Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso on rakastunut toiseen

Elämä on tuskaa
07.11.2019 |

Sain selville, että puolisoni on päätäpahkaan ja jopa pakkomielteisesti rakastunut toiseen. Rakkaus on kestänyt vuosia ja hän jatkuvasti haaveilee ja unelmoi elämästä tämän kanssa. Rakkauden kohde ei kuitenkaan ole halukas aloittamaan suhdetta ja elää myös avioliitossa lasten kanssa. Kyseessä on siis vahvasti yksipuolinen tunne.

Samalla puolisoni rakastaa myös minua (ei yhtä intohimoisesti, mutta kuitenkin tunteita on). Hän haluaa pitää avioliitostamme kiinni ja osoittaa minulle yhä hellyyttä ja läheisyyttä. Rakastan puolisoani tulisesti, enkä missään nimessä haluaisi rikkoa perhettämme. Kuitenkin tilanne raastaa minua, enkä kykene olemaan hyvä aviopuoliso, kun joudun miettimään asiaa. Harkitsen vakavasti eroa päivittäin. Minua kammottaa ajatus siitä, että hän haluaa minut vain koska rakkauden kohde on torjuva - ja jos tilanne muuttuisi, lähtisi välittömästi avioliitostamme.

Onko kohtalontovereita? Mitä tässä pitäisi oikein tehdä? Olen kallistumassa eroamaan, mutta haluaisin niin kovasti säilyttää ehjän perheen lapsilleni kasvuympäristöksi. Ja kuten jo mainitsin, rakastan puolisoani yhä kaikesta huolimatta valtavasti.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin hän on vapaa!

Vierailija
22/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakkauden kohde ei kuitenkaan ole halukas aloittamaan suhdetta ja elää myös avioliitossa lasten kanssa."

Jos olisin ap, tekisin rikosilmoituksen. Suomessa lapsiavioliitot eivät ole sallittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exäni oli myös. Humalapäissään jutteli tästä naisesta. Selvinpäin raivostui jos kysyin jotain asiasta, sanoi että heillä oli ollut juttua kauan sitten ennen minua ja eivät ole missään tekemisissä. Tyhmänä tämän uskoin ja erosimme lopulta ihan muista syistä, en tiennyt hänen olevan uskoton. 

Erosta oli kulunut muutama kuukausi kun exäni kirjoitteli facebookissa flirttiviestiä pomoni seinällä. Tuntui että kuolen siihen paikkaan, hetken jo luulin että nämä viestit olivat pomolleni, että he tuntevat toisensa. Sitten älysin että pomoni olikin tämän exäni "entisen hoidon" ystävä, he olivat vain samaan kuvaan tagattu ja siis ystäviä. Yhtä kaikki, selvisi että exäni oli pitänyt tähän hoitoonsa yhteyttä koko suhteemme ajan eli 10 vuotta. Ja tämä nainen oli/on pomoni hyvä ystävä. Töissä monikin näki viestit pomoni faceseinällä ja toki siitä arvasi että kirjoittelija oli exäni, niin harvinainen sukunimikin. Häpesin ja häpeän edelleen asiaa, vaikka pomoni ei ole tästä koskaan mitään sanonut. Selkäni takana varmasti minulle nauraa ja juoruaa kyllä.

Vierailija
24/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä arvelet että on tulisesti rakastunut, mutta hän ei ole sanonut niin?

Käyhän puhumassa jossain ulkopuolisella ihmisellä. Oman pään sisällä kaikki vaikuttaa aina dramaattisemmalta, kuin mitä totuus on. Jos puolisosi osoittaa sinulle hellyyttä, vannoo rakkautta ja osoittaa sitäkin, niin ei tilanne nyt ihan siltä kuulosta että olisi vaihtamassa sinua lennosta pois.

Ehkä nyt olet turhan epävarma itsestäsi ja heijastat sitä toisen ihmisen kautta?

Vierailija
25/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pitää liitto pystyssä varsinkin kun se ihastus ei vastaa tunteisiin

Vierailija
26/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliset työpaikkarakastumiset harvoin ovat edes lämpimiä suhteita työpaikan ulkopuolella. Työpaikalla se ihminen voi olla kiinnostavin koko poppoosta, koska se on kokonaan oma maailmansa. Usein jos sellainen ihastus myönnetään ja tulee päivän valoon, lumous haihtuu ja henkilö nähdäänkin taviksena joka hän on. Erilliset ympäristöt luovat erillisiä kuvitelmia. Mutta uskotko että jos sinä olisit huoneessa se kiehtovin puolisollesi olisi kuitenkin sinä? Jos et usko, miksi et usko?

Vierailija
27/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku aiempi kommentoija jo mainitsikin, jos on kyse oikeasti rakastumisesta niin sinun ja puolisosi suhde ei enää palaa ikinä entiselleen. Jos kestät sen, että olet aina toisella sijalla puolisosi ajatuksissa niin silloin jatkat vain kuten ennenkin. Itse en kyllä haluaisi olla vain se toiseksi paras vaihtoehto. Kyllä se pidemmän päälle alkaa rasittamaan, kun alat miettimään, että puolisosi haaveilee aina siitä toisesta. Itsetuntosi alkaa murenemaan ja mietit miksi et kelpaa tai riitä. Mikä puuttuu tai miksi hän ei saa samaa tunnetta sinusta. Kaikki hänen lempikappaleensa kertoisivat vain siitä oikeasta rakastetusta jne.

Tunteitaan ei voi järjellä ohjata. Siksi neuvoisin, että tässä olisi ilmiselvästi aikalisän paikka.

Vierailija
28/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa. Joko eroat, tai sitten pysyt liitossasi ja hyväksyt tilanteen sellaisena kuin se on. Voit tietysti toivoa, että hän kyllästyy siihen työkaveriin, jos saat lohtua siitä ajatuksesta. Sentään kumppanisi on rehellinen sinua kohtaan, moni ei tuossa tilanteessa olisi.

Vierailija
29/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on sellaisiakin liittoja, joissa toinen on jo alun alkaen rakastunut johonkin toiseen eikä koskaan kerro sitä puolisolleen.

Vierailija
30/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama provo joka kirjoittelee tällaisella samalla dramaattisella kirjoitustyylillä (olen tulisesti rakastunut jne.) kaikenlaisia tarinoita?

Vierailija
31/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku aiempi kommentoija jo mainitsikin, jos on kyse oikeasti rakastumisesta niin sinun ja puolisosi suhde ei enää palaa ikinä entiselleen. Jos kestät sen, että olet aina toisella sijalla puolisosi ajatuksissa niin silloin jatkat vain kuten ennenkin. Itse en kyllä haluaisi olla vain se toiseksi paras vaihtoehto. Kyllä se pidemmän päälle alkaa rasittamaan, kun alat miettimään, että puolisosi haaveilee aina siitä toisesta. Itsetuntosi alkaa murenemaan ja mietit miksi et kelpaa tai riitä. Mikä puuttuu tai miksi hän ei saa samaa tunnetta sinusta. Kaikki hänen lempikappaleensa kertoisivat vain siitä oikeasta rakastetusta jne.

Tunteitaan ei voi järjellä ohjata. Siksi neuvoisin, että tässä olisi ilmiselvästi aikalisän paikka.

Miten niin aina? Millä perusteella rakastuminen kestää ikuisesti ja puoliso on ikuisesti toisella sijalla? Aika mustavalkoisia mielipiteitä täällä kyllä.

Vierailija
32/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi projisoi tähän ihastukseen joitain toiveitaan, unelmiaan ja tarpeitaan, joihin tämä henkilö ei välttämättä liity millään tavalla. Itse vaatisin, että puoliso vaihtaa osastoa /työpaikkaa. Vaatisin myös parisuhdeterapiaa. Kuulostaa, että hän ei itsekään tiedä mitä haluaa, kun useamman vuoden jaksaa haikailla varatun perään, joka ei vastaa tunteisiin. En lähtisi heti eroamaan.

Vierailija
33/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata erota. Ihastuksia tulee ja menee. Varsinkaan kun se ihastuksen kohde ei vastaa tunteisiin.

Jos ihmiset aina eroaisivat kun tulee vastaan joku herkku, niin mitä siitäkin tulisi?

Vierailija
34/39 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottakaa rakastuminen ja rakastaminen. Noin kertoi pariduhdekouluttaja. Rakastaminen on pitkäkestoista ja pysyvää ja kuuluu yleensä avioliittoon. Rakastuminen on lyhytkestoinen ja ihminen voi rakastua monet kerrat vaikka on aviossa ja tuntee syvää rakkautta ja välittämistä puolisostaan.

Monet julkkikset ovat kertoneet, että ovat rakastuneet avioliittonsa aikana useasti ja silti pysyneet avioliitossa.

Tulee mieleen mm Claes Andersson ja Garoly Garam.

Vierailija
35/39 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella raskasta esittää avioliitossa onnellista, vaikka rakastaa toista.

Vierailija
36/39 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti taas yks tällanen aloitus jossa ap aloittaa ja sit häviää...

Vierailija
37/39 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella raskasta esittää avioliitossa onnellista, vaikka rakastaa toista.

AV-mammat on valmiita kestämään tämän teatterin, sillä kulissit pitää olla pystyssä. Ihan sama vaikka millanen perhehel--tti ja puoliso juoksisi kaiken aikaa vieraissa ja haaveilisi muista.

Vierailija
38/39 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskinpa miehesi tunteet enää sinua kohtaan palaa tuollaisen tunneroihun jälkeen. Se, että miehesi sanoo rakastavansa sinua on lähinnä välittämistä ja tuttuuden tunnetta, kiintymystä lapsiin ja materiaan.

Se joka sanoo, että on normaalia rakastua toiseen niin ei kyllä ole koskaan rakastunut kehenkään. Oikeat tunteet eivät välttämättä häviä koskaan, vaikka ei näkisi toista ikinä tai kuulisi tästä mitään.

Sellaisen kokemuksen jälkeen se kotona oleva ihminen tuntuu lähinnä rasitteelta. Erotkaa.

Tämä. Itsekin tämän kokenut ja mielestä ei saa pois vaikka vuosia kuluu.

Itse muuten epäilen että aloittaja on mies. Miksi päättelette että olisi nainen?

Vierailija
39/39 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENISI MIES PSYKIATRILLE!

EIKÄ KAHTA EI VOI RAKASTAA! EI AINAKAAN, ETTÄ HINKUU TOISEN NAIKKOSEN LUO , PITÄÄ VALITA VAIN YKSI!

JOKO TÄÄ NYKYNEN ELI VAIMONSA!

TAI JOS ON KOVA HINKU TÄN TOISEN LUO PITÄÄ, SITTEN EROTA EI AUTA EI AUTA!

TULEE VAIMOLLE MÄRY!

MUTTA EI SAA , KITTUUTTAA IHTEÄÄN EI KIDUTTAA IHETEÄÄN,

SILLOIN TOISEN NAISEN LUO HINKUVALLE , TYÖKINTTAHALLA ON HYVÄ VIITATA UKOLLE OVEA SANOA, NO! JOS ON NOIN HINKU TOISEN LUO, NIIN MEE P.. ( NIIN VAIKKA SAATTAA SUORAAN SANOTTUNA V.. , ITUA TIRATUTTAAA, PITÄÄ AATELLA TUO UKON KETALE EE OLLU MUA VARTE.)

JA HUUTAA , ETTÄ RAASTUVAS TAVATTAN HÖ!?( SE ON SURKEAA JOS RAKASTUUU TOISEEN EI JAKSA OLLA SAMAN KANSSA)

JOS NÄTIT PUHEET EI OO UKOLLE UKON KORVIIN KANTAUTUNU.

MUTTA! MITÄS JOS TÄÄ TOINEN NAANE, ON SEN VERRA VIKSU, ETTÄ OSOTTAA OVEA JA SANNOO KYSSYY OOTKO NY AATELLU TARKKKAAN ? RAKKAUTTA ON MONENLAISIA ON MYÖS YSTÄVÄN RAKKAUTTA ELI NAANE TÄÄ TOINEN NAANE YRITTÄÄ TÄN UKKELIN TORJUA, VOI SURKU TÄTÄ UKKELIA.