Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lopettaa koira?

Vierailija
06.11.2019 |

Meillä on kohta 10v koira jolla ei sinänsä ole mitään yhtä debilitoivaa sairautta. Sillä on selkärangassa ongelmaa (lievä spondyloosi), mutta niistä on selvitty vielä kotihieronnalla ja lämpötyynyllä, ei ole vielä kipulääkkeitä akuutissakaan vaiheessa tarvinnut. Ryppyreikä on löysällä - kovia kakkapalleroita saattaa joskus tipahdella kotiin pierun mukana. Iho on kuiva ja kutittaa paljon - ollaan pesty, öljytty ja rapsutellaan harjalla joka päivä kutisevat kohdat läpi. Allergioita on tullut vanhemmiten ja ruokavaliota on jouduttu rajaamaan tiukasti (raakaruoalla onneksi helppoa). Koira voi mielestäni ihan ok, mutta rodultaan on jo sellainen ettei näyttäisi kipuaan helposti. Kipulääkkeiden tarpeen olen toistaiseksi arvioinut sillä että huomatessani koiran olevan vaisumpi ja jäykempi, olen antanut kipulääkettä katsonut onko sillä vaikutusta. Kyllähän tuo vanhus joka tapauksessa nukkuu paljon ja viettää suurimman osan ajasta jossain pehmeällä. Aina ollut rauhallinen (jo rotunsakin puolesta). Mietin vain, että mistä tiedän sitten kun se aika tulee? Kuinka paljon noita vaivoja katsellaan (yritän ajatella koiran elämän kannalta, itse pärjään hyvin noiden ”vaivojen” kanssa). Koira on jättirotuinen ja rotuisekseen jo aika vanha, mutta itse omistajana arvioiden se on aika hyväkuntoinen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin koiran suolesta tuli jotain liejua lopetusvaiheessa, siinä kuollessa tai syvässä unessa lihakset rentoutuu, ei sen tarvitse olla mitään eläinlääkärin sössimistä. Samoin voisi kuvitella että oksentelu voi olla ihan käytettyjen aineiden sivuvaikutus. Ikävää tietysti että tilanne on ollut traumaattinen omistajalle. Mut kyllä kai ihan luonnollisesti kuollut ruumis, ihminenkin, päästää eritteet ulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän