulkomailla tyttöystävän kanssa.

En oikein tiedä mistä tässä pitäisi olla kiitollinen. Paitsi siitä että sain lopulta sen eron otettua ja lapset ovat olemassa. Vietetään nyt isänpäivää samaan tyyliin kun isäviikonloppujakin liki aina. En edes kehoita lapsia soittamaan, soittavat jos itse sitä haluavat. Lahjoja tai kortteja ei ole lähetetty.

Vierailija
25/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä isänä ihmistä joka näkee lastansa 2-4×vuodessa. Eikä osallistu tämän arkeen. Hän maksaa reilusti vähemmän lapsen elämisestä kuin minä. Lapsi oli yhteinen päätös, joista elatusmaksut ovat ainut pakollinen vastuu, jota hänen täytyy kantaa. Minusta hän voisi lähettää lämpimät terveiset minulle kun jaksan ja haluan hoitaa hänenkin tehtävänsä.

Vierailija
26/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tavat eivät edellytä edes oman puolison onnittelemista isän- tai äitienpäivänä.

Lapsi onnittelee omaa vanhempaansa.

Vierailija
27/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hyvät tavat kuitenkin edellyttävät tällaisen provoketjun perustamista?

Vierailija
28/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten mukana lähti kortti ja pieni muistaminen. Isä näkee lapsia harvoin mutta ei anneta periksi. Olen sanonut lapsille että pitäkää isästä kiinni vaikka uusi vaimo haluaisi lapsettoman elämän ja jaksaa käyttäytyä vähemmän kivasti joka kerta.

Vierailija
29/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miten elatusmaksut liittyy mitenkään isänpäivätoivotuksiin?

Vierailija
30/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttullupuupallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihania ihmisiä. Laitoin ja leivoin, siis kaikesta huolimatta.

Toivon teille kaikkea hyvää. Hyvyys tuo luokseen hyvyyttä.

Kivaa Isänpäivää kaikille!

Miten muka hyvyys tuo hyvyyttä! Koko mun elämän ajan mua on syyllistetty milloin mistäkin,silti yritän olla hyvä,mutta missä se mun hyvä,jota sinä lupaat,viipyy? Näkis vaan tai kuulis edes kolinaa!

Älä muuta sano! Olen koko elämäni ollut kiltti, auttavainen ja kohtelias muille ja kuinkas on käynyt? Ihmiset käyttävät tai yrittävät käyttää hyväkseen minkä ehtivät! Yli 30 vuotta olen odottanut omaa vuoroani.

Vierailija
31/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelakoko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa pienituloisena elareita, mutta leivoin kyllä pellillisen hänen herkkuaan mokkapaloja ja laitoin lapsen mukana menemään. 

tuo ei ole kuin tekosyy,laitappa voudin kautta viestiä,kela maksaa ja aikanaan perii ukolta!

https://www.kela.fi/elatustuki

Hän on pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä, ei ole mitään mistä ottaa. 

Vierailija
32/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos ihminen pitää huolen jälkikasvustaan, häntä pitäisi erikseen kiitellä myös ex-puolison? Yhtä typerä ajatus, kuin kehuisi ihmistä siitä, että se osaa itse syödä ja käydä vessassa.

Vierailija
33/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan onnitteluviestin lasteni isälle. Osallistuu lasten elämään nykyään enemmän kuin yhdessä ollessamme. Minäkin sain onnittelut äitienpäivänä, kiitti minua siitä että pidän hyvää huolta lapsista. Minusta se oli kaunis ele.

Vierailija
34/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, jos ihminen pitää huolen jälkikasvustaan, häntä pitäisi erikseen kiitellä myös ex-puolison? Yhtä typerä ajatus, kuin kehuisi ihmistä siitä, että se osaa itse syödä ja käydä vessassa.

Eli äitienpäiväkin voidaan lakkauttaa tarpeettomana?

Vierailija
35/40 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla lienee useinkin ongelmia ymmärryksen kanssa? Isän- ja äitienpäivä on vanhempi-lapsi -suhdetta ajatellen tehty, ei entisten puolisoiden.

Vierailija
36/40 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla lienee useinkin ongelmia ymmärryksen kanssa? Isän- ja äitienpäivä on vanhempi-lapsi -suhdetta ajatellen tehty, ei entisten puolisoiden.

Lapsia muuten opetetaan syömään ja käymään itse vessassa juurikin kehumalla. Se lienee mielestäsi myös typerä ajatus?

Vierailija
37/40 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia muuten opetetaan syömään ja käymään itse vessassa juurikin kehumalla. Se lienee mielestäsi myös typerä ajatus?

Ai että, tämä oli paras. Entisen puolison kuuluisi kasvattaa toista aikuista ihmistä sen lisäksi että kaavattaa jo sen lapset.

Vierailija
38/40 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun faija.

Tätä minäkin. Omalle isälle soitin. Lapsella on puhelin niin olisi saanut soittaa jos olisi halunnut mutta isä oli jo sanonut että on jotain tärkeämpää menoa ettei lastaan voi tavata.

Yritti se joskus kahdeksan aikaan illalla minulle soittaa, ei lapselleen. En vastannut.

Katseli lapsi eilen läksyjä tehdessä antamatonta isänpäiväkorttia ja mietti miksi isällä ei ole koskaan aikaa hänelle. Se on isän valinta jolla loukkaa omaa lastaan. Minulla ei ole velvollisuuksia häntä kohtaan.

Vierailija
39/40 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, tämä oli paras. Entisen puolison kuuluisi kasvattaa toista aikuista ihmistä sen lisäksi että kaavattaa jo sen lapset.

Miten sellainen ketään kasvattaa, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja?

Vierailija
40/40 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kuitenkin lasten isä vaikka ei sinun isäsi olekaan ja isänpäivä on yleinen isien juhlapäivä. Jos mies vielä hoitaa velvollisuutensa isänä ja elättäjänä niin sinun tehtäväsi on huolehtia edes sen verran, että lapset muistavat isäänsä isänpäivänä.

Huomaa taas miten suomalainen nainen vihaa hyvinvointiyhteiskuntaa pyörittäviä vastuullisia miehiä. Mikä paradoksi!