Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: "En etsi parisuhdetta" tarkoittaa...mitä?

Vierailija
08.11.2019 |

Yhä useampi nainen tuntuu sanovan "en etsi parisuhdetta, odotan vain mitä elämä tuo".

Kuitenkin järjestään ko. naiset ovat pian parisuhteissa!

Onko tämä korrektimpi tapa välttyä aloitteiden tekemiseltä tai etsimiseltä? Halutaan sodinmenot joissa mies tekee aloitteen ja hurmaa, mutta ei haluta myöntää sitä?

"Elämähän" ei tuo kenellekään mitään. Jos saat miehen ilman että olet aloitteellinen, sehän tarkoittaa sitä että mies oli aloitteellinen.

Vaikuttaa siltä että kaiki asiat on nykyistään ilmaistava tavalla joka ei kuulosta siltä että sukupuoliroolit olisivat olemassa, vaikka todellisisuudessa niitä halutaan.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakavat toosaa ympäri kyliä.

Siihenkin meillä naisilla on halutessamme oikeus.

Vierailija
62/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En etsi parisuhdetta tarkoittaa kohdallani että en halua suhdetta, en sinun enkä kenenkään muunkaan kanssa.

Minulle se tarkoittaisi, jos nykyisestä suhteestani eroaisin, että en halua sitoutua kehenkään koettuani juuri ison pettymyksen. Edellisen eron jälkeen meni kaksi vuotta ennen kuin aloin edes "katsoa miehiä sillä silmällä". Mutta JOS kuitenkin kohtaisin miehen, johon ihastuisin, niin en minä olisi kenellekään "velkaa" siitä, että ajattelin etten voi enää koskaan rakastua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentointi alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että täällä on samoja u leja kuin siinä naisvihaketjussa, jossa märisivät, ettei naiset jaa itseään tasapuolisesti kaikille miehille, ja tällä tavoin kontrolloivat saamatta jääneiden miesten seksuaalielämää.

Vierailija
64/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle aloitehullulle: minä olen nainen, joka en etsi parisuhdetta. Koska viihdyn yksin.

Kuitenkin tutustun elämäni aikana uusiin ihmisiin. Harrastan myös vakipanoja. Jos jossain vaiheessa kohdalle osuu mies, jonka kanssa oikeasti haluaisin parisuhteen, niin VOIN TEHDÄ ALOITTEEN MYÖS ITSE.

Varmaan nämä vääntäjät ovat trolleja joilla on erittäin tylsää tai sitten ihmisiä joilla rajoittunut ymmärryskyky.

Vierailija
65/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhdenkään miehen ei ole pakko tehdä aloitetta naiselle. Kokeilkaa joskus, kuinka vapauttavaa on tajuta, ettei ole velvollinen tekemään yhtään mitään liikkeitä vastakkaisen sukupuolen suuntaan. Jos mies haluaa parisuhteen, hänellä on täysi vapaus päättää, tekeekö hän aloitteen naiselle, joka vaikuttaa kiinnostavalta mutta kertoo ettei etsi parisuhdetta."

Toisin sanottuna: jos mies haluaa naisen, hänen on pakko tehdä aloite. Voit olla tekemättä aloitetta mutta sitten jäät ilman naista, koska me naiset emme tee aloitteita tai edes ilmaise haluamme pariutua.

"Lisäksi minulla on sinulle uutinen: Jos nainen tapaa riittävän kiinnostavan miehen, hän satavarmasti tekee aloitteen tavalla tai toisella. Yksikään nainen ei päästä herkkupalaa ohi yrittämättä edes jotain."

Jollain tavalla =nainen ei tee aloitetta vaan kenties vihjaa että miehen saattaisi olla sopivaa tehdä aloite. Aloite = kiinnostuksen ilmaisu joka sisältää pakkien saamisen riskin. Jos se on vedettävissä takaisin ("ei kun katselin muuten vain sinne päin/ihan kaverina tulin juttelemaan"), ei se ole aloite.

"Uskotko itsekään tuohon tuubaan? Kuten kerroin edellä, jos mies on riittävän haluttava, nainen tekee aloitteen. Ja jos te miehet ette halua naista, joka pitää valloittaa, lakatkaa tekemästä aloitteita."

ts. jos et halua tehdä aloitteita, et saa naista koska miehen kuuluu tehdä aloite (biologia, patriarkaalinen perinne).

"Uskoisin vastanneeni tähän ihan riittävästi jo edellä. Olen ihan sairaan kyllästynyt noihin "asiat vain tapahtuvat" ja vastaaviin fraaseihin. Minulle ei ole koskaan vain tapahtunut asioita. Löytääkseni kumppanin minun on pitänyt mennä baariin, nettideitteihin, erilaisiin tapahtumiin, tutustua lukuisiin ihmisiin, herättää kiinnostavalta vaikuttavan miehen huomio tekemällä aloite, viedä asiaa eteenpäin omalta osaltani jne jne. Ikinä ei ole yksikään mies tullut soittamaan ovikelloani ilman että itse olisin ensin ollut aktiivinen tavatakseni miehiä."

Eli olet elänyt normaalia elämää, käynyt baareissa ja harrastuksissa odotellen että kiinnostava mies tupsahta jostain.

"Niin? Alle kolmekymppisenä opiskellaan, tehdään töitä, harrastetaan, matkustellaan, tavataan kavereita jne. Jossain vaiheessa tulee halu perustaa perhe. Elämänkaaritutkimuksissa tämä ajoitetaan 28-32 vuoden ikään."

Miksi muuten ne elämän rakkaudet (joihin ei rakastuta vain siksi että saataisiin lapsia ja perhe), "sattumalta" niin usein löytyvät tuossa iässä? Miksei aikaisemmin? Ja miksi tuo elämänkaari on muuttunut niin paljon?

Vierailija
66/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhdenkään miehen ei ole pakko tehdä aloitetta naiselle. Kokeilkaa joskus, kuinka vapauttavaa on tajuta, ettei ole velvollinen tekemään yhtään mitään liikkeitä vastakkaisen sukupuolen suuntaan. Jos mies haluaa parisuhteen, hänellä on täysi vapaus päättää, tekeekö hän aloitteen naiselle, joka vaikuttaa kiinnostavalta mutta kertoo ettei etsi parisuhdetta."
Toisin sanottuna: jos mies haluaa naisen, hänen on pakko tehdä aloite. Voit olla tekemättä aloitetta mutta sitten jäät ilman naista, koska me naiset emme tee aloitteita tai edes ilmaise haluamme pariutua.

"Lisäksi minulla on sinulle uutinen: Jos nainen tapaa riittävän kiinnostavan miehen, hän satavarmasti tekee aloitteen tavalla tai toisella. Yksikään nainen ei päästä herkkupalaa ohi yrittämättä edes jotain."
Jollain tavalla =nainen ei tee aloitetta vaan kenties vihjaa että miehen saattaisi olla sopivaa tehdä aloite. Aloite = kiinnostuksen ilmaisu joka sisältää pakkien saamisen riskin. Jos se on vedettävissä takaisin ("ei kun katselin muuten vain sinne päin/ihan kaverina tulin juttelemaan"), ei se ole aloite.

"Uskotko itsekään tuohon tuubaan? Kuten kerroin edellä, jos mies on riittävän haluttava, nainen tekee aloitteen. Ja jos te miehet ette halua naista, joka pitää valloittaa, lakatkaa tekemästä aloitteita."
ts. jos et halua tehdä aloitteita, et saa naista koska miehen kuuluu tehdä aloite (biologia, patriarkaalinen perinne).

"Uskoisin vastanneeni tähän ihan riittävästi jo edellä. Olen ihan sairaan kyllästynyt noihin "asiat vain tapahtuvat" ja vastaaviin fraaseihin. Minulle ei ole koskaan vain tapahtunut asioita. Löytääkseni kumppanin minun on pitänyt mennä baariin, nettideitteihin, erilaisiin tapahtumiin, tutustua lukuisiin ihmisiin, herättää kiinnostavalta vaikuttavan miehen huomio tekemällä aloite, viedä asiaa eteenpäin omalta osaltani jne jne. Ikinä ei ole yksikään mies tullut soittamaan ovikelloani ilman että itse olisin ensin ollut aktiivinen tavatakseni miehiä."
Eli olet elänyt normaalia elämää, käynyt baareissa ja harrastuksissa odotellen että kiinnostava mies tupsahta jostain.

"Niin? Alle kolmekymppisenä opiskellaan, tehdään töitä, harrastetaan, matkustellaan, tavataan kavereita jne. Jossain vaiheessa tulee halu perustaa perhe. Elämänkaaritutkimuksissa tämä ajoitetaan 28-32 vuoden ikään."
Miksi muuten ne elämän rakkaudet (joihin ei rakastuta vain siksi että saataisiin lapsia ja perhe), "sattumalta" niin usein löytyvät tuossa iässä? Miksei aikaisemmin? Ja miksi tuo elämänkaari on muuttunut niin paljon?

"No voihan sen aloitteen tehdä kaverinakin. Ei miehelle ole heti pakko ilmaista romanttista kiinnostusta!"

"No kyllä aloitetta tehdessä pitää miehellä olla alusta asti muutakin kuin kaverillisuutta, ja pitää edetä nopeasti jonkinlaiseen fyysiseen kontaktiin jotta selviää onko kemiaa"

Vierailija
67/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ap tai joku muu palstamies kiteyttää, mikä siinä on ongelma, jos joku nainen ilmaisee, ettei etsi parisuhdetta? Että se kyseinen nainen sittenkin sitoutuu parisuhteeseen, jos kohdalle osuu mies, johon hän rakastuu? Millä muulla perusteella parisuhteeseen ylipäänsä pitäisi sitoutua?

Se, että mies haluaa vakavasti sitoutuvan naisen ja tuollainen hälläväliä -asenne ei sytytä pariutumishaluja. Enkä tarkoita, että pitäisi etsimällä etsiä, mutta se, että sitä pitää jatkuvasti todistella kielii, että taustalla on jotain muutakin...

Jos se nainen ilmoittaa ettei halua parisuhdetta, niin sinun ei tarvitse miettiä kyseisen naisen pariutumishaluja yhtään sen enempää. Eli pitäisi olla kykenevä ymmärtämään, että ei tarkoittaa ei, ja sinun pariutumishalukkuutesi sytyttäminen ei ole millään tavalla ko naisen tavoitteena. eri

Vierailija
68/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ap tai joku muu palstamies kiteyttää, mikä siinä on ongelma, jos joku nainen ilmaisee, ettei etsi parisuhdetta? Että se kyseinen nainen sittenkin sitoutuu parisuhteeseen, jos kohdalle osuu mies, johon hän rakastuu? Millä muulla perusteella parisuhteeseen ylipäänsä pitäisi sitoutua?

Se, että mies haluaa vakavasti sitoutuvan naisen ja tuollainen hälläväliä -asenne ei sytytä pariutumishaluja. Enkä tarkoita, että pitäisi etsimällä etsiä, mutta se, että sitä pitää jatkuvasti todistella kielii, että taustalla on jotain muutakin...

Jos se nainen ilmoittaa ettei halua parisuhdetta, niin sinun ei tarvitse miettiä kyseisen naisen pariutumishaluja yhtään sen enempää. Eli pitäisi olla kykenevä ymmärtämään, että ei tarkoittaa ei, ja sinun pariutumishalukkuutesi sytyttäminen ei ole millään tavalla ko naisen tavoitteena. eri

Jos miehet tulkitsisivat noin, 80% miehistä ja naisista jäisi vaille parisuhdetta.

Tuossa se naisten ovela pointti onkin. Sanomalla etteivät miehet kiinnosta naiset ovat itsenäisiä ja vahvoja. Mutta sitten onkin kirjoittamattomat säännöt, se toinen korttipakka jolla pelataan selän takana. Kaikki tietävät että suurin osa näistä naisista on valmiita pariutumaan.

Ja näin ovelasti aloitteiden tekeminen on siirretty miehille, ilman että myönnetään kyse olevan patriarkaalisesta perinteestä jota naiset haluavat.

Vierailija
69/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En etsi parisuhdetta tarkoittaa kohdallani että en halua suhdetta, en sinun enkä kenenkään muunkaan kanssa.

Minulle se tarkoittaisi, jos nykyisestä suhteestani eroaisin, että en halua sitoutua kehenkään koettuani juuri ison pettymyksen. Edellisen eron jälkeen meni kaksi vuotta ennen kuin aloin edes "katsoa miehiä sillä silmällä". Mutta JOS kuitenkin kohtaisin miehen, johon ihastuisin, niin en minä olisi kenellekään "velkaa" siitä, että ajattelin etten voi enää koskaan rakastua.

Mä torppasin miehen johon olin ihastunut, koska en tahdo seurustella. Ei ole aikaa eikä halua tuhlata energiaa sellaiseen. Lisäksi koen vastenmielisenä ajatuksen siitä että olisin tilivelvollinen jollekin.

Olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa aiemmin, toinen 7 vuotta ja toinen 5 vuotta. Nyt olen ollut sinkku 4 vuotta ja nää neljä vuotta on olleet elämäni parhaat. Näin me ollaan kaikki erilaisia. :)

Vierailija
70/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kanssasi ei pysty käymään dialogia koska "tiedät" kaiken ja julistat "faktojasi", joten antaa olla. Tuo autistinen julistaminen varmistaa, että pysyt yksin. Eiköhän siinå ole rangaistusta tarpeeksi.

Vierailija
71/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä vastaan mikä on ongelmana.

Se on ongelmana että ilmaisemalla ettei nainen halua parisuhdetta, hän siirtää vastuun aloitteen tekemisestä miehille.

Se on ongelmana että nainen ilmaisee olevansa tasa-arvoinen nykynainen joka ei halua miehen, mutta tosiallisesti haluaa miehen joka patriarkaalisen perinteen mukaisesti tavoittelee naista ja valloittaa tämän. "En etsi ketään" on kiertotie jonka kautta päästään ko. järjestelyyn.

Se on ongelmana että naiset haluavat maailman jossa heille asiat vain tapahtuvat ja miehen on laitettava asiat tapahtumaan, ilman että feministikieltä suosivat naiset myöntäisivät haluavansa olla objekteja miesten ollessa subjekteja.

Ongelmaa korostaa se että lähes jokainen nainen ikäluokassa <30v on liikkeellä samalla periaatteella, ja kuitenkin 90-95% näistä pariutuu. Yleensä hyvin pian "en etsi ketään"-vahvasinkkunainenjulistamisen jälkeen.

Silloin kun nainen ei oikeasti missään tapauksessa halua parisuhdetta eivät myöskään "vain päädy" (en etsinyt ketään mutta mies vain tupsahti jostain ja vastoin kaikkia odotuksia...jne) parisuhteeseen, ei ole mitään ongelmaa siksi koska pariutuminen ei ole pakollista.

Mistä sinä tiedät kuka on ollut aloitteellinen? Tuskin tunnet 100%:ia alle 30v naisista. Jos nainen sanoo ettei halua parisuhdetta, niin silloin ei sitä kyseisellä hetkellä halua. Ei se mikään loppuelämän kestävä lupaus tuntemattomille miehille ole, että varmasti ei koskaan halua jatkossakaan parisuhteeseen. Alle 30v nainen elää vielä arviolta reilut 50v, siinä ehtii haluta ja olla haluamatta parisuhteeseen.

Millaiset taustat pitää olla, että vääntää näin erikoisia kuvitelmia naisista? Tai itsestään, että kuvittelee naisten olevan tilivelvollisia juuri sinulle? eri

Lapsia haluavalla alle 30v naisella harvemmin on aikaa odotella pariutumishalujen heräämistä 50 vuotta.

Ei toki olekaan. Siltikään hän ei ikänsä takia ole velvollinen antamaan sinulle mitään lupausta pariutumisestaan. Tai mistään muustakaan.

Vierailija
72/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan, että jos ap tapaisi naisen, joka ilmaisee haluavansa parisuhteen ja he tapailisivat jonkin aikaa. Sitten nainen ilmoittaisi, ettei halua jatkaa koska ei koe että suhde toimii tai hänellä ei ole sellaisia tunteita ap:ta kohtaan mitä parisuhteessa pitäisi olla tms.

Hyväksyisikö ap asian? Vai alkaisiko hirveä parku ja viha ja katkeruus siitä, että nainen _valehteli_ haluavansa suhteen?

Vierailija
73/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan, että jos ap tapaisi naisen, joka ilmaisee haluavansa parisuhteen ja he tapailisivat jonkin aikaa. Sitten nainen ilmoittaisi, ettei halua jatkaa koska ei koe että suhde toimii tai hänellä ei ole sellaisia tunteita ap:ta kohtaan mitä parisuhteessa pitäisi olla tms.

Hyväksyisikö ap asian? Vai alkaisiko hirveä parku ja viha ja katkeruus siitä, että nainen _valehteli_ haluavansa suhteen?

Ja auta armias jos nainen pian sen jälkeen kohtaisi jonkun muun, jonka kanssa suhde toimisi ja kiinnostus syvenisi ihastumisesta rakastumiseksi jne...

Vierailija
74/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet tulkitsisivat noin, 80% miehistä ja naisista jäisi vaille parisuhdetta.

Tuossa se naisten ovela pointti onkin. Sanomalla etteivät miehet kiinnosta naiset ovat itsenäisiä ja vahvoja. Mutta sitten onkin kirjoittamattomat säännöt, se toinen korttipakka jolla pelataan selän takana. Kaikki tietävät että suurin osa näistä naisista on valmiita pariutumaan.

Ja näin ovelasti aloitteiden tekeminen on siirretty miehille, ilman että myönnetään kyse olevan patriarkaalisesta perinteestä jota naiset haluavat.

Tämäkö on perustelu stalkkaukselle/ahdistelulle ym perässä roikkumisessa loputtomiin, vaikka sitä ei-sanaa on toistettu monen monta kertaa? "Koska kuitenkin haluatte"?

Vierailija
75/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi parisuhdetta. Minulle se tarkoittaa, että tapailisin kyllä mieluusti mukavaa tyyppiä.

Parisuhdetta koko laajuudessaan, suvulle esittelyt, yhteisasuminen, raha-asioista sopiminen jne en halua. Ainakaan vielä. Oman kokemuksen mukaan miehillä on vahva taipumus mennä asioiden edelle. Haluan tutustua rauhassa ennen elämien yhteen lyömistä.

Vierailija
76/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkö on perustelu stalkkaukselle/ahdistelulle ym perässä roikkumisessa loputtomiin, vaikka sitä ei-sanaa on toistettu monen monta kertaa? "Koska kuitenkin haluatte"?

Koska suurin osa kuitenkin haluaa.

Todiste: se osuus naisista joka väittää ettei halua vs se osuus naisista joka parisuhteisiin kuitenkin päätyy.

Harmi sen vähemmistön osalta joka ei oikeasti halua, mutta voit syyttää "siskoja" tästä.

Vierailija
77/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Miksi alkaisi?

Nainen ilmaisi haluavansa parisuhteen, ja puhui totta. Homma ei vain toiminut sen tietyn miehen kanssa, joka sattui tällä kertaa olemaan minä.

Ap

Vierailija
78/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa kuitenkin haluaa.

Todiste: se osuus naisista joka väittää ettei halua vs se osuus naisista joka parisuhteisiin kuitenkin päätyy.

Harmi sen vähemmistön osalta joka ei oikeasti halua, mutta voit syyttää "siskoja" tästä.

Vaikka valtaosa haluaisi parisuhteeseen, se ei tarkoita sitä, että kukaan haluaisi parisuhteeseen juuri sinun kanssasi.

Vierailija
79/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jos haluaa naisen” no niin. Eli se on teidän ihan oma ongelmanne että haluatte. Oppikaa pyykkäämään omat sukkanne niin ette tarvitse naisia mihinkään. Te päädytte noihin epätoivovänkäämisiin juuri tuon epätoivon takia. Jos on pakko saada mikä hyvänsä plluteline vaan, niin huonostihan siinä käy. Naisten ei ole pakko saada mitä hyvänsä miestä.

Vierailija
80/115 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksinkertsisesta asiasta pitää tehdä noin kummallisia päätelmiä?

Nainen vaikuttaa viehärtävältä ja kiinnostavalta, mutta mainitsee ettei etsi parisuhdetta

Terve mies: "Häneen olisi silti kiinnostavaa tutustua, laitanpa viestiä."

Nepsy-mies: "Asioita vaan tapahtuu! Patriarkaatti! Mies joutuu ottamaan riskin! Hymy ei ole aloite!!!!"