Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä kaikella olette tyrehdyttäneet nälän, kun kaapissa ei ole ollut juuri mitään?

Vierailija
08.11.2019 |

Itse kaivelin juuri pakkasesta kukkakaalia, paistoin ja maustoin ne ja söin sinapin ja majoneesin kanssa.
Vielä viikko palkkapäivään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappia näkkileivän päällä.

Vierailija
22/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutitte. Tänään pitää ostaa öljyä, pastaa, tomaattimurskaa, valkosipulia ja kananmunia pahimpien päivien varalle.

Pakasteesta on pelmenejä, herneitä, kukkakaalia ja pinaattia.

Jääkaapissa puolikas parmesan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, että joillakin on ihan kukkakaalia ja "kuivakaapin antimia"!

Mulla ei pahimmillaan ole pakkasessa eikä kuivakaapissakaan enää yhtään mitään ja jääkaapissa vain valo. Kahvista puhumattakaan. Jotain pahaa teetä saa usein lahjaksi, joten kaapista löytyy jotain muutama vuosi sitten vanhaksi mennyttä teetä. Joskus on löytynyt vanha kivettynyt kasvisliemen pala maustekaapista, siitä on sitten tehty lientä. Eli melko nestemäisillä eväillä mennään.

Nyt jo elän taas muutamalla eurolla päivässä, ensi viikolla varmaan tulee taas paastottua oikein kunnolla.

Vierailija
24/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön stimulantteja jotka tukahduttavat nälän varsin tehokkaasti. Motiivina on kylläkin painon alentaminen.

Mitä on stimulantit? Siis kahvi esim? Mä juon kahvia paljon jos on nälkä.

Kahvi ei toimi tähän tarkoitukseen. Esim. adhd-lääkkeet toimivat.

Vierailija
25/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kittasin pannutolkulla kahvia mahan täyteeksi kunnes tuli oksennus, aikuisena taas olen  syönyt keitettyä riisiä ketsupilla .

Vierailija
26/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun muistutitte. Tänään pitää ostaa öljyä, pastaa, tomaattimurskaa, valkosipulia ja kananmunia pahimpien päivien varalle.

Pakasteesta on pelmenejä, herneitä, kukkakaalia ja pinaattia.

Jääkaapissa puolikas parmesan.

Tämä on vähän kuin se kuningas: Jos kansalla ei ole leipää, syököön kakkua.

Vierailija
27/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön stimulantteja jotka tukahduttavat nälän varsin tehokkaasti. Motiivina on kylläkin painon alentaminen.

Mitä on stimulantit? Siis kahvi esim? Mä juon kahvia paljon jos on nälkä.

Kahvi ei toimi tähän tarkoitukseen. Esim. adhd-lääkkeet toimivat.

Ei kaikilla. Minä syön adhd-lääkettä jonka pitäisi viedä ruokahalu mutta samanlainen suursyömäri olen kuin ennenkin ja painan 90 kg.

Vierailija
28/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkileivän päälle spermat ja ääntä kohti.

Vierailija
29/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja ketsuppia

Vierailija
30/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grandiosa pakastepizzan just söin

Vierailija
31/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamalla ruokaa Alepasta. Jos jään kiinni, poliisi kirjoittaa sakot. Jos en maksa sakkoja, ne menevät ulosottoon. KELA maksaa toimeentulotuen eikä minun tarvitse huolehtia. Lain mukaan ihmiseltä voitaisiin ulosmitata palkkatuloa tai eläkettä, mutta toimeentulotuki (ja useat muut etuudet) ovat "suojattuja" eli niitä ei saa ulosmitata missään tilanteessa.

Kaiken lisäksi velallisella on lakisääteinen suojaosuus johon ei saa koskea, vaikka tulot olisivat ulosottokelpoista tuloa (eläke, palkka). Jos ulosottomies käy nappaamassa pankkitililtä rahaa (suojaosuuden alaista rahaa), minä voin tehdä kantelun laittomasta ulosotosta. 

Vierailija
32/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakaurapuuro on suosikkini. Pidän aina yhden ylimääräisen paketin kaapissa, jos vaikka jotain sattuu. Jos on vielä suolaakin, niin ei maistu ihan pahvilta.

Sitten, jos on oikein rahaakin, niin ostellaan spagettia, riisiä, makaroonia ja soijarouhetta. Nekin tietty parempia mausteilla. Ketsuppi on jo luksusta.

Vierailija
33/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaapissa ei ollut juuri mitään, merisuolaa ja teepussi vain. Söin kaiken suolan ja keitin teetä.

Nuoleskelin vielä kaapin hyllyt.

Hauskinta asiassa on se, että minulla oli kaksi kauppakassillista ruokaa ja hyviä viinejä. Mutta ne oli autossa sisällä ja länttäsin oven lukkoon ja avaimet jäi virtalukkoon.

Elintarpeet ennättivät olla autossa noin seitsemisen minuuttia, ennenkuin suola-ja teeaterian löysin auton vara-avaimen jääkaapin päältä, jossa se aina on.

Vierailija
34/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastarilla.

Vierailija
35/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastamalla ruokaa Alepasta. Jos jään kiinni, poliisi kirjoittaa sakot. Jos en maksa sakkoja, ne menevät ulosottoon. KELA maksaa toimeentulotuen eikä minun tarvitse huolehtia. Lain mukaan ihmiseltä voitaisiin ulosmitata palkkatuloa tai eläkettä, mutta toimeentulotuki (ja useat muut etuudet) ovat "suojattuja" eli niitä ei saa ulosmitata missään tilanteessa.

Kaiken lisäksi velallisella on lakisääteinen suojaosuus johon ei saa koskea, vaikka tulot olisivat ulosottokelpoista tuloa (eläke, palkka). Jos ulosottomies käy nappaamassa pankkitililtä rahaa (suojaosuuden alaista rahaa), minä voin tehdä kantelun laittomasta ulosotosta. 

Ja mihin se sun toimeentulotuki sitten menee? Ei Suomessa tarvitse varastaa ruokaa, on just toi tt-tuki ja leipajonotkin hatatilassa. 

Vierailija
36/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja tupakki.

Vierailija
37/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkileipää, lihalientä, säilykepersikoita.

Vierailija
38/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tähän on tultu, köyhyys alkaa rapauttaa ihmisten moraalia. Itse mietin eilen kehtaisiko varastaa vessapaperia julkisesta vessasta, mutta en vaan kykene. Mutta en siis tuomitse edellistä kirjoittajaa vaan systeemin.

Vierailija
39/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin se sun toimeentulotuki sitten menee? Ei Suomessa tarvitse varastaa ruokaa, on just toi tt-tuki ja leipajonotkin hatatilassa. 

Toimeentulotuen maksussa on usein jopa 4 viikon viivästyksiä. Lain mukaan päätös pitäisi tulla 7 vuorokauden kuluessa, mutta KELA rikkoo lakia usein. Tervetuloa Helsinkiin.

En jaksa lähteä leipäjonoon, joten käyn nappaamassa juoksukaljat (ja juoksupihvit) Alepan hyllystä. Toimeentulotuki menee opintolainan takaisinmaksuun, fysioterapiaan (luunmurtumia aiheuttaneen onnettomuuden jälkihoito) ja kaikkeen muuhun "turhaan" mitä KELA ei katso "tarpeelliseksi". Ja kun menot eivät olet KELAn mielestä "tarpeellisia", niihin ei myönnetä toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi