Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi sille, että et ole kiva kanssaihmisiä kohtaan?

Vierailija
06.11.2019 |

Mitä ystävällisyydessä muka menettää, sikäli kun ei anna ihmisten käyttää hyväkseen? Mitä menettää, jos hymyilee naapurille hississä, tervehtii kaupan kassaa kohteliaasti, avaa oven rattaiden kanssa liikkuvalle, välttelee juoruilua ja pahan puhumista toisista, pyrkii näkemään hyvän jokaisessa kanssaihmisessä? Päästää jonkun edelleen ruuhkassa, kiittää pienestäkin palveluksesta, antaa hyvää palautetta? Tuhoutuuko maailma, jos vastaa AV:lla asiallisesti toisille?

Ihmiset ovat pääsääntöisesti ihan kivoja. Kaikki eivät ole, mutta mitä enemmän heissä pystyy näkemään hyvää, sitä helpompaa on elää hankalampienkin tyyppien kanssa. Miksi emme siis olisi kivoja toisiamme kohtaan? Sillä ihmiskunta on alunperin tähän pisteeseen päässytkin - yhteisöllisyydellä ja toisista välittämisellä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekosyyhullu taas kyselemässä tyhmiä

Vierailija
2/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen, autoritaarinen kasvatus. Opin vasta aikuisiällä, että positiivisuudella ja ystävällisyydellä pääsee paljon pidemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina kiva muita kohtaan. Kiroukseni on se, että joku aina inhoaa minua. Jokaisessa työpaikassa, jossa olen ollut, minua on joku aina inhonnut ja se on näkynyt erilaisena ilkeänä käytöksenä. On jätetty porukasta pois, on puhuttu pahaa selän takana perättömästi, on oltu päin naama ilkeitä, on oltu passiivis-aggressiivisia jne. Nyt olen jo vanhempi kurppa enkä ota tuollaista käytöstä enää vastaan. Kysyn suoraan onko seiväs työnnetty perärööriin, vai mistä moinen vittumainen käytös.

Vierailija
4/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen mielelläni ystävällinen mutta miehille en kovin helposti, vaan enemmän etäisen neutraali. Ne ottaa ystävällisyyden niin helposti kiinnostuksena.

Vierailija
5/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää, joten en jaksa olla erityisen kiva. Mutta en ole myöskään tahallisen töykeä. En vaan näe vaivaa hymyilläkseni yms. Mieluiten olisin ottamatta mitään kontaktia ja menisin omassa kuplassani.

Vierailija
6/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana ajatella, että ikävästi käyttäytyvillä tai kovin kilpailuhenkisillä, äkäisillä tms. ihmisillä on varmasti melko ikävä elämä itsellään. Enkä siksi ota moisesta onkeeni. Samalla tavalla ihmisen hyvä olo ja tasapainoisuus heijastuu ulospäin.

Vierailija
7/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää, joten en jaksa olla erityisen kiva. Mutta en ole myöskään tahallisen töykeä. En vaan näe vaivaa hymyilläkseni yms. Mieluiten olisin ottamatta mitään kontaktia ja menisin omassa kuplassani.

Ärsyttää 24/7? Oho.

Vierailija
8/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monella on paha olla. Sitten kun ei ole viisautta, ei ymmärretä että pahan olon purkamisella muihin ja yleisellä negatiivisella asenteella muita kohtaan ei tule yhtään sen onnellisemmaksi, päinvastoin.

Jotkut ihmiset myös pitävät muita ihmisiä kilpakumppaneinaan ja siksi ei haluta olla muille kivoja, koska itsellä on paha olla - ajatellaan että jos en minäkään ole iloinen, miksi kukaan muukaan saisi olla?

Minulla on itselläni paljon ongelmia mielenterveyteni kanssa, mutta käyttäydyn silti muita kohtaan sillä tavalla kuin toivoisin tulevani itsekin kohdelluksi.

Vierailija
9/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omassa elämässä kaikki menee päin sitä jotakin ja fiilikset on todella alhaiset, on helppo sortua olemaan ikävä muita kohtaan. Oman pahan olon läpi on usein vaikea tai mahdoton päästä siihen moodiin, että voisi antaa toisille positiivisuutta mikä itseltä puuttuu. Se on inhottavaa niin itselle kuin muille. Sitten on niitä oikeasti ilkeitä ja muille pahaa toivovia ihmisiä, jotka saavat itselleen jotakin siitä, että loukkaavat muita. He ovat alinta kastia ja tarvitsevat vain täydellisen ignooraamisen muilta. Vastaus kysymykseen: tekosyitä on tai ei ole.

Vierailija
10/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ap <3

Vierailija
11/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää 24/7? Oho.

Kyllä usein ulkona liikkuessa ärsyttää. Monikin asia. Keli voi olla huono, naamalle valuu tihkusadetta tai lumi tuiskuaa. Pitää raahata mukana 3 eri kassia. Kiire, bussi 15 minuuttia myöhässä, ulkona paleltuu. Stressaa jokin tuleva turhantärkeä kokous tai paperihomma. Pitää tehdä joku ärsyttävä virastosoitto ja tiedän jo etukäteen, että puhelimen toisessa päässä oleva ei ota minua tosissaan. Pitää suorittaa jotain mitättömiä asioita, kuten ostaa wc-paperia, ladata bussikortti, tulostaa joku paperi.

Saatan olla stressiherkkä, mutta aika usein jotain tuollaista liikkuu päässä, kun naama norsunvitulla tuolla menen.

Vierailija
12/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No six kosga en näytä kaniilta vaik blondasin hiukseni!!!!!!!!!!

Vierailija
13/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ap <3

👎

Vierailija
14/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap sinun idioottimaisuus sensuroida tekosyy aloitusta tekosyy fraasilla jotta voit itse kopioida sitä?

Vähänkös olet idiootti?

Alkuperäinen tekosyy aloitus oli, on ja tulee olemaan parempi kuin AV-mamman halpa kopio jolla yritetään pahoittaa järkeä mädällä mielellä.

Vierailija
15/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jassa.

En ole ilkeä, mutta en kivakaan. Olen passiivinen kuin huonekasvi. Olen siis masentunut, eikä ihmisten asiat kiinnosta.

Vierailija
16/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Masennus myös

Vierailija
17/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä kiva tai neutraali, mutta huonolla tuulella saatan olla hetken aikaa ikävä toista kohtaan. Harmittaa itseänikin, jos olen loukannut muita. Ovatko yleisesti tylyt ihmiset vain tosi paljon huonolla tuulella? Voin jotenkin ymmärtää sellaisen huonotuulisen kiukuttelun, mutta en ymmärrä, jos joku on ilkeä ihan vain koska tykkää olla ilkeä, vaikka hänellä olisi hyvä olla eikä mikään ärsytä. No en tiedä onko tuollaisia ilkeydestä nauttivia paljon olemassakaan.

Vierailija
18/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ole mitään tekosyytä, olen tarkoituksella jotta en vaikuttaisi liian miellyttävältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan