Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö siitä jos miehesi vaimottelee sinua muille?

Vierailija
08.11.2019 |

Itseäni tuo yököttää. Siis jos puhuu tutuille, jotka kyllä tietää minut nimeltäkin. "Vaimo sitä, vaimo tätä", on mulla nimikin. Tulee jotenkin halvennettu olo.
Se on eri asia jos esittelee minut ihmiselle joka ei minua tunne, mutta sillonkin näin: "Tässä on Elsa, vaimoni".
Onneksi ei sentään emännäksi kutsu, niin juntti ei ole.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaimohan sinä olet. Mitäs menit naimisiin.

Vierailija
2/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ovat vaimoitelleet minua, vaikka ei olla oltu naimisissakaan. Minusta se on oikein kiva tapa. Mieluummin kuin "akka" tai "muija", kuten monet miehet puhuvat tyttöystävistään ja vaimoistaan.

Vanhempanikin puhuivat meistä lapsista tuttaville aina tyyliin "tyttö/poika on pärjännyt koulussa hyvin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän olikin kysymys siitä että sillä "vaimolla" on myös nimikin. Onko sitä nimeä niin vaikea käyttää?

Vierailija
4/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo todella junttimaista.

Vierailija
5/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän olikin kysymys siitä että sillä "vaimolla" on myös nimikin. Onko sitä nimeä niin vaikea käyttää?

Onko sinulle niin vastenmielistä se, että miehesi sanavalinnallaan lipsauttaa sinun olevan parisuhteessa hänen kanssaan etkä vain joku Tiina?

Vierailija
6/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuu joillekin jotka minäkin tunnen niin silloin käyttää ihan nimeä. Jos puhuu joillekin joita en tunne niin silloin on hyvä sanoa vaimo esim. "vaimoni sanoi... /vaimollani on... ym". Sitä en hyväksy että sanoisi esim. emännäksi.

Vierailija
7/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan herttaisen yhdentekevää.

Vierailija
8/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraille, jotka ei tunne mua tai tiedä nimeäni, toi olisi ihan informatiivista. Tutuille tuolla tavalla puhuvat kuuskymppiset.

Vierailija
9/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä taas mieleni pahoitin.

Vierailija
10/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämänmurheet on tuollaisia niin eipä hirveästi hätää ole sitten

Vierailija
11/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samoilla linjoilla, vaimottelu särähtää korvaan, kuulee sitä keltä tahansa mieheltä.

Oliskohan se miehelle joku egoa nostattava asia, että hän "omistaa" vaimon?

Vierailija
12/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämänmurheet on tuollaisia niin eipä hirveästi hätää ole sitten

Niin, tännehän ei saa jakaa kuin elämän oikeita vastoinkäymisiä, ei mitään muuta.

Pitää puhua vain syövästä, väkivallasta, kuolemasta munuaisen jonottamisesta jne.

Älä viitsi.

Vierailija
13/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän samoilla linjoilla, vaimottelu särähtää korvaan, kuulee sitä keltä tahansa mieheltä.

Oliskohan se miehelle joku egoa nostattava asia, että hän "omistaa" vaimon?

Eli vaimottelussa rassaa se omistetuksi tuleminen? Sen luulisi olevan ihana asia niin kauan kuin suhteessa on rakkautta ja toisesta tykkää. Sitten ymmärrän, että vaimottelu tuntuu pahalta, kun toinen kohtelee huonosti tai pitää itsestäänselvyytenä, tai käyttää sanaa "vaimo" negatiivisissa yhteyksissä, jolloin koko sana leimautuu pahaksi.

Vierailija
14/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimohan sinä olet! Siinä ei ole mitään junttimaista mutta jos sanoo emännäksi niin saisi lähdöt. 

Vierailija
15/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä siitä, että olen mieheni vaimo ja sen tuntuu minusta hyvältä, että hän sitä myös korostaa. : )

T. Vaimo since -94

Vierailija
16/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehettelethän sinäkin miestä. 

Vierailija
17/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylpeä siitä, että olen mieheni vaimo ja sen tuntuu minusta hyvältä, että hän sitä myös korostaa. : )

T. Vaimo since -94

Sama juttu. Kerran mieheni työpaikan juhlissa eräs miehen työkaverinainen tuli tutustumaan, koska "miehesi puhuu vaimostaan aina niin kauniisti töisssä". 

T. Vaimo since -99

Vierailija
18/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon akaksi.

Ja akkahan se on, ei se ukkokaan ole.

Vierailija
19/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanothan sääkin jo alotuksessa miehesi.

Vierailija
20/34 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä että mies puhuu minusta puolisona tai vaimona ihmisille jotka eivät tiedä nimeäni. Ei heidän sitä tarvitse kuulla puolisoltakaan. Yhteisillille tutuille puhuessa käyttää etunimeä. Voisi kyllä hiukan ärsyttää jos jostakin syystä noissa tilanteissa käyttäisi vaimo nimitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi