Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö helsinkiläiset itse ruokaa ollenkaan?!!

Vierailija
06.11.2019 |

Mitä tahansa ohjelmaa katsoo, jossa pk-seutulaisia, muuta eivät tee kun jauhavat pikaruokaravintoloista. Ja hienostelevat tyypit sitten ravintoloista.

On täällä kaukana helsingistäkin tässä tuppukylässä kaksi grilliä, kaksi pizzeriaa ja hesburger, mutta ei niistä tule haettua ruokaa kuin yhteensä nelisen kertaa vuodessa Hesburgerista ei koskaan, mutta lähimmältä grilliltä ja pizzerioista käy kumpi vain.
Mutta olen hyvin huono menemään ostamaan itse tollasista paikoista, joku muu saa hakea.Myönnän että jos olisin rohkeampi, kävisin kerran vk jostain itse hakemassa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain aamiaista tehdään kotona silloin tällöin, muutoin me syömme aina ravintolassa. Terveisin, kaikki helsinkiläiset

Jep, ja olemme kaikki televisiossa, ap.

Vierailija
42/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikossa on lounaista ja päivällisiä 14, niin kyllä niistä pari käydään ulkona syömässä tai tilataan Woltin kautta.

Jää vielä kummasti kotona tehtäväksikin, vaikka tekis soppaa parillekin päivälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin useampi tuntuu lukevan ruoanlaiton harrastukseksi kuin muualla Suomessa. Tietynlaiselta elitismiltä kuulostaa sekin. Suurimpien kaupunkien ulkopuolella kun ruoanlaitto arjessa ei ole vaihtoehto, vaan välttämättömyys.

Vierailija
44/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ainakin useampi tuntuu lukevan ruoanlaiton harrastukseksi kuin muualla Suomessa. Tietynlaiselta elitismiltä kuulostaa sekin. Suurimpien kaupunkien ulkopuolella kun ruoanlaitto arjessa ei ole vaihtoehto, vaan välttämättömyys.

Ehkä asiat voi näinkin ottaa itseensä ja taas haukkua muita, kun ei ite "osaa".

Kyllä se ruuanlaitto on arjessa välttämättömyys perheissä kaikkialla. Viikonloppuisin sitten harrastetaan ja vapailla. Eihän jokaista ruuanlaitto hetkeä kukaan harrastukseksi sano missään. Harrastin kahvia ja aamupala reissumiehet. Njääh.

Vierailija
45/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä täytyy ihmisen olla, jotta alkaa kyselemään jotain tällaista AP:n tyyliin? Riittääkö ihan normi amis-dropout -taso, vai pitääkö olla jo saanut pahemmankin kolhun päähänsä?

Vierailija
46/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä täytyy ihmisen olla, jotta alkaa kyselemään jotain tällaista AP:n tyyliin? Riittääkö ihan normi amis-dropout -taso, vai pitääkö olla jo saanut pahemmankin kolhun päähänsä?

Ihan normaaliälyinen tai fiksunpuoleinen Röllimetsän röllipeikko voi tällaisia kysellä.

Ei siinä, päivän paras ketju minusta :D

Vierailija
47/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaa syödään siinä missä muutkin. Palvelijatar (lue au pair) tekee ruuat kodinhoidon ohessa. Sitten me tavalliset helsinkiläiset tehdään ihan itse pienessä keittiössä, kun asunnot ovat kalliita ja pieniä.

Vierailija
48/53 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kolmannen, neljännen tai viidennenpolven helsinkiläinen kertoa mitä se tarkoittaa. Miksi piti mainita tässä ruuanlaiton yhteydessä. Ketkään muut ihmiset ei itseään tällä tavalla ilmaise. Vaikuttaako se jotenkin syömisiin ?

Vierailija
49/53 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi vain hienoa ja työllistävää, jos ihmiset eivät enää tekisi itse ruokaa. Hävikkiä syntyisi vähemmän ja samoin energiaa kuluisi taloudellisemmin isojen satsien valmistamisessa.

Minusta maaseudun ihmisiä ja laiskoja ravintolassa kävijöitä pitäisi suorastaan rankaista siitä hyvästä, että tekevät kodeissaan itse ruokaa. Eli oma syyttävä sormi kohdistuu nyt aloittajan.

Vierailija
50/53 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako Helsingin ulkpuolella asuvat ajatella? Yhtä tyhmä kysymys.

Vierailija
51/53 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EMME TEE!

Maanantaina Mäkkäriin

Tiistaina Taco Belliin

Keskiviikkona Kotipizzaan

Torstaina Tortilla Houseen

Perjantaina Purker Kingiin

Lauantaina Lihapullille Ikeaan

Sunnuntaina Subway'hin

Se päivä oli iloinen

Vaan nyt se on jo eilinen

Vierailija
52/53 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta minulle tulee vaikutelma että maalla täytyy olla tylsä elämä jos ehtii katsoa televisiosta kun toiset jauhaa Hesburgerista. Itse en joutaisi enkä edes haluaisi tuhlata elämääni tuollaisen katsomiseen. Täällä Helsingissä kun on niin paljon kaikkea parempaa mihin aikansa käyttää.

Olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja nyt helsingissä asunut jo monta kymmentä vuotta. Maalla ruoanlaitto on kunnia-asia. Minua on halveksittu siellä kun ostan valmiin hillopurkin. Oikea ihminen kuulema tekee hillonsakin itse. No itse käytän hilloa vain kerran vuodessa enkä käy itse marjassa vaikka se olisi maalaisen mielestä kuinka naurettavaa, siksi ostan hillon valmiina. Sen sijaan vaikkapa hummuksen ja tahinin teen itse.

Käsittääkseni juuri hesburgerit ja muut pikaruokalat ovat juuri maalaisille tärkeitä, he ovat ennakkoluuloisia muita ravintoloita kohtaan. Ties vaikka saisi hippiviruksen tai helsinginherratartunnan. Itse en ole käynyt pikaruokaloissa kuin viimeksi 90-luvulla ja sekin ulkomailla kun ei muuta ruokaa ollut. En tunne ketään joka kävisi hesburgerissa. Muutaman kerran vuodessa käyn ravintolassa ja silloin lähinnä etnisissä.

Vierailija
53/53 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä, me kuollaan nälkään ihan just.