Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VLCD (Nutrilett ym.) kokemuksia

Vierailija
06.11.2019 |

Olen aloittanut VLCD-dieetin Nutrilett-tuotteilla ja kaipaisin kokemuksia muilta. Aion laihduttaa 15-20kg täysin nutraamalla, sen jälkeen vielä 10-15kg ehkä osittain nutraamalla tai todella kevyellä ruokavaliolla.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jatkaa. Kaipaisin kokemusta erilaisista mauista? Aloitin suklaapirtelöllä ja se on ihan ok minusta.

Jos tulee joskus suolaisen himo, onkohan ok ottaa viipale suolakurkkua tai jalapeno? Kaloreitahan näissä ei juurikaan ole.

Miten olette kertoneet asiasta muille? Minulla on juhlia tiedossa ja jotenkin pitäisi kaiketi selittää etten syö tavallisia juttuja. Mites reissuissa valmistuu annokset tai töissä?

Vierailija
2/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan! Tulevaisuus on jojottelua ja elimistön ja aineenvaihdunnan pilaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan! Tulevaisuus on jojottelua ja elimistön ja aineenvaihdunnan pilaamista.

Ja loppujen lopuksi olet lihavampi kuin koskaan :D:D:D

Vierailija
4/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä kokemuksia on muutaman vuoden takaa. Laihdutin pelkästään nutriletteillä 23 kg, sitten lisäsin asteittain normaalia terveellistä ruokaa niinn että kerrallaan aina korvasin yhden pussin ruoalla, tätä kuukausi, ja sitten taas uusi pussin korvaus kunnes pussit jäivät 5 kk jälkeen kokonaan pois. 

Itse otin pelkästään sitä suklaapirtelöä. Lämpimät keitot kuvotti, samoin ne muut pirtelöt oli liian esanssisen makuisia. Suklaa oli lähinnä pahvinmakuista, neutraalia, helppo nopeast kulauttaa alas. Eihän näitä tämmöisiä maun takia syödä joten ei tarvi olla hyvää, lähinnä sellaista että saa ilman suurta kuvotusta alas. Minä en syönyt niitä sallittuja vihanneksiakaan, koska pureskelu teki mulle syömishimon (silti, vaikkei nälkää ketoosin alettua ollut). Eli pelkillä pusseilla menin ja mustalla kahvilla.

Ei jalapenon tai suolakurkkuviipaleen syömisestä haittaa ole, mutta täytyy olla varovainen ettei sitten ala antaa periksi vähän muillekin himoille. Niitä nimittäin tulee riittämään. Esim. leivän paistopisteen ohi kulkeminen marketissa on mielenkiintoinen koettelemus kun on parit kuukaudet syönyt pelkkää nutrilett-pirtelöä. Se tuoksukin on jo ihan taivaallinen. Kuten monen muunkin jutun tuoksu. Appelsiinimehun puristuspiste lähikaupassa, grillitiski jossa broilereita, irtokarkkihylly - kaikki valtavia houkutuksia.

Itse en kertonut kellekään kuuristani. Asun yksin ja töissä olin aina käynyt syömässä yksin. Nyt sitten kävin ruokalan sijaan vessassa salaa kulauttamassa pirtelöni alas ja sitten menin vähän ulos kävelemään. Missään juhlissa tms en pelkän nutrauksen aikana käynyt enkä kylässä missään. 

Ja ei ole tullut paino takaisin vaikka usein väitetään että niin käy VLCD:n jälkeen. Kaikkiaan olen laihtunut 38 kg eli nutrauksen jälkeen vielä paljon.

Vierailija
5/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tutkittu asia ja tutkimustiedon mukaan VLCD-kuuri ei mitenkään johda rauhallisempaa laihdutusta todennäköisemmin painon takaisin tulemiseen ja jojokierteeseen. Valitettava fakta on, että täysin riippumatta laihdutusmenetelmästä (siis vaikka tekisi ns. järkevän elämäntapamuutoksen jota ei edes kutsu laihduttamiseksi) vain 5-10% ihmsistä onnistuu pysymään tavoitepainossaan yli 2 vuotta. Mutta painon paluu ei siis ole mitenkään yleisempää VLCD:n jälkeen kuin muuten. Ja siksi VLCD on ihan Käypä Hoito suosituksessakin merkittävästi ylipainoisille suositeltu laihdutustapa.

Vierailija
6/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä.

Mulla tuo on toiminut hyvin laihdutuksen aloitukseen ja painoa on lähtenyt hyvin. Siitä on saanut tsemppiä jatkaa.

Mä olen kertonut dieetistä lähipiirille, jotta ymmärtävät, miksi en syö kyläillessä tms.

Töihin olen ottanut jauhepussin/pusseja siinä sheikkerissä mukaan. Sehän on sitten helppo sekoitella veteen missä vaan raanan luona.

Mä saatoin syödä kurkkua tai tomaattia. Tiukka linja alusta asti kuitenkin auttaa pysymään tiukkana. Eli en syönyt tai juonut mitään kaloripitoista edes pieniä paloja.

Mä tykkäsin suklaasta ja kahvin makuisesta. En tiedä, mitä makuja nyt on saatavilla.

Ihmeen hyvin jaksoin kuntoilla dieetin aikana ja muutenkin elellä normaalia perhe-elämää. Välillä olen pitänyt painoa kurissa osanutraamalla, (mutta nyt en kyllä vuosiin. )

Vierailija
7/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tutkittu asia ja tutkimustiedon mukaan VLCD-kuuri ei mitenkään johda rauhallisempaa laihdutusta todennäköisemmin painon takaisin tulemiseen ja jojokierteeseen. Valitettava fakta on, että täysin riippumatta laihdutusmenetelmästä (siis vaikka tekisi ns. järkevän elämäntapamuutoksen jota ei edes kutsu laihduttamiseksi) vain 5-10% ihmsistä onnistuu pysymään tavoitepainossaan yli 2 vuotta. Mutta painon paluu ei siis ole mitenkään yleisempää VLCD:n jälkeen kuin muuten. Ja siksi VLCD on ihan Käypä Hoito suosituksessakin merkittävästi ylipainoisille suositeltu laihdutustapa.

Käypähoitosuositus ei tee nutrauksesta tervettä.

Vierailija
8/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia sitten käyttänyt Nutrilettia noin puolisen vuotta. En käynyt vaa'alla, mutta vaatekoko pieneni 54-42. Kuukaudessa sitä rasvaa lähtee noin 5-6kg. Sen jälkeenkin olen pitänyt kaapissa Nutrilettia ihan varajuttuna, jos en viitsi hakea kaupasta ruokaa.

Käytin itse vain sitä suklaan makuista, kuten aiempi kommentoijakin. Olen kokeillut sitä kahvin makuista, se oli ihan ok, ja vadelmaa. Vadelmassa oli todella ärsyttäviä ne siemenet, kun niitä oli hampaiden välissä koko päivän. Itse jopa pidän siitä suklaasta. Olen muutenkin sellainen, että voisin jouluruoilla mennä joulusta toiseen, eli en välitä kokeilla, vaihdella ja maistella.

Täällä on asiasta tietämätöntä porukkaa, mutta heitä on aina. Mm lihavuusleikkaukseen ei pääse ennen Nutrilett kuuria.

Vertaistukea löydät kiloklubi.fi sivuilta.

Tsemppistä sulle. Alku aina hankalaa, mutta kyllä se siitä.

Vierailija
9/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä ja kokemuksista!

Olen lukenut paljon tutkimustuloksia ja vakuuttunut siitä, että VLCD-dieetti on minulle oikea tapa. Tutkimusten mukaan paino ei tule takaisin, jos noudattaa terveellistä kevyttä ruokavaliota laihdutuksen jälkeen.

Minua motivoi nopea painonpudotus, mutta normaalia ruokaa syömällä on vaikea kituutella alle 1000 kalorin kuureilla. Ei liene terveellistäkään, koska vaikea saada koostettua tasapainoista ruokavaliota (vrt. Kaikki ravintoaineet optimaalisesti pussikorvikkeessa).

Syön perusterveellisesti nykyäänkin, mutta lihoin aikoinaan sairauden ja lääkityksen myötä runsaasti lyhyessä ajassa. Annosmäärät vaan ovat liian suuria niin etten laihdu nykyisellään. Uskon että mahalaukku pienenee dieetillä aika paljon, niin että tulee sitten jatkossa kylläisemmäksi pienellä määrällä.

Ap

Vierailija
10/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viesteistä ja kokemuksista!

Olen lukenut paljon tutkimustuloksia ja vakuuttunut siitä, että VLCD-dieetti on minulle oikea tapa. Tutkimusten mukaan paino ei tule takaisin, jos noudattaa terveellistä kevyttä ruokavaliota laihdutuksen jälkeen.

Minua motivoi nopea painonpudotus, mutta normaalia ruokaa syömällä on vaikea kituutella alle 1000 kalorin kuureilla. Ei liene terveellistäkään, koska vaikea saada koostettua tasapainoista ruokavaliota (vrt. Kaikki ravintoaineet optimaalisesti pussikorvikkeessa).

Syön perusterveellisesti nykyäänkin, mutta lihoin aikoinaan sairauden ja lääkityksen myötä runsaasti lyhyessä ajassa. Annosmäärät vaan ovat liian suuria niin etten laihdu nykyisellään. Uskon että mahalaukku pienenee dieetillä aika paljon, niin että tulee sitten jatkossa kylläisemmäksi pienellä määrällä.

Ap

Laihtumiseen ei tarvita mitään kitukuureja. Vatsalaukun koolla ei ole merkitystä kylläisyyteen, vaan ruuan sisällöllä.

Vierailija
11/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leseitä kannattaa käyttää jos ei vatsa meinaa toimia

Vierailija
12/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan ihan kaloreita laskemalla pyrkisit syömään 1800-2000 kcal per päivä? Jos olet merkittävän ylipainoinen, laihdut varmasti. Eikä ole nälkä.

Vierailija
13/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Cambridgeen, samanlaista, mutta valmentaja tuo oman lisänsä. Olen tykännyt valmentajan avusta, ja jaksoin jatkaa useamman kuukauden jumin jälkeen taas täydellä höyryllä. Kiloja lähtee, pian 50 on sulatettu. Jumin aikana aloitin juoksun, liikun nykyään muutenkin todella paljon. Myös taustalla ollut uniongelma on nyt korjattu, eli kilot eivät tule takaisin.

Suklaapirtelöä voi maustaa lisäämällä funlight -mehutiivistettä, vaikka appelsiinia. Marjoja sekaan ja surautat pirtelöt smoothiekoneella. Keittoihin mausteita. Ja lisävinkkejä sieltä Cambridgen sivuilta. Nutriletin puuro ei ole yhtä hyvä kuin Cambridgen, ja myös Cambridgen patukat on parempia. Cambridgella on myös veteen sekoitettavia jauheita, jolloin vettäkin jaksaa juoda. Ja myös liemijauhe välipalaksi.

Omasta laihdutuksestani olen kertonut ihan avoimesti, jos joku kysyy. Ja tuotteita kun syön avoimesti työpaikan lounaalla, eli en peittele. Toki kaventumisen huomaa selvästi.

Ja voithan käydä aloitustapaamisessa hakemassa "salatiedot" ja jatka sitten nutrileteilla tai Lidlin tuotteilla, nekin on kai aika samanlaisia (patukat?).

Vierailija
14/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan ihan kaloreita laskemalla pyrkisit syömään 1800-2000 kcal per päivä? Jos olet merkittävän ylipainoinen, laihdut varmasti. Eikä ole nälkä.

En laihdu merkittävästi tuolla määrällä. Haluan monestakin syystä painoa nopeasti pois, näin alkuun. Sitten loppuelämä aikaa syödä tuo määrä tai vähemmän, mikä jääkään energian kulutukseksi lopussa.

Vierailija
15/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu Cambridgeen, samanlaista, mutta valmentaja tuo oman lisänsä. Olen tykännyt valmentajan avusta, ja jaksoin jatkaa useamman kuukauden jumin jälkeen taas täydellä höyryllä. Kiloja lähtee, pian 50 on sulatettu. Jumin aikana aloitin juoksun, liikun nykyään muutenkin todella paljon. Myös taustalla ollut uniongelma on nyt korjattu, eli kilot eivät tule takaisin.

Suklaapirtelöä voi maustaa lisäämällä funlight -mehutiivistettä, vaikka appelsiinia. Marjoja sekaan ja surautat pirtelöt smoothiekoneella. Keittoihin mausteita. Ja lisävinkkejä sieltä Cambridgen sivuilta. Nutriletin puuro ei ole yhtä hyvä kuin Cambridgen, ja myös Cambridgen patukat on parempia. Cambridgella on myös veteen sekoitettavia jauheita, jolloin vettäkin jaksaa juoda. Ja myös liemijauhe välipalaksi.

Omasta laihdutuksestani olen kertonut ihan avoimesti, jos joku kysyy. Ja tuotteita kun syön avoimesti työpaikan lounaalla, eli en peittele. Toki kaventumisen huomaa selvästi.

Ja voithan käydä aloitustapaamisessa hakemassa "salatiedot" ja jatka sitten nutrileteilla tai Lidlin tuotteilla, nekin on kai aika samanlaisia (patukat?).

Hyvä pitää mielessä tuokin vaihtoehto. Kiva että sinulle toimi. Olen itse tosi omatoiminen ihminen, joten en usko lähtökohtaisesti hyötyväni merkittävästi valmentajasta.

Luin Ravitsemustiede-kirjasta mielenkiintoista faktaa VLCD dieeteistä ja se vakuutti minut, että näin merkittävästi ylipainoiselle on hyvä ratkaisu. Toki muitakin hyviä on, kenelle sopii mikäkin.

Vierailija
16/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin kolme vuotta sitten VLCD:llä neljässä kuukaudessa 15 kiloa. Ne eivät ole tulleet takaisin. Olen sen jälkeen laihtunut vielä toiset 15 kiloa ihan perinteisellä kalorien kirjaamisella ja laskemisella.

Vierailija
17/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja jatkaa. Kaipaisin kokemusta erilaisista mauista? Aloitin suklaapirtelöllä ja se on ihan ok minusta.

Jos tulee joskus suolaisen himo, onkohan ok ottaa viipale suolakurkkua tai jalapeno? Kaloreitahan näissä ei juurikaan ole.

Miten olette kertoneet asiasta muille? Minulla on juhlia tiedossa ja jotenkin pitäisi kaiketi selittää etten syö tavallisia juttuja. Mites reissuissa valmistuu annokset tai töissä?

Minä en kertonut kenellekään mitään. Join vain kahvia tai teetä juhlissa. Kukaan ei edes kiinnittänyt huomiota juomisiini tai syömättömyyteeni. Muuten pizzalle vonkaajille voi sanoa, että nyt pitää säästää rahaa joulua varten. Eihän kukaan aikuinen voi olla pakotettu syömään toisten mieliksi kuten moni pikkulapsi joutuu tekemään.

Vierailija
18/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrilett kanakeitto on myös siedettävän makuinen. Itse laihdutin aikanaan 10kiloa nutriletilla, pysyvästi. Sen jälkeen kiloja lähti lisääkin, kun lisäsin liikuntaa. Nyt pahimmat raskauskilot yritän karistaa samalla tavalla.

Itse tykkäsin, että hyvä keino pudottaa painoa ja päästä siinä alkuun. Kovin kauaa ei kuitenkaan jaksa noudattaa.

Vierailija
19/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin vlcd toimii mutta kiloilla on kyllä tapana hiipiä takaisin. Oma ratkaisu on viikko vlcd:tä joka 2-3kk. Tällä tavalla ei tarvitse kokoajan miettiä syömistä.

Nutrilettiä en tosin suosittele tuohon vlcd diettiin. Lue itse ne aineosat niin ymmärrät itsekin miksi.

Vierailija
20/49 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviä kokemuksia on muutaman vuoden takaa. Laihdutin pelkästään nutriletteillä 23 kg, sitten lisäsin asteittain normaalia terveellistä ruokaa niinn että kerrallaan aina korvasin yhden pussin ruoalla, tätä kuukausi, ja sitten taas uusi pussin korvaus kunnes pussit jäivät 5 kk jälkeen kokonaan pois. 

Itse otin pelkästään sitä suklaapirtelöä. Lämpimät keitot kuvotti, samoin ne muut pirtelöt oli liian esanssisen makuisia. Suklaa oli lähinnä pahvinmakuista, neutraalia, helppo nopeast kulauttaa alas. Eihän näitä tämmöisiä maun takia syödä joten ei tarvi olla hyvää, lähinnä sellaista että saa ilman suurta kuvotusta alas. Minä en syönyt niitä sallittuja vihanneksiakaan, koska pureskelu teki mulle syömishimon (silti, vaikkei nälkää ketoosin alettua ollut). Eli pelkillä pusseilla menin ja mustalla kahvilla.

Ei jalapenon tai suolakurkkuviipaleen syömisestä haittaa ole, mutta täytyy olla varovainen ettei sitten ala antaa periksi vähän muillekin himoille. Niitä nimittäin tulee riittämään. Esim. leivän paistopisteen ohi kulkeminen marketissa on mielenkiintoinen koettelemus kun on parit kuukaudet syönyt pelkkää nutrilett-pirtelöä. Se tuoksukin on jo ihan taivaallinen. Kuten monen muunkin jutun tuoksu. Appelsiinimehun puristuspiste lähikaupassa, grillitiski jossa broilereita, irtokarkkihylly - kaikki valtavia houkutuksia.

Itse en kertonut kellekään kuuristani. Asun yksin ja töissä olin aina käynyt syömässä yksin. Nyt sitten kävin ruokalan sijaan vessassa salaa kulauttamassa pirtelöni alas ja sitten menin vähän ulos kävelemään. Missään juhlissa tms en pelkän nutrauksen aikana käynyt enkä kylässä missään. 

Ja ei ole tullut paino takaisin vaikka usein väitetään että niin käy VLCD:n jälkeen. Kaikkiaan olen laihtunut 38 kg eli nutrauksen jälkeen vielä paljon.

Käsitinkö väärin kun ajattelen, että vaihdoit yhden pussin kuukaudessa kevyeen ateriaan? Tavallisissa ohjeissa vaihdetaan yksi pussi kerrallaan joka viikko noin 300 kcal sisältävään ateriaan kunnes jokainen ateria on niin sanottua tavallista ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan