VLCD (Nutrilett ym.) kokemuksia
Olen aloittanut VLCD-dieetin Nutrilett-tuotteilla ja kaipaisin kokemuksia muilta. Aion laihduttaa 15-20kg täysin nutraamalla, sen jälkeen vielä 10-15kg ehkä osittain nutraamalla tai todella kevyellä ruokavaliolla.
Kommentit (49)
Ensimmäisestä nutrilettkuurista alkoi lihomiseni.
olin 69 kg ja halusin laihduttaa 5 kg.
sen sijaan lihoin 36 kg vajaassa 9 vuodessa kunnes tajusin lopettaa nutrilettailun.
en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tass viesteistä. Alku on mennyt hyvin ja olen hyvin jaksanut työpäivän ilman suurempaa nälkää.
Oletteko suurin osa toteuttanut lääkärin tms valvonnassa? Mietin pitäisikö varata aika jonnekin jos jatkan pitkään. Ohjeissa puhutaan 3 viikosta omin päin, mutta olen lukenut henkilöistä jotka ovat olleet kyllä paljon pidempään 12-16 viikkoa ilman lääkärin valvontaa
Ap
En ollut lääkärin valvonnassa. Nutrailin 8 viikkoa. Mutta jos sinulla on työterveyshuolto niin kannattaa sinne olla yhteydessä ja kertoa että olet tällaisen kuurin aloittanut. Sieltä voi saada myös henkistä tsemppiä ja vinkkejä jos vaikka jossain kohtaa paino alkaa jumittaa.
"Moi! Minä oon nyt viidettä päivää täysnutrauksella. Osanutrasin / laskin kaloreita keväällä (pudotin painoa 1,5kg). Tämä oli minulle liian hidasta ja hankala oli pysyä "kurissa".
Nyt täysnutraamalla pudotus 0,5 kg neljän kokonaisen päivän jälkeen. Paino oli tänä aamuna tasan 75kg. Tavoitepaino 69kg. Kokeilen hetken täysnutrata ja jatkan sitten osanutraamalla/vähähiilarisella. Oli tarkoitus olla toukokuun loppupuolella tuossa 69 kg tavoitteessa, mutta tiukkaa tekee. "
Minä jatkan itse tähän. Tänään viisi päivää täysnutrausta takana ja kuudes alkaa. Paino pudonnut viidessä päivässä kilon. Eli 74,5 kg äsken. Ihan ok minulle, tosin hiljainen on tahti monen muun nutraustarinoita lukeneena. Aion vielä nämä 4 seuraavaa päivää jatkaa tällä, eli sitten olen täysutrannut 9 päivää. Sen jälkeen vapun päivänä vapaa syönti, mutta maltilla. Siihen sovittu siis jo aikaa sitten vappubrunssi, enkä sinne voi tai edes halua mennä pirtelöiden kanssa. Tuon vapun päivän jälkeen aion jatkaa osanutraamalla vähähiilarista ruokavaliota noudattaen. Kuukausi olisi aikaa päästä tavoitepainoon 69kg, mutta 5,5kg mahtaa olla liian tiukka tahti. Harmi, kun reissua varten halusin päästä tavoitepainoon (tai siis tavoittelemaani välietappiin). Mutta katsotaan, yritän parhaani! :D pidemmällä aikavälillä tavoite sitten 65kg tulevaisuudessa. Ensin tup 69 tavoitteena saavuttaa tässä lähiaikoina.
Olin ennen tosi hoikka, mutta avioliitossa opin huonot ruokailutavat: koko päivä syömättä ja illalla mättöä niin että vatsaan sattuu. Tuosta tavasta en ole eron jälkeenkään päässyt eroon ja painoa on tässä vuosien aikana tullut yli 30kg.
Nyt ajattelin kokeilla saisko VLCD:llä annoskoot ja ruokailurytmin kerralla kuriin. Ei se ainakaan epäterveellisempää voi olla kuin nykymeininki. Ajattelin olla sekakäyttäjä, eli napsia noita VLCD tuotteita 5 kpl/pvä sieltä täältä ilman merkkiuskollisuutta. Ainakin saa vaihtelua siten. Tsemppiä mulle :)
Kyllä sillä laihtuu tehokkaasti, mutta minä kyllästyin niihin jauheisiin nopeasti. Syön kyllä niitä aina välillä satunnaisina ateriankorvikkeina, kun nälkä iskee enkä jaksa tai ehdi kokata mitään. Suklaa ja kahvi ovat myös minun suosikkimakuni, niin kuin näköjään monen muunkin täällä. Päärynäkin on mielestäni ihan ok. Vadelma menee tarvittaessa alas, mutta se maistuu liian keinotekoiselta. Suolaiset Nutrilett-ruoat eivät ole minun makuuni.
Paino noilla kyllä putosi hyvin eikä se ole merkittävässä määrin tullut dieetin jälkeen takaisin. Jonkin verran tuli kyllä, mutta onneksi ero lähtöpisteeseen on silti selvä.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta, VLCD:llä saa nopeasti painoa alas.
Paras pirtelö minun mielestä on suklaa Nutrilett. Myös kahvipirtelö on aika hyvä. Mansikkapirtelö on tosi teollisen makuinen, mutta menee alas jos jäähdyttää tosi kylmäksi tai tekee siitä sorbetin.
Ne keitot alkoi tosi nopeasti tökkimään, en tykännyt ainoastakaan keitosta, tosin jotain sain juuri ja juuri alas kun laitoin kanakeiton sekaan esim. vähän sekavihanneksia. Mutta paremman makuista kyllä saa, jos tekee vain lihalientä/kasvislientä/kanalientä kuutiosta ja laittaa siihen vähän sekavihanneksia, ja kalorimääräkin jää samoihin. Voi siis hyvin syödä vähän kurkkua tai jalapenoa, ja myös muitakin ruokia, esim. keitetyn kananmunan (n. 100 kcal) tai pari lusikallista rasvatonta raejuustoa, kunhan päivittäinen energiamäärä jää sinne 600 - 800 kcal välille.
Kuurin loppuaikoina minulla oli töissä eväänä niitä patukoita iltapäivän kahvitauolle. Muutenki
5 annoksessa nutrilettia on jo kaikki vitamiinit ja hivennäisaineet. Ei VLCD tuotteiden lisäksi enää vedetä mitään monivitamiineja.
Mietin, että tuliko ummetusta ? Miten reakoitte siihen. ? En uskalla aloittaa nutraamista, kun vatsa on muutenkin aina kovalla. 🤔
On kokemusta, VLCD:llä saa nopeasti painoa alas.
Paras pirtelö minun mielestä on suklaa Nutrilett. Myös kahvipirtelö on aika hyvä. Mansikkapirtelö on tosi teollisen makuinen, mutta menee alas jos jäähdyttää tosi kylmäksi tai tekee siitä sorbetin.
Ne keitot alkoi tosi nopeasti tökkimään, en tykännyt ainoastakaan keitosta, tosin jotain sain juuri ja juuri alas kun laitoin kanakeiton sekaan esim. vähän sekavihanneksia. Mutta paremman makuista kyllä saa, jos tekee vain lihalientä/kasvislientä/kanalientä kuutiosta ja laittaa siihen vähän sekavihanneksia, ja kalorimääräkin jää samoihin. Voi siis hyvin syödä vähän kurkkua tai jalapenoa, ja myös muitakin ruokia, esim. keitetyn kananmunan (n. 100 kcal) tai pari lusikallista rasvatonta raejuustoa, kunhan päivittäinen energiamäärä jää sinne 600 - 800 kcal välille.
Kuurin loppuaikoina minulla oli töissä eväänä niitä patukoita iltapäivän kahvitauolle. Muutenkin patukat on käteviä jos joutuu vaikka reissaamaan.
Jos aiot olla dieetillä noin pitkään, ota lisäksi jokin monivitamiinivalmiste.