Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö helsinkiläiset itse ruokaa ollenkaan?!!

Vierailija
06.11.2019 |

Mitä tahansa ohjelmaa katsoo, jossa pk-seutulaisia, muuta eivät tee kun jauhavat pikaruokaravintoloista. Ja hienostelevat tyypit sitten ravintoloista.

On täällä kaukana helsingistäkin tässä tuppukylässä kaksi grilliä, kaksi pizzeriaa ja hesburger, mutta ei niistä tule haettua ruokaa kuin yhteensä nelisen kertaa vuodessa Hesburgerista ei koskaan, mutta lähimmältä grilliltä ja pizzerioista käy kumpi vain.
Mutta olen hyvin huono menemään ostamaan itse tollasista paikoista, joku muu saa hakea.Myönnän että jos olisin rohkeampi, kävisin kerran vk jostain itse hakemassa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja unohdin että on vielä oikea ruokaravintolakin, se ei ole viikonlkoppuisin auki, ja sinne pitäis päästä autolla ainakin talvisin (en omista). Ja sitten on vielä kahviloita kaksi sekä linja-autoasemalla joku burgeripaikka.

Vierailija
22/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katselin, että viikonloppuna voisi mennä ulos syömään pitkästä aikaa, mutta kun katselin menuja ja  hintoja...Ei varmaan mennäkään. On niin kallista, että kotona saa huippuhienon illallisen puolella siitä rahasta, joka ravintolaan menisi. Ja siis helsinkiläinen olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus taas. Sius missä ohjelmissa tollaista muka jauhetaan? Enpä ole nähnyt.

Tämän vuoden aikana olen kerran tilannut pizzaa kotiin ja yhden kerran käynyt lounaalla ravintolassa. Mies syö pari kertaa viikossa lounaan ulkona. Muuten kaikki ruoka tehdään itse. Ai hurja.

T. Helsinkiläinen

Vierailija
24/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl me tehdään.

Ravintolassa köymiseenkin kyllästyy.

Avocadopastaa? Sushia?

Niitäkin toisinaan. Viime viikolla meillä syötiin mm. linssikeittoa, pinaattilettuja, kasvisnuudeliwokkia ja hirvikastiketta perunamuusin kanssa.

Vierailija
25/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teen ja usein. Suosin kotimaisia kausituotteita, kasviksia ja kalaa. Ulkona voin syödä jotain erikoisempaa, mutta ei kovin kallista. Pitsat teen itse.

Olen huomannut, että joillakin pienillä paikkakunnilla käydään enemmän ulkona syömässä kuin toisilla. Niissä on laajempi tarjonta. Ehkä teidän paikkakunnallakin olisi hyvä alkaa suhteutua avoimemmin ulkona syömiseen? Onko tori elossa? Löytyykö jäätelökioski? Etninen ruokapaikka, jossa osataan kokata vieläpä hyvin ja josta voi poimia vaikutteita kotona kokkailuun?

Toinen pizzeria on turkkilaisten, en tiedä saako sieltä silti mitään kovin paljon eksoottisempaa kuin kebab, ja lihaa en syö.

Kesällä on yleensä jäätelökioski, mutta ei aina. 

Yleensä kävelen siitä läpi kauppaan, ja välillä saatan jotain ostaakin, useammin saisin kyllä käysä. 

ap

Siis TORIN läpi, en jäätelökioskin läpi..  Tori on kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
26/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 polven stadilainen ja käyn hakemassa mäkkäriä kerran kuukaudessa, ravintolassa syömässä ehkä 4 kertaa vuodessa!

Loput sitten kotosalla. Viime sunnuntainakin tein ruuat 4 päivälle ja vielä soppaa pakkaseen työeväiksi.

Meillä käy ruokavieraita n kerran kuukaudessa (taas sunnuntaina tulossa 17 henkeä) ja viime vkl oltiin puolestaan ystävien luona (9 henkeä)

Vierailija
27/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMME TEE!

Maanantaina Mäkkäriin

Tiistaina Taco Belliin

Keskiviikkona Kotipizzaan

Torstaina Tortilla Houseen

Perjantaina Purker Kingiin

Lauantaina Lihapullille Ikeaan

Sunnuntaina Subway'hin

Vierailija
28/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syöminen työllistää ja rikastaa seutua. Suomessa ei edes syödä vielä tarpeeksi ulkona. Sen huomaa köyhästä tarjonnasta.

Vierailija
29/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ois varaa mennä usein ravintolaan syömään. Olen aina ihmetellyt, onko muilla niin paljon parempi palkka, vai miten homma toimii ??

Vierailija
30/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko maalaiset ollenkaan muita tv-ohjelmia kuin tositeeveetä?!! Jonka perusteella tekevät sitten johtopäätöksiä stadilaisista.

Vierailija
31/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan teiltä sieltä Kehä kolmosen ulkopuolelta niittylihaa, kyyttöä tai karitsaa, pakastimeen ja sieltä kokkailen pois. Tämä hyödyttää varmasti ap:täkin, etteikös te kaikki ole samaa sakkia sillä puolen?

Tänään sulatin töissä pakastimesta häränhäntäpataa ja keitin siihen liemessä vähän gluteenitonta (olenhan sentään hipsteri) pastaa. Koirani on töissä mukana ja syö luut.

Kotona lähimmät palveluni ovat viikonloppuisin pop up -periaatteella toimiva fine dining -lähiruokaravintola, yleinen puusauna, thaihieronta, herännäisseurakunta ja pari trendiravintolaa. Ruokakauppa on vähän yli viiden minuutin kävelymatkan päässä, ottaahan se koville :/

Vierailija
32/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, me helsinkiläiset olemme yksi yhtenäinen lauma ja me kaikki vaellamme ilman omaa tahtoa kolmesti päivässä eri ravintoloihin. Välipalat ostamme kauppojen deli-hyllyistä. Ja tietysti myös kuvaamme kaiken syömisemme someen.

Lisäksi pukeudumme muodikkaasti, olemme kulttuuria rakastavia hipsterivegaaneja, juhlimme jatkuvasti ja ylenkatsomme koko muun Suomen rahvasta!!

Vierailija
33/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on tonnin vuokra rupuisesta yksiöstä ja syötte viel joka päivä woltin kautta niin kuin paljon pitää tienata et on varaa moiseen?

Vierailija
34/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain aamiaista tehdään kotona silloin tällöin, muutoin me syömme aina ravintolassa. Terveisin, kaikki helsinkiläiset

Älä liioittele. Voisit tarkentaa. Kun "teemme" aamiaista, niin otamme valmiin kolmioleivän ja valmiin maitokahvijuoman jääkaapista.

Silloin tällöin tarkoittaa, että on niin sairas, ettei pääse ulos.

Vierailija
35/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilaan teiltä sieltä Kehä kolmosen ulkopuolelta niittylihaa, kyyttöä tai karitsaa, pakastimeen ja sieltä kokkailen pois. Tämä hyödyttää varmasti ap:täkin, etteikös te kaikki ole samaa sakkia sillä puolen?

Tänään sulatin töissä pakastimesta häränhäntäpataa ja keitin siihen liemessä vähän gluteenitonta (olenhan sentään hipsteri) pastaa. Koirani on töissä mukana ja syö luut.

Kotona lähimmät palveluni ovat viikonloppuisin pop up -periaatteella toimiva fine dining -lähiruokaravintola, yleinen puusauna, thaihieronta, herännäisseurakunta ja pari trendiravintolaa. Ruokakauppa on vähän yli viiden minuutin kävelymatkan päässä, ottaahan se koville :/

Eikö siellä kaupassa ole kotiinkuljetusta? 😯

Vierailija
36/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on tonnin vuokra rupuisesta yksiöstä ja syötte viel joka päivä woltin kautta niin kuin paljon pitää tienata et on varaa moiseen?

Sama kai se on, maksaako vuokraa rupuisesta yksiöstä vai lyhennyksiä talonrähjästä, kattoremontista ja bränikästä hiluxista?

Vierailija
37/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei helsinkiläset osaa tehä ruokaa ja ne kaikki esiintyvät televisio-ohjelmissa syömässä ravintoloissa.

Vierailija
38/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tienaamme, että meillä on vielä mökitkin siellä maalla. Siellä emme sitten syö ulkona, koska ne 2 kebab-paikkaa, Hese ja paikallinen baari eivät mitenkään yllä tasollemme. Eikä siellä ole wolttia, kuka sitä  nyt itse ruokansa hakisi, hyi.

Vierailija
39/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä kaupassa ole kotiinkuljetusta? 😯

Olen oikeasti harkinnut siirtyväni kotiinkuljetuksiin, lähinnä koska koira on työmatkat mukanani enkä voi poiketa kaupassa.

Eli kiitos, hyvä muistutus, pidän harkinnassa. XD

T. Se, jota lainasit :)

Vierailija
40/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maalaiset on näin tyhmiä. 

Yhtä hyvä yleistys, kuin se että helsinkiläiset ei tee koskaan ruokaa.