Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylkikipu vasemmalla

Xra
07.11.2019 |

Olen 39-vuotias nainen. Minulla on ollut vasemman kyljen kipua yli viikon ilman näkyvää syytä. Kipu on keskellä kylkeä alimmaisten kylkiluiden kohdalla. Aluksi se tuntui lihaskivulta, mutta venytellessä ei tuntunutkaan kipua, vaan matalalla sohvalla "kasassa" istuessa tai sohvalla maatessa sekä kävellessä hengittäessä. Pikku hiljaa on alkanyt koskea kovaa joka ilta ja kylki on kosketettaessa arka. Aamupäivällä ei koske kuin vähän. Aloin syömään buranaa 3/pvä. Lähden lääkäriin, jos ei auta viikossa. Mikähän on vialla? Valitettavasti olen ylipainoinen, enkä pääse käsiksi kylkiluihin. Kipua on siis vain yhdellä kämmenen kokoisella alueella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En osaa sanoa tilanteestasi sen tarkemmin, mutta kerron omista vaivoistani. Käy siis lääkärissä mikäli olet kovin huolestunut, syitä kun voi olla aika monia.

- Itsellä on erilaisia kylkikipuja silloin mikäli rintalihakset ovat kovin jumissa ja vetävät olat eteenpäin lysyyn. Tuo lysy asento aiheuttaa jännityksiä ja rintalihasten venyttely auttaa siihen.

- Liian kireät rintaliivit voivat tuntikausia painaessaan ahdistaa ja aiheuttaa jonkinlaista painaumaa ja jännitystä.

- Kova refluksitauti tai paha närästys voi aiheuttaa kivun tunteita rinnassa.

- Olen myös huomannut että painon noustessa, kaikki on enemmän "tiellä" ja esim istuessa lysyssä, vatsa voi painaa keuhkoja yms.

Vierailija
2/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulee kans mieleen refluksivaiva. Burana yleensä vain pahentaa refluksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sieltä tietääkseni tulee niitä vatsahappojakin suuhun eikä ole vain kylkikipuja.

Vierailija
4/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sieltä tietääkseni tulee niitä vatsahappojakin suuhun eikä ole vain kylkikipuja.

Palleatyrän aiheuttama refluksi voi oireilla vain kylkikipuna

Vierailija
5/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo refluksi onkin selkainen, mistä pitää ottaa selvää. Kiitos kaikille vastaajille. Kipu tuntuu siis olevan joko kyljessä kylkiluiden kohdalla tai juuri niiden sisäpuolella.

Vierailija
6/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt paksusuoli?

Vierailija
7/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tota aiemmin aina kun dokasin ja dokasin paljon. Eli viittaa maksaan. Joo, tiedän, että sanotaan, että maksakipu oikealla, mutta mulla se nyt oli vasemmalla. Lopetin törpöttelyn ja saman tien loppui kivutkin. Eli lääkkeitä napsimalla kyllä vaan pahennat ongelmaasi.

Vierailija
8/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla kylkiluu-rustorajan kivulias tulehdus eli Tiezen syndrooma. Syytä ei tunneta, menee itsestään ohi.

Vierailija
9/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tota aiemmin aina kun dokasin ja dokasin paljon. Eli viittaa maksaan. Joo, tiedän, että sanotaan, että maksakipu oikealla, mutta mulla se nyt oli vasemmalla. Lopetin törpöttelyn ja saman tien loppui kivutkin. Eli lääkkeitä napsimalla kyllä vaan pahennat ongelmaasi.

Mun ystävällä kylkikipu osoittautui myös maksaongelmaksi. En muista, mutta olikohan peräti kirroosi. Ystävä ei käytä alkoholia, mutta on kyllä ylipainoinen. Lääkäri oli sanonut, että nämä maksaongelmat on nykyään enempi elintasosairaus kuin juoppojen sairaus. 

Vierailija
10/10 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuainen? Sen alareuna on kylkiluiden alareunassa.

Minä tosin tunnen sen puolen munuaisen möykkynä kun olen vastakkaisella kyljellä. Syy: polykystiset munuaiset jotka kasvaa ja kasvaa täyteen kystia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän