Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu vauhtamaan talvirenkaita, vaikka lunta sataa....

?
08.11.2019 |

Tsiisus miten ottaa pattiin tällainen. Minun oma auto ei ole ajokunnossa. Minulla on tänään koiran pakollinen eläinlääkärikäynti. Sovittiin aiemmin, että lainaan miehen autoa tänään. Lekurille on matkaa 40km per sivu, eli yhteensä 80km ajoa tälle päivälle. Aamulla soitin miehelle, että vaihaisiko talvirenkaat ennen lähtöä, koska ulkona on -2 astetta ja sataa jäätävää lunta. Itse olen kaiken lisäksi raskaana, auto minulle vieras, enkä todellakaan uskalla lähteä ajamaan 80km kesärenkailla.

Mitä vastaa mies. Hän ei millään halua vaihtaa, koska ensi viikolla _saattaa_ tulla lämpimiä kelejä, ja sitten _hänen_ on kurja ajaa talvirenkailla plussakeleillä. Ajaa viikossa max. 100km, eli on ihan sama vaikka vetelisi talvirenkaillakin. Hänen mielestään ihan hyvin voi ajaa kesärenkailla vielä vaikka vähän satelisi lunta.

Menisittekö itse kesärenkailla? Vai olenko vaan ylivarovainen kuten mies ilmaisi? No, lopulta pitkin hampain sustui vaihtamaan, oli niin marttyyriä että huhheijaa. Ainut huoli oli että hänen marraskuu on nyt ihan pielessä kun ei oo kiva ajaa talvirenkailla...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä provossa ollut päätä eikä häntää. Hyvin myös huomasi, että suurin osa vastaajista ei ollut edes lukenut aloitusta, kun siellä lopussahan sanottiin että mies suostui lopulta vaihtamaan renkaat, ja silti aloittajaa kehotetaan vaihtamaan ne itse.

Eli jos tarkoitus olikin vain jekuttaa vastaajia, niin hyvin onnistui.

Vierailija
22/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaakaa kitkat niin ei tarvitse miettiä nastoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kyllä omaan autoon renkaat ihan itse. Muiden autoihin en lähtis ominpäin vaihtamaan, puhumattakaan siitä että veisin jonkun muun auton rengasliikkeeseen...

Ja kyllä, olen minäkin tavannut noita "talvirenkaansäästäjiä", entinen työkaverinikin oli sellainen. Venytettiin talvirenkaiden vaihtoa mahdollisimman pitkälle ettei vaan kulu turhaan. Tästä saatu säästö haihtui aika nopeasti monen vuoden osalta, kun kesärenkailla liukastellessa ajoi ojaan. Auton remontti maksoi yli 5000, sillä ois kulutellu niitä renkaita aika pitkän aikaa...

Vierailija
24/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä provossa ollut päätä eikä häntää. Hyvin myös huomasi, että suurin osa vastaajista ei ollut edes lukenut aloitusta, kun siellä lopussahan sanottiin että mies suostui lopulta vaihtamaan renkaat, ja silti aloittajaa kehotetaan vaihtamaan ne itse.

Eli jos tarkoitus olikin vain jekuttaa vastaajia, niin hyvin onnistui.

Ihan normi-ilmiö tällä palstalla, rynnätään vastaamaan lukematta koko aloitusta...pakko päästä pätemään😂

Vierailija
25/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että miehesi kuitenkin lopulta suostui vaihtamaan talvirenkaat auton alle. Kesänrenkailla ajaminen on kyllä talvella melkoista luistelemista, ellei sitten aja erityisen hitaasti alle nopeusrajoitusten.

Pääkaupunkiseudulla talvi yllätti kesärenkailla ajavat autoilijat taas kerran ja moni autoilija suistui  teiden sivukaiteisiin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006299081.html

Auton renkaidenvaihto on yksi niistä hieman fyysisesti kuormittavista, mutta silti hyödyllisistä töistä joka erottaa fyysisesti hyväkuntoiset ihmiset huonokuntoisista ihmisistä. Hyväkuntoiset ihmiset suorittavat tämän työn aika helposti vahingoittamatta itseään. Huonokuntoiset ihmiset kärsivät kunnon kivut tai hikoilevat vaatteensa läpimäriksi(kuin olisivat uineet altaassa joka on veden sijasta täynnä hikeä). Jos olisin nainen, niin tämä auton renkaanvaihdon osaamisen työ olisi yksi miehen valinta kriteereistäni ja sellainen mies joka ei osaa auton renkaidenvaihtoa joutuisi armotta torjutuksi parisuhteesta tai perheen perustamisesta.

Vierailija
26/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvirenkaat ei muuta talvea kesäksi, kannattaa muistaa se.

Vierailija
27/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on jo 4/5 onnittelut!

Vierailija
28/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän AV:lla jokainen nainen vaihtaa autoonsa (ja miehensä autoon siinä samalla) talvirenkaat, mutta enpä ole ikinä nähnyt naista vaihtamassa renkaita autoon oikeassa elämässä.

Vierailija
29/29 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan kyllä renkaat omaan ja miehen autoon, mutta raskaana ollessa en vaihtaisi. Renkaiden nostelu aiheuttaisi supistelua (kuten kaikki muukin vähänkään raskaampi homma), ja kyykistellessä maha on tosi pahasti tiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi