Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia jenkeissä joku pakkaa sun ruokaostokset

Kiirus
08.11.2019 |

Ja meillä on aina se hirvee kiire ja paniikki siinä saada kaikki äkkiä pusseihin niin ettei mikään mene rikki. Maksaminenkin kestää enää joku 3 sekuntia että aina tulee seuraavaa ja seuraavaa tavaroiden kanssa. Tän takia en mene ns ruuhka-aikaan ellei ihan pakko.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä halua, että kukaan koskee ostoksiini. En halua, että joku räkänokkateini tai entinen vanki klähmii appelsiinejani, terveyssiteitäni, kondomeitani tai ylipäänsä mitään, mikä kuuluu minulle.

USAssa on surkeat muovikassit. Ne ovat niin ohuita ja paperimaisia, ettei niissä todellakaan kuljeteta monta maitopurkkia samassa kassissa. Ne ovat sellaisia A4-kokoisia eikä niissä ole sankoja, joten tavallinen kauppareissu poikii vähintään 10 pikkupussia, joita on kannettava hankalasti sylissä. Todella epäkäytännöllisiä. Maailma pelastuisi jo yksistään sillä, jos muut alkaisivat käyttää suomalaistyyppisiä kierrätysmuovikasseja.

Samoilla linjoilla tuon ensimmäisen kappaleen kanssa. Pakkaajat voisivat olla hyödyksi vanhuksille, sairaille, vammaisille ja liikuntarajoitteisille jne. mutta itse en ainakaan halua, että kukaan räpeltää ostoksiani ja pakkaa niitä väärään järjestykseen. Olen myös sen verran köyhä, että minulta ei liikene latin latia ostoksien lisäksi kenellekään. Sori.

Vierailija
22/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä halua, että kukaan koskee ostoksiini. En halua, että joku räkänokkateini tai entinen vanki klähmii appelsiinejani, terveyssiteitäni, kondomeitani tai ylipäänsä mitään, mikä kuuluu minulle.

USAssa on surkeat muovikassit. Ne ovat niin ohuita ja paperimaisia, ettei niissä todellakaan kuljeteta monta maitopurkkia samassa kassissa. Ne ovat sellaisia A4-kokoisia eikä niissä ole sankoja, joten tavallinen kauppareissu poikii vähintään 10 pikkupussia, joita on kannettava hankalasti sylissä. Todella epäkäytännöllisiä. Maailma pelastuisi jo yksistään sillä, jos muut alkaisivat käyttää suomalaistyyppisiä kierrätysmuovikasseja.

Tuo on ihan puppua. Kasseissa on sangat ja monessa kaupassa saa valita haluaako muovi- vai paperikassin. Maitoa ei tarvitse pakata muovikassiin kun melkein kaikki ostavat gallonan ja siina on valmiiksi kahva mista kantaa.

Et nakojaan ole kaynyt kaupassa USAssa. Kassit kestavat ihan hyvin kun ostan 4 kiloa appelsiineja kerrallaan. A4 kokoiset pussit on tarkoitettu vihanneksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska. Luuletko, että tavaroiden hyllyttäjät ja varastotyöntekijät ovat kaikki väitelleitä tohtoreita? Siis ne ihmiset, jotka ovat koskeneet tavaroihisi ennen kuin ostit ne. Ihan samanlaisia ihmisiä pakkaajat ovat kuin muutkin ihmiset, jotka ovat "sinun" tuotteitasi käsitelleet. 

Vierailija
24/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan puppua. Kasseissa on sangat ja monessa kaupassa saa valita haluaako muovi- vai paperikassin. Maitoa ei tarvitse pakata muovikassiin kun melkein kaikki ostavat gallonan ja siina on valmiiksi kahva mista kantaa.

Et nakojaan ole kaynyt kaupassa USAssa. Kassit kestavat ihan hyvin kun ostan 4 kiloa appelsiineja kerrallaan. A4 kokoiset pussit on tarkoitettu vihanneksille.

Asuin vuoden USAssa kolmessa jaksossa. Kaikki ostokset pakattiin noihin pieniin, ohuisiin kasseihin. Paperikassit ovat samaa kaliiperia, eivät todellakaan samaa paksuutta kuin suomalaiset paperikassit.

Vierailija
25/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa myös pakkaavat ja nimen omaan tuosta syystä että he kykenevät palkkaamaan ihmisiä enemmän.

On lukemattomia pikkujopeja joita ei ole olemassa Suomessa palkanmaksusyistä.

Toinen juttu mikä heti tulee mieleen on bensa-asemat: ovat järjestään full service -tyyppisiä. Harvoin on itsepalvelua ja niihin ei useimmat ihmiset menisikään koska ovat tottuneet täyden palvelun huoltiksiin. Pesevät ikkunatkin, jos on kiva niin 30 senttiä tippiä ikkunasta riittää ja useimmat huoltikset antavat 1.5l vesipulloja kaupan päälle.

Japanissakin, vaikka on teollisuusmaa,palkataan edelleen vaikka mihin pikkujopeihin. Esim. ovella päivystävä tervetulontoivottaja, raksalla on aina useita ylimääräisiä työntekijöitä varalla, jne...

Vierailija
26/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska. Luuletko, että tavaroiden hyllyttäjät ja varastotyöntekijät ovat kaikki väitelleitä tohtoreita? Siis ne ihmiset, jotka ovat koskeneet tavaroihisi ennen kuin ostit ne. Ihan samanlaisia ihmisiä pakkaajat ovat kuin muutkin ihmiset, jotka ovat "sinun" tuotteitasi käsitelleet. 

Ja kerkeaahan se kassakin kosketella tavaroitasi. Sitapaitsi et tieda kuinka moni rakanokka asiakas on klahminyt tavaroitasi ja voinut vaikka aivastaa niiden paalle ja laittanut takaisin hyllyyn.

Vierailija
27/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin vuoden USAssa kolmessa jaksossa. Kaikki ostokset pakattiin noihin pieniin, ohuisiin kasseihin. Paperikassit ovat samaa kaliiperia, eivät todellakaan samaa paksuutta kuin suomalaiset paperikassit.

Minkanimisissa kaupoissa asioit? Kylla on hyva etta suomalaiset voivat patea ainakin paperikassien paksuudella. :D

Vierailija
28/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mina olen asunut USAssa yli  40 vuotta yhteen jaksoon enka ole kertaakaan joutunut viemaan ostoksiani kotiin A4 kokoisessa pussissa. Sinulle on taitanut kayda joku vaarinkasitys.

Vierailija
29/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska taalla yleensa tehdaan viikon ruokaostokset kerralla ja pusseja voi olla toistakymmenta. Pakkaaja pakkaa ne sita mukaan kun on skannattu. Ostokset ovat karryssa kun sina olet valmis maksamaan.

Aina myos kysytaan haluaako asiakas apua niiden lastaamisessa autoon. Tuli tamakin palvelu kaytetyksi kun olin loukannut ranteeni. Eivat edes huoli tippia vaikka aina tarjoan.

He eivät saa ottaa tippiä, koska on kaupan palvelu.

Vierailija
30/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ottanut omia kauppakasseja mukaan, vaikka kangaskasseja?

Vierailija
31/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pakkaajan työ USAssa on usein nuorelle se ensimmäinen paikka missä koetaan ja opetellaan asettumista työelämään ja työyhteisöön koulun ohella. Opetellaan lähtemään töihin ajoissa ja olemaan työpaikalla ja tekemään ne työt mitä ohjeistetaan. Pakkaajan hommista voi vähitellen siirtyä vaikka kassatyöntekijäksi, ja kaikki tehdään opiskelujen ohessa. Hyvin harvalle kaippatyö tämä on pysyvä työpaikka, vaan se on opiskekujen ohessa tehtävä työ. Sitten kun opinnot on suoritettu, ja jos kaupan ala kiinnostaa, niin voi jatkaa alalla vaikka kuinka pitkälle. Voi perustaa vaikka oman kaupan.

Vierailija
32/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta tulee mieleeni tuo "yliluonnolliset tapahtumat" -ketju. Ajatella että joku pakkaa mun ostoksia USA:ssa vaikka mä en ole siellä koskaan edes käynyt. Teleportaatio?

Vierailija
33/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne ole nykypäivänä jotain fund raising-rahanruinaajia. Yleensä niillä on joku sanko johon pitäis nakata vaihtorahansa kiitokseks.

Ainakin irlannissa asuessani oli noin että johonkin partioon tms. pakkokerättiin rahaa. Pakkaajana joku kiusaantunut lapsi/teini joka pisti kevyet alle ja painavat päälle, äippä päivysti vieressä mulkoillen jokaista joka ei ämpäriä kartuttanut. Tämä tosin 2000-luvun lopussa eli eiköhän kortilla maksaminen ole tehnyt tuostakin lopun.

2000-luvun lopussa? Mitä vuotta nyt me eletään?

Vierailija
34/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pakata pakkaskamat omaan pussiin, jääkappikamat samaa, kuten myös hedelmät erikseen, jotta helppo sitten purkaa kotona. Tuntuu, että toi pakkaajasysteemi ei sopis mun ocd’lle.

Vierailija
35/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään pakata pakkaskamat omaan pussiin, jääkappikamat samaa, kuten myös hedelmät erikseen, jotta helppo sitten purkaa kotona. Tuntuu, että toi pakkaajasysteemi ei sopis mun ocd’lle.

Kylla ne kaupan pakkaajat osaavat ihan samat systeemit. Koulutettu hommaan. En ole koskaan saanut mitaan kuivatavaraa sulavien pakasteiden kanssa samassa pussissa. 

Puhdistusaineet pakataan erikseen ruokatavaroista jne.

Luuletko etta ne pakkaajat vaan heittelevat tavarat pusseihin sikin sokin? Eivat todellakaan tee niin.

Vierailija
36/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylla ne kaupan pakkaajat osaavat ihan samat systeemit. Koulutettu hommaan. En ole koskaan saanut mitaan kuivatavaraa sulavien pakasteiden kanssa samassa pussissa. 

Puhdistusaineet pakataan erikseen ruokatavaroista jne.

Luuletko etta ne pakkaajat vaan heittelevat tavarat pusseihin sikin sokin? Eivat todellakaan tee niin.

Valitettavasti joskus pakkaavat miten sattuu, mutta ei ainakaan minun maailmani siihen kaadu. Asiakas voi aina kertoa miten haluaa pakattavan; kylmät yhteen pussiin, hedelmät toiseen pussiin jne.

Vierailija
37/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkee nimellä palvelu. Joissain maissa (ei tosin USA:ssa) joku myös tankkaa autosi. Ja kiilloittaa kenkäsi. Ja pesee pyykkisi. Ja leikkaa nurmikkosi.

Onneksi (!) meillä on itsepalvelu kunniassa, ettei tarvitse olla muiden passattavana...

Mutta siitä palvelusta on myös kohteliasta maksaa pikku tippi työn tekijälle!

Omat amerikkalaisvieraamme olivat hämmästyneitä, kun täällä ei tarvinnut olla aina valmiina kolikoita ylimääräisiin maksuihin, mikä taas jenkeissä kuuluu asiaan, jos et halua olla töykeä.

Vierailija
38/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne ole nykypäivänä jotain fund raising-rahanruinaajia. Yleensä niillä on joku sanko johon pitäis nakata vaihtorahansa kiitokseks.

Ainakin irlannissa asuessani oli noin että johonkin partioon tms. pakkokerättiin rahaa. Pakkaajana joku kiusaantunut lapsi/teini joka pisti kevyet alle ja painavat päälle, äippä päivysti vieressä mulkoillen jokaista joka ei ämpäriä kartuttanut. Tämä tosin 2000-luvun lopussa eli eiköhän kortilla maksaminen ole tehnyt tuostakin lopun.

2000-luvun lopussa? Mitä vuotta nyt me eletään?

Vuotta 2019, eli 2010-luvun loppua. Mikä tässä oli epäselvää?

Vierailija
39/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassinpakkaaja? Kas kun ei perseenpyyhkijää kaipailla.

Vierailija
40/43 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkee nimellä palvelu. Joissain maissa (ei tosin USA:ssa) joku myös tankkaa autosi. Ja kiilloittaa kenkäsi. Ja pesee pyykkisi. Ja leikkaa nurmikkosi.

Onneksi (!) meillä on itsepalvelu kunniassa, ettei tarvitse olla muiden passattavana...

Kiilloittaa XDDD