Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö helsinkiläiset itse ruokaa ollenkaan?!!

Vierailija
06.11.2019 |

Mitä tahansa ohjelmaa katsoo, jossa pk-seutulaisia, muuta eivät tee kun jauhavat pikaruokaravintoloista. Ja hienostelevat tyypit sitten ravintoloista.

On täällä kaukana helsingistäkin tässä tuppukylässä kaksi grilliä, kaksi pizzeriaa ja hesburger, mutta ei niistä tule haettua ruokaa kuin yhteensä nelisen kertaa vuodessa Hesburgerista ei koskaan, mutta lähimmältä grilliltä ja pizzerioista käy kumpi vain.
Mutta olen hyvin huono menemään ostamaan itse tollasista paikoista, joku muu saa hakea.Myönnän että jos olisin rohkeampi, kävisin kerran vk jostain itse hakemassa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl me tehdään.

Ravintolassa köymiseenkin kyllästyy.

Vierailija
2/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teemme. Minä ainakin tykkään ruuanlaitosta ja reseptien kokeilusta ja olen aika pätevä harrastajakokki.

Pikemminkin se minusta menee niin päin, että ruokaa ja ruuanlaittoa harrrastava on ylipäänsä kiinnostuneempi kulinarismista kuin sellainen, joka pusaa aina itse. Huippukokitkin käyvät ravintoloissa paljon, saadakseen ideoita.

Toki maalla niitä ulkona syömisen mahdollisuuksia on vähemmän, muttei se sinänsä korreloi ruuanlaittamisen taidon kanssa sinnakaan, jis ei sitten jopa pikemminkin negatiivisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain aamiaista tehdään kotona silloin tällöin, muutoin me syömme aina ravintolassa. Terveisin, kaikki helsinkiläiset

Vierailija
4/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Helsingin keskustassa ja teemme ruokaa itsekin, mutta kyllä Woltista tilataan vähintään kaksi kertaa viikossa; useamminkin jos on erityisen kiireinen viikko. Tai sitten käydään hakemassa Taco Bellista. Joskus myös vaan on sellainen olo että Burger Kingin tuotteet maistuu.

Jos meillä olisi vaan kaksi grilliä ja kaksi pizzeriaa niin varmaan ruokaa tehtäisiin enemmän itse. Woltin kautta tilataan lähes aina eri ravintolasta eli vaihtelua riittää kokeilunhaluiselle.

Vierailija
5/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei kukaan. Kukaan helsinkiläinen ei tee ruokaa itse.

Seuraava aihe?

Vierailija
6/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin teen; nyt teen esim. herkullista karjalanpaistisoppaa.

T. Lidl-mies.

Vierailija
7/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaat syön ravintolassa. Harvoin muuten, ei kiinnosta, kun 5 päivää viikossa käy lounaalla. Ja siihenkin "syy" on lounassetelit. Tuleepahan edes arkipäivisin syötyä monipuolisesti.

Vierailija
8/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai ravintolassa syöminen lisääntyy, kun tarjonta lisääntyy. Jos kävelymatkan päässä on kymmeniä ravintoloita ja kotiinkuljetusta tarjotaan sadoista, niin toki tulee enemmän käytettyä näitä palveluita. Säälittää kyllä, jos kylän ainoa "ravintola" on joku rasvainen kebab-räkälä... 

Vierailija
9/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten urpo keskustelun aloitus. Voidaan pohtia samalla tekeekö kukaan New Yorkissa asuava ruokaa. Tottakai tekee! Meillä alusta asti itse tehty ruoka on tarjolla joka päivä ja toden totta tosiaan asumme Helsingisssä.

Vierailija
10/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutaman tuhannen ihmisen tuppukylässä on ne kaksi kebab-pitseriaa, yksi hampurilaisgrilli, yksi huoltiksen ravintola ja yksi keskiolutkuppila niin siellä on niitä ravintolapaikkoja asukasta kohden kyllä jo aika monta. Ei välttämättä edes vähempää kuin Helsingissä.

Vierailija
11/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi, ei tarvitse olla "hienosteleva" tyyppi hakeakseen ruokaa ravintolasta. He myyvät palvelua, sinä kuluttaja käytät/ostat sitä. Ei tarvitse olla minkkiturkki päällä hakeakseen nepalilaista ruokaa ravintoasta kotiin mukaan.

Vierailija
12/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran viikossa kokkaan ja pyrin tekemään ruokia joita riittää pariksi, kolmeksi päiväksi. Tykkään kokeilla uusia reseptejä ja hemmotella perhettä tai kavereita.   

Vierailija
13/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei, me helsinkiläiset olemme yksi yhtenäinen lauma ja me kaikki vaellamme ilman omaa tahtoa kolmesti päivässä eri ravintoloihin. Välipalat ostamme kauppojen deli-hyllyistä. Ja tietysti myös kuvaamme kaiken syömisemme someen.

Vierailija
14/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa, mulla on exa joka on asunut nyt samassa kampassa jo yli 6 vuotta, ja sanoi etta ei ole viela kertaakaan kayttanyt uunia/hellaa ja mikroa ei ole. 

Kay joka paiva ulkona syomassa, seka lounaan etta illallisen.

Itse en jaksaisi, alkaisi aika pian tehda mieli ns. oikeaa, terveellista kotiruokaa. 

Muistan jo etta seurusteluaikoina (20 vuotta sitten eli reilu parikymppisina opiskelijoina) kaytiin tosi usein ulkona syomassa, aamiaisillakin viikonloppuisin joko hotellien aamiaisbuffissa tai niita tarjoilevissa kahviloissa. 

Vierailija
15/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen ja usein. Suosin kotimaisia kausituotteita, kasviksia ja kalaa. Ulkona voin syödä jotain erikoisempaa, mutta ei kovin kallista. Pitsat teen itse.

Olen huomannut, että joillakin pienillä paikkakunnilla käydään enemmän ulkona syömässä kuin toisilla. Niissä on laajempi tarjonta. Ehkä teidän paikkakunnallakin olisi hyvä alkaa suhteutua avoimemmin ulkona syömiseen? Onko tori elossa? Löytyykö jäätelökioski? Etninen ruokapaikka, jossa osataan kokata vieläpä hyvin ja josta voi poimia vaikutteita kotona kokkailuun?

Vierailija
16/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ne on just ne valtaosaa pk-seutulaisista edustavat jampat, jotka tosi-tv-ohjelmiin väkisin tunkevat, ihan normikavereita. Saahan sitten pk-seutulaiset tehdä samanlaisia normaaliusoletuksia maaseudusta ja pikkukaupungeista kertovien ohjelmien pohjalta?

Vierailija
17/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl me tehdään.

Ravintolassa köymiseenkin kyllästyy.

Avocadopastaa? Sushia?

Vierailija
18/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teen ja usein. Suosin kotimaisia kausituotteita, kasviksia ja kalaa. Ulkona voin syödä jotain erikoisempaa, mutta ei kovin kallista. Pitsat teen itse.

Olen huomannut, että joillakin pienillä paikkakunnilla käydään enemmän ulkona syömässä kuin toisilla. Niissä on laajempi tarjonta. Ehkä teidän paikkakunnallakin olisi hyvä alkaa suhteutua avoimemmin ulkona syömiseen? Onko tori elossa? Löytyykö jäätelökioski? Etninen ruokapaikka, jossa osataan kokata vieläpä hyvin ja josta voi poimia vaikutteita kotona kokkailuun?

Toinen pizzeria on turkkilaisten, en tiedä saako sieltä silti mitään kovin paljon eksoottisempaa kuin kebab, ja lihaa en syö.

Kesällä on yleensä jäätelökioski, mutta ei aina. 

Yleensä kävelen siitä läpi kauppaan, ja välillä saatan jotain ostaakin, useammin saisin kyllä käysä. 

ap

Vierailija
19/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain aamiaista tehdään kotona silloin tällöin, muutoin me syömme aina ravintolassa. Terveisin, kaikki helsinkiläiset

Arvasin. 

Vierailija
20/53 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, siksi Helsingissä ei ole yhtään ruokakauppaa.