Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksianne narsisteista

Vierailija
08.11.2019 |

Kertokaa kokemuksianne kohtaamistanne narsisteista. Kaipaisin kovasti vertaistukea, sillä uskon vahvasti eksäni olevan narsisti. Tai ehkä olen itse ja tulossa hulluksi.

Tuntuu kuin olisin pääosassa sairaassa psykologisessa trillerissä, jota käsikirjoittaa ja ohjaa joku muu, minä olen vain sätkynukke. Totuudella ei tunnu olevan mitään väliä, kaikki sanoitetaan uudelleen tavalla joka vie minut lokaan. Maineeni ja mielenterveyteni on mennyttä, ja kun koitan saada apua, minua ei tunnuta otettavan tosissaan. Keksitään ihan uskomattomia ja perättömiä syytöksiä kuinka olen muka pettänyt eksääni, minulla on vakavia ongelmia alkoholin ja päihteiden kanssa ja kuulemma olen manipuloinut suhteemme aikana häntä ja hänen vanhempiaan (isäänsä oli viileät välit, sillä osoitti minun kuuluvan alempiarvoiseen kastiin). Hänen äitiinsä ja sisareensa minulla oli lämpimät välit, mutta he käänsivät minulle selkänsä välittömästi eksän väitettyä minun pettäneen häntä.

Meillä on yhteinen lapsi, ja vanhemmuudestanikin eksäni keksii sairaita väitteitä siitä että olisin lapsemme jättänyt heitteille useinkin. Totuus on, että eksääni ei lapsensa asiat kiinnostaneet pätkääkään, saattoi jopa sanoa minulle päin naamaa ettei rakasta lastaan ennenkuin "se ymmärtää jostain jotain eli n. 3-5vuotiaana". Saattoi lyödä lasta kun tämä opetteli syömään ja ruokaa putosi lattialle raivoten "toi kakara tekee ton tahallaan!" Hoidin yksin kaikki lapsen asiat, vaatetuksen, ruoan, vaipat, kylvetyksen, nukuttamisen, neuvolat, lääkärit, päiväkodit, helliteltiin, halittiin, juteltiin ja leikittiin. Ja nyt eksä luo mielikuvaa minusta täysin välinpitämättömänä ihmisenä joka ei ole koskaan lapsestaan välittänyt. Lapselle jopa yrittää uskotella uuden avopuolisonsa olevan tämän oikea äiti.

Käräjät ovat edessä... Onko muita, ketkä olisivat kohdanneet jotain vastaavaa? Neuvoja ja apuja kaivattaisiin, ja lukisin mielelläni tarinoita muidenkin kokemuksista ja kuinka olette selvinneet. Tämä paine on lähes sietämätöntä..!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisipuhelin auttaa. Muuttaminenkin kannattaa.

Vierailija
2/4 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt jaksa muistella. Sieltä etsii kaikilta deittisivuilta mitä suomessa on, eiköhän ne siellä ole metsästämässä uutta uhria entisen tilalle. Kysyy niiltä, mä en laita enää aikaani niihin ja  jos susta tuntuu, että sua kohdellaan huonosti niin lähde, ei tarvitse hakea diagnoosia sille että joku on ihmisenä täysi paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti saattaa vuosikausia esittää ihmiselle edessä parasta ystävää ja takana haukkua ja valehdella. eräs tuttu paljastui tälläiseksi oli vaikea uskoa todeksi. myös työelämäs tavannut ihmisiä jotka esittää sympaattista  kaikille ja takanapäin sabotoi ihmisten töitä ym, sun kannataa youtubesta kattoo narsismi videoita , suomeksi löytyy englanninkieliset parhaita. psy-juridica lakitoimisto on erikoistunu huoltajuus ym riitoihin jotka vaikeita asioita ja myös narsismin uhreille nettisivustoja ja tukuryhmiä

Vierailija
4/4 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Narsistilta kuulostaa.

Pidä oma pää kylmänä. Älä usko eksän valheita. Jos eksän perhe niitä uskoo niin siihen et voi vaikuttaa. Narsistin läheisenä tai entisenä läheisenä on pakko kehittää ajatteluaan astetta pidemmälle. On pakko vapautua siitä, mitä muut itsestä ajattelee. Ja valitettavan usein nämä muut voi uskoa narsistia koska hän on niin hyvä valehtelemaan.

Mitä tulee eksäsi perheeseen, joku perheessä todennäköisesti jo tietää miehen olevan narsisti. Narsistin todellisuuteen kuitenkin kuuluu vahvasti se, että hän pakottaa läheisensä osaksi rakentamaansa teatteria. Riippuu eksäsi iästä, onko hänen sisaruksillaan ja vanhemmillaan jo tämä tieto valaistunut, että mies on narsisti.

Omilla vanhemmillani meni 10vuotta siitä, kun itse ensi kertaa sanoin sisartani narsistiksi, tämän asian myöntämiseen. Ja edelleen heidän asenteensa on ymmärtävä. Nuorempana pidin sisartani vain vaikeana ihmisenä mutta toistuvan henkisen väkivallan ja fyysisen väkivallan seurauksena terapian avulla viimein pystyin asian myöntämään. Muut sisarukset eivät ole sisareemme yhteyksissä koska ei sitä tervepäisenä kestä.

Eli, lohdutuksena se että todnäk eksäsi perhe tietää jo narsismista tai se avautuu vielä heille. Älä välitä valheista joita eksä levittää. Tämä on vaikein narsistin kanssa opittava asia. On oltava valmis hyväksymään, että narsisti voi tehdä pahaa jolle sinä et voi mitään. Oma läheiseni on myös levittänyt valheita ja uhannut mm. omaa vanhempaansa että hankkii tälle potkut.

Ota huoltajuuskäsittelyssä esille tuo että mies yrittää väittää lapselle jonkun muun naisen olevan hänen äiti. Pyydä omat ystävät ja sukulaiset todistamaan ettet käytä päihteitä. Anna vapaaehtoinen huumeseula. Narsistin voi voittaa vain faktoilla.

Ja ennen kaikkea, nosta oma itsetuntosi suosta. Etsi vahvuus ja voimavarat tähän taistoon. Älä usko senttiäkään narsistin valheita.

Sitten lopuksi jää enää se kysymys miksi.. miksi joku on sellainen kuin narsisti on? Siihen ei saa vastausta koskaan. Aiemmin säälin sisartani hänen narsismin vuoksi mutta en tunne enää edes sääliä, koska narsisti ei voi tuntea katumusta. Narsisti katuu asioita joissa hänelle on käynyt huonosti ja keksii uuden ratkaisun toisia vahingoittaen selvitäkseen tilanteessa voittajana. Narsisti ei tarvitse sääliä. Omassa mielessään narsisti aina voittaa, tai on muiden ihmisten uhri. Hän ei näe itsessään mitään vikaa.

Itse olen katkaissut väliin narsistiin kokonaan. Jos häneltä tulee viestejä en lue niitä. Jokainen narsistin yhteydenotto sisältää manipulaatiota tavalla tai toisella.

Voimia ! Suosittelen ottamista yhteyttä narsistisen Tuki ry;hyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme