Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nousiko teillä muilla paino kun muutitte lapsuuskodistanne omillenne?

Vierailija
07.11.2019 |

Minä lihoin ihan helvetisti , painoin syksyllä 1997 56 kg ja syksyllä 1999 65 kg, mulla meni vaatekaappi hetkessä ihan uusiksi. Söin älyttömästi karkkia kun kukaan ei ollut estelemässä ja ruoka oli lähinnä eineksiä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laski 3 kg nopeasti.

Vierailija
2/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pikkusiskollani se nousi (ja taitaa lihota yhä) aivan kauheasti. On lihonut varmaan 20 kiloa puolessa vuodessa. Hänen poikaystävänsä taas näyttää samalta kuin aiemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin kun muutin lapsuus kodista. Olen koko elämäni jojoillut ja aina tullut paino takaisin. Oli todella vaikeaa hallita syömistä koska vanhemmat eivät hallitse omaansa joten syötiin mitä ruokaa laittoivat ja mitä herkkuja kaappiin ostivat. Kun muutin yli 20v ikäisenä omilleni niin päätin että aloitan pitkän projektin ruokailutapojen ja liikunnan hallinnassa. Liikunta ei ole ollut ongelma mutta ruokailua olen kyennyt muuttamaan askel askeleella. hyvin jo mennyt 2 vuotta. Laihtunut melkein 20 kiloa ja vielä 10 pitää saada pois ja tosiaan hitaasti tämä pitää hoitaa, muuten en opi kestävään ruokailutottumuksiin.

Olen myös oppinut sen ettei dieetit mitään auta vaan ihan perus liikunta ja jätetään turhat sokerit ja vaaleat jauhot pois. On niitä muitakin ruokia kuin vain leipä. Itse olen ollut leivän ja karkin suurkuluttaja. 

Vierailija
4/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin omilleni 18v. Paino pysyi aika samoissa kunnes tulin raskaaksi 27v. Sain kaksi lasta ja molemmista raskauksista jäi pari kiloa. Läskiä alkoi kertyä kun olin 35+.

Vierailija
5/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin kotona asuessa alipainoinen. Oli ihana kun pääsin viimein pois kotoa ja sai syödä. Meillä ei siis lapsuuskodissa todellakaan saanut syödä,kiitos isäpuolen. Ai juma jos erehdyit menemään jääkaapille, turpiin tuli. Nykyään paino on ylipainon puolella. Minulla ei ole normaalia suhdetta syömiseen.

Vierailija
6/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Söin paljon vähemmän kuin lapsuudenkodissani.

Vierailija
7/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino laski muuton jälkeen. Lapsuuden kodissa tuli usein syötyä kaikenlaisia turhia ja sokerisia välipaloja. Tuollaiseen ei ollut enää varaa köyhänä opiskelijana. Ja se oli hyvä, koska olinkin hieman ylipainoinen teininä ja aikuisena paino sitten laski normaaliin.

Vierailija
8/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino laski, koska hankin itselleni syömishäiriön. Oli parempi oksentaa omassa kämpässä. 

Vierailija
9/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski.

Vierailija
10/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino laski. Olin osa-aikatyössä, vuokra oli kallis, ei ollut juuri rahaa ylimääräiseen. Pienempää asuntoa en saanut ja kotoa piti muuttaa kun tuli 18 vuotta täyteen.

En ollut kuullut sossusta tms

Vierailija
11/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino pysyi samana. Olen koko aikuisikäni painanut suunnilleen saman.

Vierailija
12/13 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on nyt tullut kymmenessä vuodessa 10 kiloa lisää. Isoin syy opiskeluaikojen painon nousuun oli säännöllisen monta kertaa viikossa olleen urheiluharrastuksen loppuminen. Ei vaan ollut varaa harrastaa ja uuden lajin löytäminen oli vaikeaa. Yliopistoliikunta oli edullista mutta sopivia ohjaajia ei löytynyt ja mielekkäiden tuntien päälle meni usein luennot. Ja kyllähän ne opiskelijabileet toi lisäkaloreita, kun kotona ollessa ei tullut juurikaan juotua alkoholia.

Vierailija
13/13 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi olisi? Meillä oli niin vähän rahaa ettei sillä päässyt lihoamaan, päiväannos kahdelle oli 1/2 litraa maitoa, puolikas ranskanleipä ja 10 verilettua

Muutin 19v:nä ja 38v:nä kolmen lapsen jälkeen paino oli yhä sama 52kg.

Sen jälkeen tuli lihasmassaa ja myöhemmin vähän muutakin - laihasta normaalipainoiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä