Onko alkoholin kanssa jonkinasteinen ongelma, jos...
Onko ihmisellä mielestänne alkoholin kanssa jonkinasteinen ongelma, jos toistuvasti aloittaa aamusta asti juomaan tasoittavia edellisillan/-yön juomisten jälkeen? Ja usein jatkaa kakkospäivänä niin, että on lopulta uudelleen humalassa?
Kommentit (12)
Eikö sitä loiventavien ottamista juuri pidetä yhtenä mittapuuna?
Selvä tapaus, jos nyt alkoholistista niin voi sanoa.
Kaverini on juuri tuollainen että yrittää loiventaa krapulaa heti aamupäivästä juomalla viiniä tai siideriä. Sitten ryntää hetken päästä oksentamaan ja jatkaa juomista kunnes on alkuillasta ihan humalassa. Ei pidä minään ongelmana kun olen koittanut keskustella asiasta.
No joskus on ihan jees ottaa vaikka koko vapaa rennosti, siis pari pv ei kk ja määrät ratkasee. Kunhan arki hoituu ja muut ei kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on juuri tuollainen että yrittää loiventaa krapulaa heti aamupäivästä juomalla viiniä tai siideriä. Sitten ryntää hetken päästä oksentamaan ja jatkaa juomista kunnes on alkuillasta ihan humalassa. Ei pidä minään ongelmana kun olen koittanut keskustella asiasta.
Asian kieltäminen on myös yksi riippuvuuden merkki. Tai se, että suuttuu kun asiasta yrittää puhua.
Sanoisin, että tilannekohtaista. Jos ihan kotona vetää aamusta, niin on iso ongelma.
Minä jatkan joskus seuraavana päivänä, mutta en heti aamusta, yritän korjailla oloa muilla keinoin ensin.
Faija sanoo että on tuhlausta selvitä välissä ja syödä liikaa, 50-luvun lapsi kaikki putkeen ja kerralla tissutellen vikat päivät, sitten kärsitään olot vasta.
No veikkaisin että jonkin asteinen alko ongelma on.