Olen päättänyt luopua kaikista naisen ikään liittyvistä paineista ja vaatimuksista! Tästedes teen just mitä huvittaa, pukeudun miten haluan
Muut saavat ihan rauhassa ajatella, että olen liian sitä tai liian tätä. Etten osaa pukeutua kuten ikäiseni kuuluu. pukeutua. Tai että harrastan asioita, joita ei tässä iässä pitäisi enää TAI vielä harrastaa.
Aion olla tästä eteenpäin ihan vain MINÄ. Iästä viis.
Ugh.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te voi vapautua sosiaalisista paineista, koska ihminen luontaisesti välittää muiden mielipiteistä ja haluaa saada hyväksyntää ja tunnustusta. Tämäkin aloitus on tehty, kun aloittaja halusi jakaa ilonsa ja jonkun ryhmän tukea "omaperäisille" ajatuksilleen.
Väitän vastaan. Kyllä niistä paineista voi luopua, tai ainakin minimoida ne lähes olemattomiksi. Kun ei vain enää välitä, ne paineet lakkaa olemasta.
Minä väitän puolestaan vastaan :) Ihmisen elinehto on sosialisoitua laumaan, me emme pärjää yksin. Siksi meidän koko olemus janoaa toisten ihmisten puoleen, ryhmään, joka suojelee meitä. Yksin ei selviä.
Ihmisillä on taipumusta vähätellä sosiaalisten normien ja paineiden vaikutusta. Jos tarkastellaan eri kulttuureja, se alkaa hieman hahmottua. Toisaalta myös historian erilaiset ajanjaksot osoittaa, miten lopulta olemme hyvin paljon ryhmäpaineen ja normien varassa.
Jos ajattelette ihmisiä ympärillänne, niin hyvin paljon he elävät ja näyttävät samanlaisilta. Jollain voi olla jotkut hauskat tupsukengät, mutta riittääkö se todisteeksi siitä, että sosiaaliset normit vaikuttavat enää olemattomalla tavalla meihin? Eipä oikeastaan.
Minä olen elänyt viimeiset 64 vuotta noin. Nyt on päällä tiukat farkut, valkoinen kauluspaita ja aitonahkainen bomber-nahkajakku. Jalassa mustat maiharit ja kun lähden ulos pistän päälleni äitini laadukkaasta 1988 ostetusta täyspitkästä minkkiturkista teettämänä turkin. Kyllä tarkenee!