Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyykö Tinder-tyypeille kertoa todellinen syy pakkeihin?

Vierailija
06.11.2019 |

Yleistä pohdintaa deittailukulttuurista ja käytöstavoista. Ihanteellistahan olisi sanoa aina rehellisesti ja avoimesti, etenkin erikseen kysyttäessä, että mikä mätti. Mutta käytännössä tämä ei olekaan kovin mutkatonta...

Oletteko muut laukoneet suoraan, jos deitissä on ollut totaalisia turn offeja tai olette havainneet tapaillessa ns. red flageja ja päätyneet siihen että joo, ei jatkoon? Vai kuittaatteko vaan perinteisellä "ei ole kemiaa" tms. jutulla?

Itse olen päätynyt jälkimmäiseen. Rehellisyys on aina kostautunut joko siten, että asiaa ei vaan voi ilmaista loukkaamatta toista tai sitten uskomattoman sinnikkääseen jankkaamiseen. Etenkin ns. hälytysmerkkien kohdalla, kun tapailukumppani on alkanut osoittaa piirteitä jotka itse tulkitsen merkkinä juosta ja lujaa, niistä avoimesti keskustelemista on saanut katua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kertoa. Sitten pitää toivottaa hyvää jatkoa.

Vierailija
2/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saa. Miehet ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi monesti oon lähteny treffeille ihan huvin vuoks, ilman mitään taka-ajatuksia. Sellasella fiiliksellä on edes joskus vaikea ylipäätään kiinnostua kenestäkään sen enempää, joskus tapaillu mm. siks, että muutkin tapailee ja se on "normaalia" vaikka omaa mielenkiintoa deittailuun ei ole ollut.. Näissä tapauksissa en oo yleisesti kiinnostunut, oikeastaan koskaan, koska en ole halunnut tutustua uusiin ihmisiin ja joko oon ollut ns. vähän vastahakonen treffeillä, ja en oo vaan laittanu mitään viestiä enää. Jossain tinderissä en oo välttämättä edes muistanut vastata kenenkään viesteihin, koska se on niin sekava paikka ja viestejä saattaa tulla keltä tahansa.

Useimmiten noin, ettei oo tarvinnu sen enempää alkaa selittelemään. Joskus samanlaisissa fiiliksissä jos tapaillutkin harvinaisesti useampaan otteeseen ja kiinnostusta ei luonnollisesti ole tullut, koska en koe että haluaisin mitään, oon saattanut käyttäytyä jopa vähän ärsyttävästi ns. karkottaakseni toisen.. En nyt mitenkään tosi huonosti, mutta niin että en usko että toinen kiinnostuisi. :D

Vierailija
4/18 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti ei tarvitse, eikä varsinkaan jos syytä ei kysytä.

Vierailija
5/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset suoraan kertomisesta ovat huonoja.

Yksi oli ihan täysin alkoholisoitunut, tapasin häntä kolme kertaa. Kahdella kerralla oli ihan tuubassa, yhdellä kerralla selvin päin, kädet täristen ja halusi käydä oluella vaikka hänellä oli alkamassa työvuoro. Kun sanoin tästä että tällainen alkoholinkäyttö ei ole normaalia enkä tunne oloani mukavaksi, alkoi jankkaaminen, vähättely ja ihme äärimmäiset lupaukset että jos vain rakastaisin häntä, niin hän ei enää koskaan tarvitsisi pisaraakaan alkoholia. Joo ei.

Toista tapailin pari kuukautta, alkuun huomiointi ja romanttisuus tuntui imartelevalta, mutta pikkuhiljaa se alkoi saamaan todella creepyjä piirteitä. Tyyppi ei meinannut antaa minun käydä edes suihkussa yksin, joka aamu halusi saattaa töihin ovelle asti, pommitti koko ajan viesteillä, toi joka ikinen kerta jotain krääsää lahjaksi, ylisti ulkonäköäni niin vuolaasti, että se sai nopeasti koomisia piirteitä. Oli kirjaimellisesti koko ajan ihossa kiinni, hiplasi, halaili, pussaili... En meinannut saada kävellä metriäkään ilman, että tyyppi piteli kädestä. Hän ei suostunut poistumaan asunnoltani eikä meinannut päästää minua töihin. Se jatkuva silmiintuijottaminen myös alkoi nopeasti ahdistaa.

Aluksi sanoin asiasta kohteliaasti, että en ole tottunut näin tiiviiseen menoon, sitten sanoin että hei tämä tuntuu jo vähän epämukavalta. Ensin pyysin, sitten vaadin hajurakoa. Ei ymmärtänyt. Pääsin oikeasto eroon vasta kun huusin asiani kirosanojen höystämänä, ja siltikin hän ihmetteli, mitä teki väärin ja epäili että todellinen syy ei ole se mitä väitän, vaan minulla on joku toinen. Huoh.

Vierailija
6/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan tarvitse.

Riittää kun sanoo, ettei tunnu siltä että haluaisi tavata toiste. En minä pidemmänkään tapailun jälkeen selostaisi miehelle yksityiskohtaisesti, mikä hänessä oli ”vikana”.

Vierailija
7/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa tindertyypeille eikä muillekaan tyypeille. Voi olla ihan hyvä miettiä itse mistä johtui.

Vierailija
8/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen aina edes mitään selvää syytä, ettei halua tavata enää? Ei vaan tunnu siltä , että jutusta voisi tulla mitään eli ei ole Kemin aam

Vierailija
9/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen aina edes mitään selvää syytä, ettei halua tavata enää? Ei vaan tunnu siltä , että jutusta voisi tulla mitään eli ei ole Kemin aam

Sepä. Ja joku toinen voi pitää tyypin ominaisuuksia ihastuttavina. Jos ei puhuta esim. huonosta hygieniasta :) Tekisikö siinä ihmiselle palveluksen vai aiheuttaisi kamalan kolauksen itsetuntoon, jos kertoisi että tämän henki haisee tai vehkeet ovat jääneet pesemättä?

Vierailija
10/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen aina edes mitään selvää syytä, ettei halua tavata enää? Ei vaan tunnu siltä , että jutusta voisi tulla mitään eli ei ole kemiaa.

Vierailija
11/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aina mutta useimmiten on, ainakin minulla. Ja useimmiten se syy on sellainen, johon tämä henkilö ei voi mitenkään vaikuttaa.

Vierailija
12/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä sanoo suoraan jos ei huvita enää nähdä uudelleen, mutta toi deittikultuuri on muutenkin sama kun hakis duunia. Siinä pitää myydä ittensä tunnissa parissa ja siinä ei oikeasti kaksi täysin tuntematonta ihmistä paljon kerkee tutustua jos ei kolahda, kun esim väärän sanan, niin se sorahtaa korvaa että kaikki muutkin asiat perceestä, vaikka ei niin välttämättä ole. Siitä on sitten niin helppo mennä toisaalle toisen kanssa kokeilemaan onnea.

Vierailija
13/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein se on varmaan molemminpuolista, ettei kemiaa ole. Turha siinä sitten sen kummemmin selittelemään. Jos toinen myöhemmin lähestyy ehdotuksin, niin voihan sitä sitten nätisti todeta, että et nyt ollut sitä mitä etsin.

Vierailija
14/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse kuulla, että puheäänesi on kamala tai takapuolesi liian lättänä?

Sitäpaitsi jos on sitä kuuluisaa kemiaa, eivät pikkuasiat häiritse. Joten kemian puuttuminen on kyllä lähes aina se oikea syy.

Vierailija
15/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono ihminen ja mielipiteesi ovat vääriä. Lisäksi olet tyhmä ja ruma.

Toimii aina!

Vierailija
16/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäen miehet ovat todella huonoja sanomaan mitään ainakaan ennen naista. Itse en jää odottelemaan. Se on kaikille ei, jotka eivät ehdi kertoa kiinnostuneensa näkemään uudestaan viimeistään seuraavana päivänä, eivätkä kiitä trefgien jälkeen heti.

Itsekiitän ja sanon, jos ei kiinnosta.

Vierailija
17/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse kuulla, että puheäänesi on kamala tai takapuolesi liian lättänä?

Heh, toi olisi se hetki kun voisi itsekin mennä hyvällä omallatunnolla henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
18/18 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari kertaa sanonut suoraan, että olit treffeillä niin itsekeskeinen ja puhuit vain itsestäsi, että jatkossa kannattaa kiinnittää asiaan huomiota - se syö kiinnostavuutta. Noin muuten vetoan ”olet kiva tyyppi mutta ei natsaa”- soopaan, mikä on tietysti tottakin.