Mitä Kartanon perunalastuille on tapahtunut?!
Pistetty ihan pilalle! Ennen olivat reunoilta tummahkoksi paahdettuja ja paksuhkoja. Nykyään vaaleita ja niin naurettavan seitinohuita ja hajoavaisia, että päivä paistaa läpi. Eivät todellakaan maistu yhtä hyvältä. Oletteko huomanneet saman?
Kommentit (26)
Huomasin, olisiko vuosi-pari sitten muuttuneet. Valmistaja selitti FB:ssa, että ovat ottaneet uuden (ja "paremman") keittotavan käyttöön. :(
Rupesivat tekemään halvemmalla. Olivat ennen myös omia lemppareitani, mutta eivät todellakaan enää.
Kannattaa kokeilla Estrellan Artisan-sipsejä, niissä on paksuutta, rakennetta ja makua. Maustettuja en ole maistanut, en tiedä kuinka onnistuneita ovat, mutta perusversio on todella herkullinen.
Makuasioita. Itse tykkään ohuista ja vaaleista sipseistä, mutta ikävä tietysti jos vanha lemppari muuttuu (tai valmistus lopetetaan).
Syön nykyään vain estrellan artisan sipsejä, ovat paksuja ja rapeimpia mitä olen syönyt. Ranskankerma sipuli oma suosikki, on paljon mausteitakin.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, olisiko vuosi-pari sitten muuttuneet. Valmistaja selitti FB:ssa, että ovat ottaneet uuden (ja "paremman") keittotavan käyttöön. :(
Hahah, vai niin ovat sitten parannelleet! Tosi fiksu veto. Ne sipsit on tosiaan niin ohuita, että suurin osa murusina pussissa ja ehjissä suunnilleen vain sellainen kalvo syötäväksi. 😂
Makuasioita tosiaan, jos tuollaisista rasvaisista kalvoista joku tykkää... Ei mua nyt niinkään harmita, ne on vaan sipsejä. Ennemminkin ihmetyttää, että mikä logiikka on tuhota tuollainen omanlaisensa ja hyvä tuote, jolla varmasti on ollut vankka kannattajakunta. Olivat kyllä tosi hyviä ennen, ne taidettiin muuten valmistaa silloin kuorineen ja siksi olivat tummempia reunoilta. Onnea vaan sille kenen idea oli tehdä niistä basic paskasipsejä. Ap
Ja jep, Artisan sipsit on tosi hyviä! Ap
Ne tummat reunat on perunan kuori, mutta on tosiaan muuttuneet ihan hassuiksi
Maistoitteko niitä inkiväärillä maustettuja? Aivan kamalia, eivät maistuneet inkivääriltä eivätkä perunoilta.
Vierailija kirjoitti:
Maistoitteko niitä inkiväärillä maustettuja? Aivan kamalia, eivät maistuneet inkivääriltä eivätkä perunoilta.
Varmaan sama uusi tuotekehittelijä ollut asialla :D ap
Oon huomannut saman, eivät enää ole yhtä rapeita ja maukkaita kuin ennen. :( Olivat vuosia ihan lempisipsejä, harmittaa että ovat nyt pilalla. Täytynee kokeilla noita Artisan-sipsejä kun täällä parikin niitä kehui.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita. Itse tykkään ohuista ja vaaleista sipseistä, mutta ikävä tietysti jos vanha lemppari muuttuu (tai valmistus lopetetaan).
Minustakin ohuet sipsit on parhaita. Nykyään vaan ei ole enää hyviä sipsejä. Kaikki ovat menneet pilaamaan ne jotenkin.
Jotain on tapahtunut myös Taffelin perinteisille poimutetuille perunalastuille! Kovia, kuivia ja kummallisen makuisia. Ostin joskus reilu vuosi sitten ja luulin saaneeni jotain epäkuranttia erää, nyt kesällä ostin toisen kerran ja sama juttu. Juu, ei hetkauta tällä sipsien syönti määrällä, mutta onhan se pettymys, kun sen harvan kerran ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain on tapahtunut myös Taffelin perinteisille poimutetuille perunalastuille! Kovia, kuivia ja kummallisen makuisia. Ostin joskus reilu vuosi sitten ja luulin saaneeni jotain epäkuranttia erää, nyt kesällä ostin toisen kerran ja sama juttu. Juu, ei hetkauta tällä sipsien syönti määrällä, mutta onhan se pettymys, kun sen harvan kerran ostaa.
Juu, poimuiset on pahan makuisia ja kamalan koviakin. En mäkään osta niitä enää.
Kannattaisiko jättää ne sipsit ja lähteä esim lenkille? Kaupasta saamyös salaattia...
Eivät tosiaankaan ole enää yhtä hyviä kuin ennen. Olivat ennen lemppareita ja ajattelin, että oma maku on muuttunut mutta ehkä taustalla on tämä. Toisaalta pussin koko on hyvä, niin näitä tulee ostettua edelleen.
Real Snacksin Chili Verdet ovat hyviä mutta pussi on harmittavan pieni. Avainlipputuotteita vielä mikä on iso kriteeri itselle. Pirkka maalaisperunalastut taitavat olla heidän valmistamiaan ja ne ovat kyllä hyviä samantyylisiä kuin Kartanon perunalastutkin.
Estrellaa en haluaisi ostaa, koska haluan tukea suomalaista.
Minusta pussit saisivat myös olla pienempiä.
Olen kyllästynyt noihin suuriin pusseihin, kun sitten niitä tulee aina syötyä liikaa ja pussi jää lojumaan pöydille moneksi päiväksi. En mä jaksa syödä yksin sellaista isoa pussia enää edes kahdessa päivässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pussit saisivat myös olla pienempiä.
Olen kyllästynyt noihin suuriin pusseihin, kun sitten niitä tulee aina syötyä liikaa ja pussi jää lojumaan pöydille moneksi päiväksi. En mä jaksa syödä yksin sellaista isoa pussia enää edes kahdessa päivässäkään.
Olet kyllä oikeassa, että monet sipsipussit ovat ihan järkyttävän kokoisia 300 g tai yli. Perustaffelit taitavat olla jo melkein 350 grammasia.
Kartanon 180 gramman pussit ovat sopiva kahdelle, 150 g olisi myös ihan ok. Onneksi on tullut erilaisia premiumpusseja, jotka ovat sen 100-120 grammaa, vaikka onhan niissä hintaakin enemmän mutta on myös makua.
Rainboowin maalaisperunalastut on törkeen hyviä, tosi rapeita ja suolasia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko jättää ne sipsit ja lähteä esim lenkille? Kaupasta saamyös salaattia...
Päinvastoin, sinunkin kannattaisi opetella ahtamaan pari pussia sipsejä / viikko niin saisit vähän lihaa luidesi ympärille. Tikkukinttu.
Rainbown on nykyisin kai paksuin sipsi, muut ovat muuttuneet tosi ohuiksi rasvahötöiksi. Joskus sai Amigoja, parhaita ikinä.