Neuvoja, nuori, raskaana ja asunnoton
Olen nuori 26 vuotias nainen pk seudulta. Eli olen ollut vuoden poste restantella, ja asunut tilapäisesti porukoilla tai frendeillä. Tein positiivisen raskaustestin ja haaveena ois pitää lapsi. Tiedän, olen vastuuton kun olen itseni tähän tilanteeseen hoitanut, en siis kaipaa moitteita tilanteestani. Osaako joku neuvoa mihin kääntyä apuun? Onko mulla mitään mahiksia saada asuntoa ennen lapsen syntymää? Että olis stressitön odotusaika ja erityisesti ympäristö lapselle. Eli olen myös vuosia sitten törttöillyt luottotietoni ja vuokria jäänyt maksamatta. Nyt kuitenkin olen päättänyt muutaa elämäni suunnan ja kaipaisin apua. Kiitos etukäteen.
Kommentit (5)
Varmasti asunto löytyy tuossa tilanteessa esim. Sossun kautta, viimeistään silloin kun raskaus pidemmällä. Ei vaan taida olla varaa paljoa nirsoilla, eiköhän sulle osoiteta asunto jostain lähiöstä tai neukkukuutiosta, mutta parempi sekin.
Sosiaali- ja kriisipäivystys
Sosiaalipäivystys
Puh. 0206 96006 joka päivä ympäri vuorokauden
Sosiaalipäivystys auttaa sosiaalihuollon kriisitilanteissa pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin.
Sosiaalipäivystyksen tehtäviin kuuluvat tilanteet, jotka vaativat välittömiä sosiaaliviranomaisen toimenpiteitä.
Työtehtävissä korostuu lastensuojelun akuuttisosiaalityö.
Virka-aikana saat palvelut ensisijaisesti oman asuinalueesi perhe- ja sosiaalipalveluista.
Eli jos nyt olet kadulla ja kodittomana niin tonne soita.
Jos ei oo akuuttia hätää niin menet tai soitat lähimpään sossuun virka-aikana.
Luultavasti menet aikalailla jonon ohi heti viimeistään kun saat neuvolasta raskaustodistuksen.
Neuvolan kautta ensi kotiin.