Tänään 6.11. on ruotsalaisuuden päivä, miten olette viettäneet sitä?
Itse olen kuunnellut Abbaa ja lauleskellut hejsan hopsan falleralleraata.
Kommentit (53)
Töissä.
Puhuimme aamupalaverissa ruotsia :D
Jag har försökt att tänka på svenska. (Kanske därför att det inte har funnits någon att tala med. 🙂🇸🇪)
Muistelemalla Ruotsin valtakunnan suuruuden aikojen, jolloin suomalaisetkin hakkapeliitat mellastivat Keski-Euroopassa. Suosittelen lukemaan Zacharias Topeliuksen "Välskärin kertomukset", joka on paksu historiallinen romaani.
Gustav II Adolf kirjoitti:
Muistelemalla Ruotsin valtakunnan suuruuden aikojen, jolloin suomalaisetkin hakkapeliitat mellastivat Keski-Euroopassa. Suosittelen lukemaan Zacharias Topeliuksen "Välskärin kertomukset", joka on paksu historiallinen romaani.
Luin sen ikä ja aika sitten. Ei muuten ollut mitenkään kehuttava tekele.
Vierailija kirjoitti:
Jag har druckit lite öl.
Jag också
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jag har druckit lite öl.
Jag också
Jättekul!
Hapasilakkaa naamariin vaikka yrjö lentäisi. Ihan vtun hehkeetä juhlia svedulaisuutta.
Sytytän kynttilän ruotsalaisten teurastamien Itä-Suomen ortodoksien muistoksi.
Ruskean talon hyljealtaassa on tavallista irstaammat "karhubileet" tänään!
Anteeksi sivistymättömyyteni ja samalla kiinnostukseni: eli miksi sitä vietetään?
Man firar ju svenskheten mer i Finland än i Sverige. Kan vara bra att den firas någonstans på jorden... Synd bara att Sverige behandlat Finland o finska språket så illa.
och samma på finska:
Ruotsalaisuuttahan juhlitaan enemmän Suomessa kuin Ruotsissa. Ehkä on hyvä että sitä jossain päin maailmaa juhlitaan... Sääli vain, että Ruotsi on kohdellut Suomea ja suomen kieltä niin pahansuovasti.
Keskustelin ruotsalaisten tuttavien kanssa... englanniksi.
Ruotsalaisella suklaajunalla Börjen, Håkanin, Stefanin, Pellen, Håmå- Peterin kanssa.
Työpaikalla tarjottiin täytekakkua sen kunniaksi ja söin palasen. Joku sanoi minulle jotain ruotsiksi ja vastasin "ja" ja poistuin paikalta.
Ensimmäiseksi kannattaa kerrata, miksi sitä Svenska dagenia oikein vietetään.