Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään 6.11. on ruotsalaisuuden päivä, miten olette viettäneet sitä?

Svenkku dagen
06.11.2019 |

Itse olen kuunnellut Abbaa ja lauleskellut hejsan hopsan falleralleraata.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydällä oli pieni Ruotsin lippu. Söimme Prinsesstårtaa ja joimme Julmustia. Helan går.

Vierailija
42/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ruotsalaisia asuisimme edelleen luolissa. Tarkistakaapa fennomaanit ketkä toivat sivistyksen pimeään Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jobbade för att bolagets värde växer

Vierailija
44/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli synttärit :) käytiin syömässä ja sekä ihasteltiin ja kokeiltiin hänen saamiaan lahjoja.

Vierailija
45/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viettänyt mitenkään erityisemmin, koska ei koske mua. Ihan tavalliseen tapaan olen siis ollut ja elänyt tänäkin keskiviikkona.

Vierailija
46/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on suomalainen ja äiti ruotsalainen ja ollaan asuttu aikoinaan Ruotsissa vuosia kun olin jotain 10-13vuotta. Ei kyllä siltikään kiinnosta mikään ruotsalaisuuden päivä yhtään. En ees tajua miks sitä juhlitaan, onko siihen joku erityisempikin syy? :D

Vierailija
47/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän kunniaksi tungin nuuskapussin jokaiseen ruumiin aukkoon. Patologi sai aivan hirveän tiltin siitä.

Vierailija
48/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kädet ristissä kiitän, että Ruotsi luovutti Suomen  Venäjälle 1809 sodan jälkeen.

Saatiin sitten ensin autonomia, oma raha, senaatti, posti, suomenkielinen koululaitos ja lopulta itsenäisyys 1917, jonka Venäjä ensimmäisenä maana tunnusti.

Muuten oltaisiin vieläkin Ruotsin itäinen alikehittynyt itäinen maakunta. Tack för allt det Sverige! Heja och sen tre gång: Hurra! Hurra! Hurra!

Ruotsi hävisi Suomen Venäjälle, ei sem mitään luovuttanut niin kuin asuntokaupassa avaimet ja kiinteistö luovutetaan. Ja kyllähän meillä nyt paremmin menis jos oltais osa Ruotsia, ei tarvis kadehtia Ruotsia kun oltais itse ruotsalaisia. Ruotsikin olisi joutunut Sotaan toisessa maailmansodassa jos ei olisi Suomea välissä. Suomen kieltä ei tietenkään olisi unohdettu.   

Suomalaisissa historiankirjoissa puhutaan Ruotsi-Suomesta, mutta ruotsalainen historiankirjoitus ei tunne käsitystä Ruotsi-Suomi.

Itse asiassa käsite on ruotsalaisten historiantutkijoiden keksimä. Sillä erotetaan Ruotsin eri aikakaudet (Ruotsi-Norja, Ruotsi ilman Suomea jne.).

Vierailija
49/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kädet ristissä kiitän, että Ruotsi luovutti Suomen  Venäjälle 1809 sodan jälkeen.

Saatiin sitten ensin autonomia, oma raha, senaatti, posti, suomenkielinen koululaitos ja lopulta itsenäisyys 1917, jonka Venäjä ensimmäisenä maana tunnusti.

Muuten oltaisiin vieläkin Ruotsin itäinen alikehittynyt itäinen maakunta. Tack för allt det Sverige! Heja och sen tre gång: Hurra! Hurra! Hurra!

Ruotsi hävisi Suomen Venäjälle, ei sem mitään luovuttanut niin kuin asuntokaupassa avaimet ja kiinteistö luovutetaan. Ja kyllähän meillä nyt paremmin menis jos oltais osa Ruotsia, ei tarvis kadehtia Ruotsia kun oltais itse ruotsalaisia. Ruotsikin olisi joutunut Sotaan toisessa maailmansodassa jos ei olisi Suomea välissä. Suomen kieltä ei tietenkään olisi unohdettu.   

Mitenkä se Ruotsi on kiinnostunut kehittämään esim. pohjoista puoliskoaan? Eteläosa lähinnä on kiinnostanut heitä, pohjoinen on yhä pelkkä rytökärpänpesä. Sellainen Suomikin nyt olisi, jos Ruotsi olisi voittanut Suomen sodan. Viimeistään maailmansodassa Ruotsi olisi syöttänyt Suomen alueen neukuille.

Vierailija
50/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhunut ruotsia, kuunnellut Tomas Lediniä ja muistellut yhtä ihanaa suomenruotsalaista miestä nuoruudestani.

Vierailija
51/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelin alistajakansan lipun bensalla ja poltin sen takapihallani.

Vierailija
52/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastelin alistajakansan lipun bensalla ja poltin sen takapihallani.

Kannatan myös venäjän lipun polttamista! Vaikkakaan se ei korjaa ongelmaa :-( 

Vierailija
53/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin perseeni ruotsin lippuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä